Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Matematyka WB-BI-11-02ćw
Ćwiczenia (CW) Semestr zimowy 2021/22

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

Literatura podstawowa

1.M. Gewert, Z. Skoczylas „Analiza matematyczna 1 (Definicje, twierdzenia, wzory)”

2. M. Gewert, Z. Skoczylas „Analiza matematyczna 1 (Przykłady i zadania)”

3. W. Krysicki, L.Włodarski „Analiza matematyczna w zadaniach tom I”

Literatura uzupełniająca

4. T. Jurlewicz, Z. Skoczylas „Algebra liniowa 1 (Definicje, twierdzenia, wzory)”

5. T. Jurlewicz, Z. Skoczylas „Algebra liniowa 1 (Przykłady i zadania)”

Efekty uczenia się: (tylko po angielsku)

Knowledge of elementary functions, especially exponential, logarithmic, and trigonometric functions. The ability to use derivates to study the variation of functions, to apply integrals to compute area of surface, the ability to solve linear equation systems, the ability to present the complex number in trigonometric form and to apply the Moivre formula.

Metody i kryteria oceniania:

Metody oceniania:

Student powinien wykonywać prace domowe.

Krótkie cotygodniowe kolokwia:

dst od 50% punktów

dst+ od 60% punktów

db od 70% punktów

db+ od 80% punktów

bdb od 90% punktów

Kryteria oceniania:

Wiedza:

Na ocenę 2 (ndst.) student miernie rozumie znaczenie podstaw empirycznych, matematycznych i statystycznych, w tym znajomość funkcji elementarnych, szczególnie funkcji wykładniczej, logarytmicznej i funkcji trygonometrycznych.; zna powiązania między naukami ścisłymi dla zrozumienia zjawisk i procesów przyrodniczych, rozumie zastosowanie pochodnych do badania przebiegu zmienności funkcji, zastosowania całek do obliczania pola powierzchni, umiejętność rozwiązywania układów równań liniowych, umiejętność sprowadzania liczby zespolonej do postaci trygonometrycznej i zastosowania wzoru Moivre'a

Na ocenę 3 (dst.) student dostatecznie rozumie znaczenie podstaw empirycznych, matematycznych i statystycznych, w tym znajomość funkcji elementarnych, szczególnie funkcji wykładniczej, logarytmicznej i funkcji trygonometrycznych.; zna powiązania między naukami ścisłymi dla zrozumienia zjawisk i procesów przyrodniczych, rozumie zastosowanie pochodnych do badania przebiegu zmienności funkcji, zastosowania całek do obliczania pola powierzchni, umiejętność rozwiązywania układów równań liniowych, umiejętność sprowadzania liczby zespolonej do postaci trygonometrycznej i zastosowania wzoru Moivre'a

Na ocenę 4 (db.) student dobrze rozumie znaczenie podstaw empirycznych, matematycznych i statystycznych, w tym znajomość funkcji elementarnych, szczególnie funkcji wykładniczej, logarytmicznej i funkcji trygonometrycznych.; zna powiązania między naukami ścisłymi dla zrozumienia zjawisk i procesów przyrodniczych, rozumie zastosowanie pochodnych do badania przebiegu zmienności funkcji, zastosowania całek do obliczania pola powierzchni, umiejętność rozwiązywania układów równań liniowych, umiejętność sprowadzania liczby zespolonej do postaci trygonometrycznej i zastosowania wzoru Moivre'a

Na ocenę 5 (bdb.) student bardzo dobrze rozumie znaczenie podstaw empirycznych, matematycznych i statystycznych, w tym znajomość funkcji elementarnych, szczególnie funkcji wykładniczej, logarytmicznej i funkcji trygonometrycznych.; zna powiązania między naukami ścisłymi dla zrozumienia zjawisk i procesów przyrodniczych, rozumie zastosowanie pochodnych do badania przebiegu zmienności funkcji, zastosowania całek do obliczania pola powierzchni, umiejętność rozwiązywania układów równań liniowych, umiejętność sprowadzania liczby zespolonej do postaci trygonometrycznej i zastosowania wzoru Moivre'a

Kompetencje:

Na ocenę 2 (ndst) student miernie rozumie potrzebę zasięgania opinii specjalistów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu

Na ocenę 3 (dst) student dostatecznie rozumie potrzebę zasięgania opinii specjalistów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu

Na ocenę 4 (db) student dobrze rozumie potrzebę zasięgania opinii specjalistów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu

Na ocenę 5 (bdb.) student bardzo dobrze rozumie potrzebę zasięgania opinii specjalistów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu

Zakres tematów:

1. Elementy logiki i algebry zbiorów.

2. Podstawowe własności funkcji. Funkcja liniowa. Funkcja kwadratowa. Wielomiany. Funkcja wymierna.

3. .Funkcje trygonometryczne. Funkcja wykładnicza. Funkcja logarytmiczna.

4. Ciągi liczbowe. Szeregi.

5. Funkcje, granica w punkcie, ciągłość.

6. Asymptoty.

7. Pochodna funkcji.

8. Badanie przebiegu zmienności funkcji.

9. Całka nieoznaczona.

10. Całkowanie przez części i przez podstawienie.

11. Całka Riemana.

12. Liczby zespolone.

13. Wzór Moivre’a i jego zastosowania.

14. Macierze.

15. Układy równań liniowych.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każdy piątek, 11:30 - 13:00, sala 1527
Lidia Waśko 23/23 szczegóły
2 każdy piątek, 13:15 - 14:45, sala 1527
Lidia Waśko 22/22 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Kampus Wóycickiego Bud. 15
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)