Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Badania społeczne w praktyce WSE-SO-BSwP
Konwersatorium (KON) Semestr zimowy 2021/22

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: 24
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

Literatura obowiązkowa

Badania ilościowe i jakościowe w studiach nad komunikowaniem, B. Dobek-Ostrowska, W. Sobera (red.), Wrocław 2017.

E. Babbie, Badania społeczne w praktyce, Warszawa 2003.

J. Fiske, Wprowadzenie do badań nad komunikowaniem, Wrocław 1999.

M. Lisowska-Magdziarz, Analiza zawartości mediów. Przewodnik dla studentów. Wersja 1.1., Kraków 2004.

M. Szpunar, Badania Internetu vs. badania w Internecie, czyli jak badać nowe medium – podstawowe problemy metodologiczne, „Studia Medioznawcze” 2007, nr 2.

T. Gackowski [et al.], Skrypt do analizy zawartości prasy, Warszawa 2007.

T. Goban-Klas, Analiza zawartości przekazów masowych, [w:] Badania empiryczne w socjologii, t. 2, red. M. Malikowski, M. Niezgoda, Tyczyn 1997.

W. Pisarek, Analiza zawartości, Kraków 1983,

W. Pisarek, Wstęp do nauki o komunikowaniu, Warszawa 2008.

Zawartość mediów, czyli rozważania nad metodologią badań medioznawczych, red. T. Gackowski, Warszawa 2011.

Literatura nadobowiązkowa

G. Zaraziński, Komunikacja i media. Wprowadzenie, Siedlce 2006.

O mediach i komunikacji. Skrypt dla studentów dziennikarstwa i komunikacji społecznej, E. Pleszkun-Olejniczakowa, J. Bachura, M. Worsowicz (red.), Łódź 2010.

T. Goban-Klas, Media i komunikowanie masowe. Teorie i analizy prasy, radia, telewizji i Internetu, Warszawa 2004.

W. Klimski, Eschatologia na ambonie. Kazania i wiara Polaków w rzeczy ostateczne. Kraków 2018.

Zakres tematów:

1. Wprowadzenie do zajęć, charakterystyka procesu komunikacji

2. Charakterystyka proces komunikacji – kontynuacja (rodzaje komunikacji)

3. Rozwój komunikacji społecznej (od mowy przez prasę do Internetu)

4. Media i społeczeństwo (funkcje mediów)

5. Media a rzeczywistość

6. Mass media i ich oddziaływanie

7. Metody badawcze nad komunikowaniem (ilościowe, jakościowe, hybrydowe)

8. Analiza zawartości – charakterystyka metody badawczej (rozwój metody badawczej, jej zastosowanie, analiza zawartości a analiza treści)

9. Analiza zawartości – charakterystyka metody badawczej (jednostki analizy i kategoryzacji, badanie cech formy i cech treści przekazu)

10. Analiza zawartości – charakterystyka metody badawczej (modele aktów komunikacji, badanie związku przyczynowo-skutkowego przy zastosowaniu analizy zawartości)

11. Prezentacja przez studentów opracowywanego projektu badań

12. Prezentacja przez studentów opracowywanego projektu badań

13. Prezentacja przez studentów opracowywanego projektu badań

14. Prezentacja przez studentów opracowywanego projektu badań

15. Podsumowanie zajęć

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każdy piątek, 9:45 - 11:15, sala 419
Wojciech Klimski 7/24 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Kampus Wóycickiego Bud. 23
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)