Ćwiczenia:
PS1_W11
Zna metody diagnozowania i ewaluowania stosowane w pracy
socjalnej.
PS1_U06
Diagnozuje i analizuje przyczyny i przebieg procesów i zjawisk
społecznych prowadzących do wykluczenia i marginalizacji osób,
grup i lokalnych społeczności; diagnozuje potrzeby i zasoby
(potencjały, siły).
PS1_U07
Potrafi opracowywać strategie działań w zakresie pomocy
indywidualnej, grupowej i środowiskowej.
PS1_K09
Ma przekonanie o wadze zachowywania się w sposób profesjonalny.
Wykład:
PS1_W07
Posiada wiedzę o głównych środowiskach życia człowieka (rodzina
grupa, rówieśnicza, szkoła, sąsiedztwo, organizacje społeczne,
środowisko pracy, społeczność lokalna),o ich strukturze, dynamice i
warunkach optymalnego rozwoju.
PS1_W11
Zna metody diagnozowania i ewaluowania stosowane w pracy
socjalnej.
PS1_U06
Diagnozuje i analizuje przyczyny i przebieg procesów i zjawisk
społecznych prowadzących do wykluczenia i marginalizacji osób,
grup i lokalnych społeczności; diagnozuje potrzeby i zasoby
Dokument utworzony dnia 01/27/2022 str. 2 z 7
(potencjały, siły).
PS1_U07
Potrafi opracowywać strategie działań w zakresie pomocy
indywidualnej, grupowej i środowiskowej.
PS1_K09
Ma przekonanie o wadze zachowywania się w sposób profesjonalny.
Wiedza:
- Zna typowe struktury i instytucje społeczne, w szczególności te, które składają się na system pomocy społecznej i są z nim
powiązane; nazywa instytucje zajmujące się wsparciem i poradnictwem społecznym, charakteryzuje ich obowiązki oraz
zasady i normy postępowania.
-Posiada wiedzę o głównych środowiskach życia człowieka (rodzina, grupa rówieśnicza, szkoła sąsiedztwo, organizacje
społeczne, społeczność lokalna, o ich strukturze, dynamice i warunkach optymalnego rozwoju; rozpoznaje i charakteryzuje
problemy i obszary wymagające działań z obszaru poradnictwa.
- Ma wiedzę o człowieku jako podmiocie rozwijającym się wśród innych i przekształcającym rzeczywistość, zna i rozumie
koncepcję zmiany i wzmocnienia w pracy socjalnej; wskazuje formy działań z zakresu poradnictwa w odniesieniu do
konkretnych grup.
Umiejętności:
- Diagnozuje i analizuje przyczyny i przebieg procesów i zjawisk społecznych, prowadzących do wykluczenia i marginalizacji
osób, diagnozuje potrzeby i zasoby (potencjały, siły); ocenia sytuację osób z grup szczególnego ryzyka, rozpoznaje
zagrożenia i szacuje możliwości wyjscia z trudnej sytuacji.
- Identyfikuje instrumenty dostępne w procesie prowadzenia pracy z obszaru poradnictwa.
- Potrafi ocenić przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań związanych z różnymi sferami
działalności socjalnej.
Kompetencje:
- Potrafi krytycznie ocenić analizowane sytuacje.
- Docenia różnorodność metod i form pomocy.
- Dostrzega relacje między instytucjami służącymi wsparciem.
Opis ECTS
udział w ćwiczeniach - 30 godzin
przygotowanie się do ćwiczeń - 20 godzin
przygotowanie się do kolokwium - 20 godzin
konsultacje 5 godzin
Opis ECTS
udział w wykładach - 30 godzin
przygotowanie się do ćwiczeń - 20 godzin
przygotowanie się do kolokwium - 20 godzin
konsultacje 5 godzin
|