Podstawowym kryterium oceny jest zaliczenie na ocenę w formie pisemnego testu obejmujące wiedzę z wykładu (semestr zimowy) i ćwiczeń (semestr letni).
Weryfikacja wiedzy odbywa się poprzez kolokwium pisemne (tryb stacjonarny), składające się z czterech zadań przygotowanych w formie prezentacji multimedialnej: zadanie 1 - prawidłowe rozpoznanie zaznaczonych na slajdzie elementów architektonicznych, zadanie 2 - prawidłowe podanie liczby naw i przęseł na podstawie dołączonych planów obiektów sakralnych, zadanie 3 - uporządkowanie kolejności podawanych informacji związanych z opisem architektonicznym, zadanie 4 - opis planu obiektu sakralnego pokazanego na slajdzie.
Student otrzymuje ocenę wg przyjętej skali, uzyskując odpowiednią liczbę punktów :
bardzo dobrą - powyżej 90-100%
dobrą plus - powyżej 80-90%
dobrą - powyżej 70-80%
dostateczną plus - powyżej 60-70%
dostateczną - 60-50%
niedostateczną - poniżej 50%
Weryfikacja efektów kształcenia odbywa się na podstawie:
Ocena bardzo dobra:
1. W 90-100% rozpoznaje i prawidłowo używa terminów architektonicznych
2. Umie na podstawie planu/ fasady/ elewacji bocznej/ wnętrza podać następujące informacje: rodzaj planu, typ przestrzenny, przekrój nawy głównej, rodzaj przykryć, liczbę naw/ przęseł, liczbę kondygnacji/ osi, elementy planu i bryły, rodzaje zwieńczeń, itp.
3. Analizuje prawidłowo opisy architektoniczne znajdujące się w publikacjach poświęconych historii architektury
4. Potrafi przygotować opis architektoniczny z zachowaniem: kolejności podawanych informacji, poprawności użytych terminów, szczegółowości, itp.
Ocena dobra:
1. W 70-80% rozpoznaje i prawidłowo używa terminów architektonicznych
2. Umie w stopniu poprawnym określić na podstawie planu/ fasady/ elewacji bocznych/ wnętrza podstawowe informacje związane z formą budowli
3. Analizuje prawidłowo opisy architektoniczne znajdujące się w publikacjach poświęconych historii architektury
4. Potrafi w stopniu zadawalającym przygotować opis architektoniczny nieskomplikowanego w formie budynku
Ocena dostateczna:
1. W 50-60% rozpoznaje i prawidłowo stosuje terminy architektoniczne
2. Umie w podstawowym zakresie odczytywać samodzielnie na podstawie planu/ fasady/ elewacji bocznych/ wnętrza potrzebne do opisu budynku informacje
3. Ma problemy z prawidłową analizą opisów znajdujących się w publikacjach poświęconych historii architektury
4. Samodzielne przygotowanie opisu architektonicznego nastręcza wielu problemów
Ocena niedostateczna:
1. Poniżej 40-50% rozpoznaje i prawidłowo stosuje terminy architektoniczne
2. Nie umie podać podstawowych informacji o formie budowli na podstawie planu/ fasady/ elewacji bocznych/ wnętrza
3. Nie rozumie i nie potrafi prawidłowo zanalizować opisów architektonicznych znajdujących się w publikacjach poświęconych historii architektury
4. Nie potrafi przygotować samodzielnie opisu architektonicznego nawet prostej w formie budowli
|