Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Translatorium WSE-SO-T
Ćwiczenia (CW) Semestr letni 2021/22

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
MS Teams: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a57e17a8aeb50454ebf8c53e595d3b135%40thread.tacv2/conversations?groupId=8d203056-93d3-4e22-b60a-0a8a8731de53&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3
Literatura:

Literatura podstawowa:

"Quantitative Research Methods : A Synopsis Approach" Journal of Business and Management Review" 6(11):40-47

"Qualitative Research Methods Overview". Family Health International

“How can European countries improve the integration of youth with migrant parents?” Migration Policy Debates © OECD N°26, APRIL 2021, report Jean-Christophe Dumont, Thomas Liebig

“What is the impact of the covid-19 pandemic on immigrants and their children?” © OECD OCTOBER 2020 Tackling Coronavirus, Contributing to Global Effort, Stefano Scarpetta, Jean-Christophe Dumont, Thomas Liebig

“Immigration to Canada. A wider welcome”, The Economist April 24th 2021

“Building bridges”, British Council, www.britishcouncil.org/learnenglish

“Veganism”, British Council, www.britishcouncil.org/learnenglish

“Defining generations: Where Millennials end and Generation Z begins” January 2019, Pew Research Centre.

“Resilient generations gold the key to create ‘Better normal’”, The Deloitte Global Millenial Survey 2020.

“Following The Money In Esports” Daniel Marcus, Forbes

“The ugly truth about ageism: it's a prejudice targeting our future selves” Guardian, September 2018, Caroline Baum

“Wages determinants in the European Union — Evidence from Structure of Earnings Survey (SES 2014) data” — EUROSTAT report

Possibility of recognising COVID-19 as being of occupational origin at national level in EU and EFTA countries — EUROSTAT report

Richard Voase, Socio-economic change in the UK and patterns of

cultural attendance, Managing Leisure, 2013, Routledge

Wiśniewski, R. .; Bukalska, I. The Interactive Dimension of Creating Cultural Artifacts Using Agile Methodologies. QSR 2020, 16, 198-210.

Literatura uzupełniająca:

Quality report on balance of payments, international investment position, international trade in services and foreign direct investment statistics — 2021

Kathy Charmaz, Constructing Grounded theory. A Practical Guide through Qualitative Analysis SAGE Los Angeles, London, 2006, 42-66.

Krzysztof Konecki, Time in the Recruiting Search Process by Headhunting Companies, 131-146 in: (ed.) Anselm Strauss, Juliet Corbin, Grounded Theory in Practice, SAGE Publications, Thousand Oaks, London, New Delhi, 1997.

Adele Clarke, Situational Analysis. Grounded Theory after Postmodern Turn; Doing situational Maps and Analysis, SAGE Publications, Thousand Oaks, London, New Delhi , 2005 83-99 [fragment rozdziału]

Efekty uczenia się:

EW

Student równolegle z nabywaniem umiejętności językowych poznaje problemy społeczne krajów anglosaskich oraz krajów wykorzystujących język angielski w procesie komunikacji społecznej, potrafi odnieść je i porównać z kontekstem polskim

EU

Student poznaje anglojęzyczne słownictwo dotyczące bieżących kwestii i problemów społecznych, uzyskuje narzędzia do opisu i wyjaśnienia ich w języku angielskim

Student potrafi opisać i wyjaśnić po angielsku metodologię badań

Student rozumie anglojęzyczne artykuły i rozdziały prac socjologicznych, wykorzystując je do własnych działań w zakresie kwerendy

UK

Student rozumie i potrafi komunikować myśli i sądy w języku angielskim w różnych sytuacjach społecznych- w trakcie zagranicznych stypendiów uniwersyteckich (nauki społeczne), na konferencjach i w sytuacjach zawodowych

Metody i kryteria oceniania:

Na ocenę bardzo dobrą student potrafi sformułować po angielsku problemy społeczne i zagadnienia opisane w materiałach wykorzystując trafnie profesjonalne słownictwo użyte we właściwych kolokacjach. Potrafi też omówić metodologię badań, techniki badań ilościowych i jakościowych z wykorzystaniem właściwego, naukowego słownictwa.

Na ocenę dobrą student potrafi sformułować po angielsku problemy społeczne i zagadnienia opisane w materiałach wykorzystując większość profesjonalnego słownictwa użytego przeważnie we właściwych kolokacjach. Potrafi też omówić metodologię badań, techniki badań ilościowych i jakościowych częściowo z wykorzystaniem właściwego, naukowego słownictwa a częściowo za pomocą parafraz i potocznych sformułowań.

Na ocenę dostateczną student potrafi sformułować po angielsku niektóre problemy społeczne i zagadnienia opisane w materiałach wykorzystując potoczne słownictwo i sporadycznie profesjonalne słownictwo często używane w niewłaściwych kolokacjach. Potrafi też omówić metodologię badań, techniki badań ilościowych i jakościowych głównie za pomocą parafraz i potocznych sformułowań.

Na ocenę niedostateczną student nie opanował słownictwa wprowadzonego na zajęciach- ani w odniesieniu do problemów społecznych ani do metodologii badań.

Dla uzyskania oceny pozytywnej konieczne jest aktywne uczestnictwo w zajęciach- tłumaczenie tekstów, wykonywanie ćwiczeń oraz przygotowanie do zajęć.

Zakres tematów:

I

1. Metodologia badań społecznych

1.1. Metody ilościowe; specyfika

II

1.2. Metody jakościowe; specyfika

III

1.2.1. Rodzaje metod jakościowych- analiza dyskursu, studium przypadku

VI

1.2.2. Rodzaje metod jakościowych- metodologia teorii ugruntowanej

V

2. Migracja, integracja młodego pokolenia migrantów

VI

3. Wpływ pandemii covid 19 na kolejne pokolenia migrantów

VII

4. Relacje międzypokoleniowe

VIII i XI

5. Uprzedzenia i dyskryminacja starszych pokoleń

X i XI

6. Pokolenia X, Y Z, Millenialsi- charakterystyka

XII i XIII

7. Ruchy społeczne.

XIV i XV

8. Nowe technologie; e-sport

Metody dydaktyczne:

EW

Praca z tekstem, tłumaczenie fragmentów w odpowiedniej kolejności

EU

Praca z tekstem, ćwiczenia ze słownictwa

UK

Pytania otwarte po omówieniu tekstu

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każdy poniedziałek, 13:15 - 14:45, sala 1522
Izabela Bukalska 5/5 szczegóły
2 każdy poniedziałek, 15:00 - 16:30, sala 1522
Izabela Bukalska 5/5 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Kampus Wóycickiego Bud. 15
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)