Literatura: |
Literatura obowiązkowa:
większość literatury jest dostępna on-line (wyszukiwanie przez Google)
1. Teoria i praktyka ewaluacji interwencji publicznych. Podręcznik akademicki, red. K. Olejniczak, B. Kozak, B. Lendzion, Warszawa 2008.
2. "Analiza semiotyczna pojęcia smart, inteligentne specjalizacje oraz zmieniających się kodów przedsiębiorczości dla PARP" - Wstęp do analizy semiotycznej (roz. 1) i Analiza pojęcia "przedsiębiorczość" (roz.5), https://www.parp.gov.pl/storage/publications/pdf/2018_poir_analiza_semiotyczna.pdf
3. (R)ewaluacja 2. Wiedza w działaniu, red. A. Haber, K. Olejniczak, Warszawa 2014 (roz. Rozdział I s. 13-25, 35-39), https://www.parp.gov.pl/files/74/81/713/21945.pdf
4. Jak napisać raport ewaluacyjny? R. Szarfenberg,
http://rszarf.ips.uw.edu.pl/ewalps/dzienne/jaknapisac.pdf
5. Piaszczyk A., Audyt a kontrola – porównanie, „Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach” nr 333 (2017), s. 150-161.
6. Jak ewaluaować i monitorować efekty projektów sektora B+R i szkolnictwa wyższego?, red. P. Kościelecki,B. Warzybok, Warszawa 2011.
7. Kontrola, kontroling i audyt w zarządzaniu, red. B. R. Kuca, Warszawa 2006 ( roz. P.W.Kisiel, Audyt wewnętrzny elementem Nowej Administracji).
8. Audyt wewnętrzny w sektorze publicznym, red. J. Przybylska, Warszawa 2010 (roz. 1 i 2).
9. Polak K., Żurawicka-Koczan, Podejście semiotyczne w ocenie interwencji publicznych, w: Ewaluacja w strategicznym zarządzaniu rozwojem, red. A. Haber, M. Szałaj, Warszawa 2010, s. 125-138.
10. Olejniczak K., Ewaluacja jako narzędzie zarządzania w sektorze publicznym, w: Rozwój, region, przestrzeń, red. G. Gorzelak, A. Tucholska, Ministerstwo Rozwoju Regional-nego, Centrum Europejskich Studiów Regionalnych i Lokalnych UW (EUROREG),s. 363–365, http://www.euroreg.uw.edu.pl/dane/web_euroreg_publications_files/1191/uw_rozwojregionprzestrzen_ocr_408_s.pdf
11. Olejniczak K., Wprowadzenie do zagadnień ewaluacji, w: Teoria i praktyka ewaluacji interwencji publicznych. Podręcznik akademicki, red. K. Olejniczak, B. Kozak, B. Lendzion, Warszawa 2008. (roz. 1.1., rozdział 6 pkt. 7 i 8.), http://rszarf.ips.uw.edu.pl/ewalps/teksty/olejniczak_podrecznik.pdf
12. Wójcik P., Techniki projekcyjne w badaniach ewaluacyjnych, w: Ewaluacja w strategicznym zarządzaniu rozwojem, red. A. Haber, M. Szałaj, Warszawa 2010, s. 107-124.
13. Pawlak, M. (2006). Zarządzanie projektami. Wydawnictwo Naukowe PWN.
14. Standardy IIA (https://www.iia.org.pl/o-nas/standardy) i PTE (http://pte.org.pl/wp-content/uploads/2015/08/Standardy_ewaluacji_PTE.pdf)
literatura uzupełniająca:
1. Maison D., Możliwości i przesłanki do wykorzystania badań fokusowych w ewaluacji, w: Ewaluacja w strategicznym zarządzaniu rozwojem, red. A. Haber, M. Szałaj, Warszawa 2010, s. 91-106. (w załączeniu).
2. Trutkowski C., O uwarunkowaniach stosowania metod jakościowych w badaniach społecznych i ewaluacyjnych, w: Środowisko i warsztat ewaluacji, red. A.Haber, M. Szałaj, PARP, Warszawa
3. Widła Ł. Zastosowanie metod ilościowych w ewaluacji, w: Teoria i praktyka w ewaluacji. Podręcznik akademicki., red. K. Olejniczak, B. Kozak, B. Lendzion, Warszawa 2008.
4. Trzciński R., Wykorzystanie techniki propensity score matching w badaniach ewaluacyjnych, Warszawa 2009 (s.11 – 12; 29-33), https://www.parp.gov.pl/storage/publications/pdf/6873.pdf
5. Zarządzanie strategiczne rozwojem, red. J. Górniak, S. Mazur, Warszawa 2012. (roz. XI), http://www.euroreg.uw.edu.pl/dane/web_euroreg_publications_files/1206/zarzadzanie_strategiczne_rozwojem.pdf
6. Ornacka K., Ewaluacja : między naukami społecznymi i pracą socjalną, Wydawnictwo UJ: Kraków 2003.
|
Zakres tematów: |
1. Specyfika ewaluacji (ewaluacja a nauki społeczne, koncepcje, typologia, funkcje)
2. Charakterystyka działalności projektowej, zarządzania projektami, znaczenie ewaluacji i audytu dla projektów
3. Ciąg logiczny w działalności projektowej i miejsce ewaluacji i audytu
4.-5. Organizacja badania ewaluacyjnego i jej fazy
6. Raport ewaluacyjny – konstrukcja i znaczenie
7.-10. Wybrane metody badawcze stosowane w ewaluacji: projekcyjne, eksperymentalne i quasieksperymentalne, semantyczne, badania fokusowe, analizy behawioralne, tajemniczy klient,
11. Porównanie narzędzi weryfikujących efekty programów - ewaluacja i audyt
12.Standardy IIA (audyt wewnętrzny) i PTE (ewaluacja)
13. Audyt wewnętrzny – podstawa prawna i jego rola
14. Narzędzia audytu
15. Audyt wewnętrzny jako element Nowego Zarządzania
|