Gospodarka o obiegu zamkniętym WB-IS-II-11-28-cw
Ćwiczenia (CW)
Semestr zimowy 2021/22
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Strona zajęć: | https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3aRPPO4BaBqfl0ck0b0aXb7zaV1I0ReHbEox1KWWRf0U01%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=35c18a86-1799-421d-9b56-8ff49b051512&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 |
Liczba godzin: | 30 |
Limit miejsc: | 26 |
Literatura: |
Literatura podstawowa: - Komunikat Komisji Europejskiej z 2 grudnia 2015 r. o Zamknięcie obiegu https://ec.europa.eu/commission/priorities/jobs-growth-and-investment/towards-circular-economy_pl - Mapa drogowa transformacji w kierunku gospodarki o obiegu zamkniętym Literatura dodatkowa: - https://sozosfera.pl/odpady/gospodarka-o-obiegu-zamknietym-szansa-i-wyzwanie/ - www.igoz.org, - www.facebook.com/groups/InstytutGOZ - http://zero-waste.pl/czym-jest-zero-waste/ - POLSKA DROGA DO GOSPODARKI O OBIEGU ZAMKNIĘTYM, OPIS SYTUACJI I rekomendacji, M. Bachorz Instytut Gospodarki o Obiegu Zamkniętym, 2017 - W co się pakujemy? Opakowania i odpady opakowaniowe. Poradnik dla dostawców. Centrum UNEP/GRID-Warszawa - Innowacyjne Eco Miasto, zdrowe środowiska, zdrowi ludzie, Centrum UNEP/GRID-Warszawa - ANALIZA KORZYŚCI Z ZASTOSOWANIA SYMBIOZY PRZEMYSŁOWEJ Michał Preisner, PRACE NAUKOWE UNIWERSYTETU EKONOMICZNEGO WE WROCŁAWIU, 2017 - GOSPODARKA O OBIEGU ZAMKNIĘTYM – NOWA IDEA CZY STARE PODEJŚCIE? DOBRE PRAKTYKI SPOŁECZNIE ODPOWIEDZIALNYCH PRZEDSIĘBIORSTW, Ewa Jastrzębska, PRACE NAUKOWE UNIWERSYTETU EKONOMICZNEGO WE WROCŁAWIU, 2017 - GOSPODARKA O OBIEGU ZAMKNIĘTYM – STAN OBECNY I PERSPEKTYWY Magdalena Pichlak, Mariusz Kruczek - RECYKLING ODPADÓW KOMUNALNYCH JAKO MIERNIK REALIZACJI GOSPODARKI O OBIEGU ZAMKNIĘTYM NA PRZYKŁADZIE POLSKI I SŁOWENII Agnieszka Ciechelska PRACE NAUKOWE UNIWERSYTETU EKONOMICZNEGO WE WROCŁAWIU, 2017 - ZNACZENIE POSTAW I ZACHOWAŃ KONSUMENTÓW W KSZTAŁTOWANIU GOSPODARKI OBIEGU ZAMKNIĘTEGO, Agnieszka Lorek PRACE NAUKOWE UNIWERSYTETU EKONOMICZNEGO WE WROCŁAWIU, 2017 - KONSUMENT I FIRMA W UWARUNKOWANIACH PARADYGMATU GOSPODARKI O OBIEGU ZAMKNIĘTYM Robert Blażlak PRACE NAUKOWE UNIWERSYTETU EKONOMICZNEGO WE WROCŁAWIU, 2017 - KONSUMENT WOBEC WYZWAŃ GOSPODARKI O OBIEGU ZAMKNIĘTYM – RYNEK TEKSTYLNO-ODZIEŻOWY, Małgorzata Koszewska PRACE NAUKOWE UNIWERSYTETU EKONOMICZNEGO WE WROCŁAWIU, 2017 - GOSPODARKA OBIEGU ZAMKNIĘTEGO BIZNES I KONSUMENT NA ŚCIEŻCE ZMIANY, Koalicja na Rzecz Gospodarki Obiegu Zamkniętego, RECONOMY Warszawa 2017 - W KIERUNKU GOSPODARKI CYRKULARNEJ rekomendacje rozwoju i implementacji praktycznych rozwiązań dla biznesu, Instytut Innowacyjna gospodarka - Środowiskowe aspekty projektowania opakowań, Krajowa Izba Gospodarcza, 2020 |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody oceniania ćwiczeń: obecność na zajęciach (student może opuścić bez usprawiedliwienia 1 zajęcia), aktywność, umiejętność pracy zespołowej oraz udział w dyskusji, rozwiązywanie zadań. Na ocenę końcową składają się: - średnia z ocen za wykonanie zadań domowych - obecność na zajęciach- dopuszcza się 1 nieobecność Ocena końcowa, średnia ocen z zadań domowych, ocena może zostać podwyższona za aktywność na zajęciach. Punktacja zadań: 94-100% -5 93-88% -4,5 87-80% -4 79-70% -3,5 69-60% -3 mniej niż 59,9% -2 Wiedza: Ocena 2 (ndst) –absolwent nie zna i nie rozumie–faktów, obiektów i zjawisk oraz metod i teorii wyjaśniających złożone zależności między nimi, stanowiących zaawansowaną wiedzę ogólną z zakresu gospodarki o obiegu zamkniętym tworzącą podstawy teoretyczne, uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia oraz wybrane zagadnienia z zakresu zaawansowanej wiedzy szczegółowej – właściwe dla programu studiów, jak również zastosowania praktyczne tej wiedzy w działalności zawodowej związanej z ich kierunkiem; absolwent nie zna i nie rozumie podstawowe procesy zachodzące w cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych Ocena 3 (dst) – absolwent w ograniczonym stopniu rozumie fakty, obiekty i zjawiska oraz metody i teorie wyjaśniające złożone zależności między nimi, stanowiące zaawansowaną wiedzę ogólną z zakresu gospodarki o obiegu zamkniętym tworzącą podstawy teoretyczne, uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia oraz wybrane zagadnienia z zakresu zaawansowanej wiedzy szczegółowej – właściwe dla programu studiów, jak również zastosowania praktyczne tej wiedzy w działalności zawodowej związanej z ich kierunkiem; absolwent w ograniczonym stopniu zna i rozumie podstawowe procesy zachodzące w cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych Ocena 4 (db) – absolwent w dobrym stopniu rozumie fakty, obiekty i zjawiska oraz metody i teorie wyjaśniające złożone zależności między nimi, stanowiące zaawansowaną wiedzę ogólną z zakresu gospodarki o obiegu zamkniętym tworzącą podstawy teoretyczne, uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia oraz wybrane zagadnienia z zakresu zaawansowanej wiedzy szczegółowej – właściwe dla programu studiów, jak również zastosowania praktyczne tej wiedzy w działalności zawodowej związanej z ich kierunkiem; absolwent w dobrym stopniu zna i rozumie podstawowe procesy zachodzące w cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych Ocena 5 (bdb) –student w pogłębionym stopniu rozumie fakty, obiekty i zjawiska oraz metody i teorie wyjaśniające złożone zależności między nimi, stanowiące zaawansowaną wiedzę ogólną z zakresu gospodarki o obiegu zamkniętym tworzącą podstawy teoretyczne, uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia oraz wybrane zagadnienia z zakresu zaawansowanej wiedzy szczegółowej – właściwe dla programu studiów, jak również zastosowania praktyczne tej wiedzy w działalności zawodowej związanej z ich kierunkiem; absolwent w pogłębionym stopniu zna i rozumie podstawowe procesy zachodzące w cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych Umiejętności: Ocena 2 (ndst) –absolwent nie potrafi wykorzystywać posiadanej wiedzy poprzez formułowanie i rozwiązywanie złożonych i nietypowych problemów inżynierskich oraz innowacyjne wykonywanie zadań w nieprzewidywalnych warunkach przez właściwy dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących z zakresu gospodarki o obiegu zamkniętym. Absolwent nie potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy inżynierskie oraz innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach przez wykorzystywanie posiadanej wiedzy – formułować i rozwiązywać problemy oraz wykonywać zadania typowe dla działalności zawodowej związane z gospodarką o obiegu zamkniętym. Absolwent nie potrafi współdziałać z innymi osobami w ramach prac zespołowych i podejmować wiodącą rolę w zespołach. Absolwent nie potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę poprzez samodzielne planowanie i realizowanie własne uczenia się przez całe życie i ukierunkowywać innych w tym zakresie. Ocena 3 (dst) –absolwent w niewielkim stopniu potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę poprzez formułowanie i rozwiązywanie złożonych i nietypowych problemów inżynierskich oraz innowacyjne wykonywanie zadań w nieprzewidywalnych warunkach przez właściwy dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących z zakresu gospodarki o obiegu zamkniętym. Absolwent w niewielkim stopniu potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy inżynierskie oraz innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach przez wykorzystywanie posiadanej wiedzy – formułować i rozwiązywać problemy oraz wykonywać zadania typowe dla działalności zawodowej związane z gospodarką o obiegu zamkniętym. Absolwent w niewielkim stopniu potrafi współdziałać z innymi osobami w ramach prac zespołowych i podejmować wiodącą rolę w zespołach. Absolwent w ograniczonym stopniu potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę poprzez samodzielne planowanie i realizowanie własne uczenia się przez całe życie i ukierunkowywać innych w tym zakresie. Ocena 4 (db) – absolwent dobrze potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę poprzez formułowanie i rozwiązywanie złożonych i nietypowych problemów inżynierskich oraz innowacyjne wykonywanie zadań w nieprzewidywalnych warunkach przez właściwy dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących z zakresu gospodarki o obiegu zamkniętym i przez wykorzystywanie posiadanej wiedzy – formułować i rozwiązywać problemy oraz wykonywać zadania typowe dla działalności zawodowej związane z gospodarką o obiegu zamkniętym. Absolwent w dobrym stopniu potrafi współdziałać z innymi osobami w ramach prac zespołowych i podejmować wiodącą rolę w zespołach. Absolwent w dobrym stopniu potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę poprzez samodzielne planowanie i realizowanie własne uczenia się przez całe życie i ukierunkowywać innych w tym zakresie. Ocena 5 (bdb) –Absolwent w bardzo dobrym stopniu potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę poprzez formułowanie i rozwiązywanie złożonych i nietypowych problemów inżynierskich oraz innowacyjne wykonywanie zadań w nieprzewidywalnych warunkach przez właściwy dobór źródeł oraz informacji z nich pochodzących z zakresu gospodarki o obiegu zamkniętym oraz przez wykorzystywanie posiadanej wiedzy – formułować i rozwiązywać problemy oraz wykonywać zadania typowe dla działalności zawodowej związane z gospodarką o obiegu zamkniętym. Absolwent w pogłębionym stopniu potrafi współdziałać z innymi osobami w ramach prac zespołowych i podejmować wiodącą rolę w zespołach. Absolwent w pogłębionym stopniu potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę poprzez samodzielne planowanie i realizowanie własne uczenia się przez całe życie i ukierunkowywać innych w tym zakresie. Kompetencje: Ocena 2 (ndst) –absolwent nie jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści zagadnień związanych z gospodarką o obiegu zamkniętym. Absolwent nie jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu. Ocena 3 (dst) – absolwent w ograniczonym stopniu jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści zagadnień związanych z gospodarką o obiegu zamkniętym. Absolwent w ograniczonym stopniu jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu. Ocena 4 (db) – absolwent w dużym stopniu jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści zagadnień związanych z gospodarką o obiegu zamkniętym absolwent w dobrym stopniu jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu. Ocena 5 (bdb) –student w bardzo dużym stopniu jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści zagadnień związanych z gospodarką o obiegu zamkniętym Ocena 5 (bdb) –student w bardzo dobrym stopniu jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu. |
Zakres tematów: |
- GOZ- wstęp teoretyczny do zajęć - GOZ w życiu codziennym - Ocena cyklu życia (LCA) - Ekoprojektowanie - Zero waste - GOZ w przemyśle tekstylnym - marnotrawstwo żywności - biodegradowalność - ponowne użycie - GOZ w przedsiębiorstwach |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
każdy czwartek, 9:45 - 11:15,
sala e-learning |
Agnieszka Poniatowska | 24/26 |
|
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: e-learning |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.