W roku akademickim 2021-2022 planowane jest, że zajęcia w semestrze zimowym będą odbywać się stacjonarnie. Jednak w przypadku wprowadzenia obostrzeń związanych z pandemią COVID-19, część zajęć może odbywać się na platformie e-learningowej MsTeams (szczególnie z drugiej połowie semestru)
Na ocenę końcową składają się:
1. Wykład: ocena z egzaminu testowego; aby przystąpić do egzaminu należy uzyskać zaliczenie ćwiczeń na ocenę minimum 3 (dst)
2. Ćwiczenia:
- wyniki trzech kolokwiów cząstkowych (kolokwia 30-minutowe, raz na 4-6 tygodni), sprawdzających stopień opanowania materiału obowiązującego podczas ćwiczeń. Kolokwia składają się z części teoretycznej (testy pojedynczego wyboru) i praktycznej (sprawdzającej umiejętność rozpoznawania preparatów histologicznych i anatomicznych). Każde kolokwium musi być zaliczone na ocenę pozytywną (min. ocena dostateczna), co jest warunkiem dopuszczenia do egzaminu z przedmiotu. Istnieje możliwość poprawiania ocen na kolokwiach poprawkowych
Skala ocen:
Procent ocena
≤ 50,0 2
50,1-59,9 3
60-69,9 3,5
70-79,9 4
80-89,9 4,5
90-100 5
- opcjonalnie, ocena za prezentację studencką (na temat zadany przez prowadzącego lub wybrany przez studenta)
- obecność na zajęciach - dopuszczalne są dwie nieobecności usprawiedliwione. Nieusprawiedliwienie nieobecności będzie skutkowało obniżeniem oceny końcowej o pół stopnia
- aktywność na zajęciach, udział w dyskusjach, oceniana na bieżąco, wpływa na podwyższenie oceny końcowej
Kodeks honorowy:
1. Każdy student pracuje samodzielnie podczas kolokwiów
2. O przypadkach ściągania, podpowiadania itp. należy niezwłocznie poinformować prowadzącego zajęcia
Kryteria oceniania:
Obszar wiedzy:
ocena 2 (ndst): student nie zna podstawowej terminologii z zakresu zoologii kręgowców, nie rozumie procesów biologicznych.
ocena 3 (dst): student zna w ograniczonym stopniu terminologię z zakresu zoologii kręgowców, posiada ograniczoną wiedzę na temat procesów biologicznych.
ocena 4 (db): student zna terminologię z zakresu zoologii kręgowców, posiada ogólną wiedzę o ewolucji zwierząt kręgowych, ich anatomii i fizjologii. Student jest świadomy aktualnych kierunków rozwoju zoologii.
ocena 5 (bdb): student ma pełną wiedzę o terminologii i zakresie zainteresowań zoologii kręgowców, umie analizować związki pomiędzy anatomią i fizjologią, potrafi ocenić przydatność taksonomii dla rozwoju zoologii. Student rozpoznaje krajowe gatunki zwierząt kręgowych.
Obszar umiejętności
ocena 2 (ndst): student nie potrafi stosować podstawowych technik i narzędzi badawczych zoologii, przeprowadzać obserwacji lub wykonywać prostych pomiarów zoologicznych w laboratorium; nie potrafi korzystać z źródeł informacji z zakresu zoologii, nie potrafi korzystać z tekstów naukowych; nie uczy się samodzielnie
ocena 3 (dst): student w ograniczonym stopniu potrafi stosować podstawowe techniki i narzędzia badawcze zoologii, przeprowadzać obserwacje lub wykonywać proste pomiary zoologiczne w laboratorium; w ograniczonym stopniu korzysta z literatury, przygotowuje prezentacje z wykorzystaniem ograniczonych źródeł informacji; w ograniczonym stopniu uczy się samodzielnie
ocena 4 (db): student w przeciętnym stopniu potrafi stosować podstawowe techniki i narzędzia badawcze zoologii, przeprowadzać obserwacje lub wykonać proste pomiary zoologiczne w laboratorium; poprawnie korzysta z podstawowej literatury, przygotowuje prezentacje z wykorzystaniem wielu źródeł informacji, poprawnie selekcjonuje informacje; czyni postępy w samodzielnej nauce
ocena 5 (bdb): student swobodnie stosuje podstawowe techniki i narzędzia badawcze zoologii, przeprowadza obserwacje lub wykonuje proste pomiary zoologiczne w laboratorium; swobodnie korzysta z podstawowej literatury, w tym w j. angielskim, dokonuje analizy i syntezy informacji, krytycznie selekcjonuje źródła informacji przy przygotowywaniu prezentacji; w samodzielnej nauce wykracza poza zakres materiału obowiązującego na ćwiczeniach
Obszar kompetencji społecznych:
ocena 2 (ndst): student nie wykazuje zaangażowania w przebieg zajęć
ocena 3 (dst): student jedynie w ograniczonym stopniu pogłębia i aktualizuje wiedzę przedmiotową; okazjonalnie bierze udział w dyskusjach, formułuje własne wypowiedzi i konstruktywne uwagi krytyczne; w ograniczonym stopniu jest gotów wziąć na siebie odpowiedzialność za bezpieczeństwo pracy własnej i innych
ocena 4 (db): student wykazuje czynne zainteresowanie przedmiotem, stawia pytania, poszukuje na nie odpowiedzi; często bierze aktywny udział w dyskusjach, formułuje własne wypowiedzi i konstruktywne uwagi krytyczne; w przeciętnym stopniu jest gotów wziąć na siebie odpowiedzialność za bezpieczeństwo pracy własnej i innych
ocena 5 (bdb): student wykazuje czynne zainteresowanie przedmiotem, bardzo często bierze aktywny udział w dyskusjach, formułuje własne wypowiedzi i konstruktywne uwagi krytyczne; regularnie sięga do czasopism i książek popularnonaukowych, a także do fachowych źródeł internetowych prezentujących najnowsze osiągnięcia w dziedzinie wiedzy; w pełni jest gotów wziąć na siebie odpowiedzialność za bezpieczeństwo pracy własnej i innych
|