Co tydzień student musi przygotowywać się z wyznaczonego tematu (pytania i obrazki zostaną przesłane z wyprzedzeniem) samodzielnie, a następnie wykorzystywać poznane elementy w klasie.
Aby zaliczyć przedmiot student musi zdać egzamin z dwóch części (Słuchania i Konwersacji) z minimalnym wynikiem 3/5. Jeśli student nie zaliczy jednej z części, poprawia ją w trakcie sesji poprawkowej. Na egzaminie wymaga się: opisania obrazków oraz odpowiedzi na pytania (zawarte przy każdym temacie).
W skład oceny wchodzą: słuchanie 50% oceny i konwersacja 50% oceny.
Wymaga się, aby każdy student wybrał 3 obrazki z każdego tematu. Wszystkie wybrane fotografie utworzą bazę obrazków na egzamin dla każdego ucznia. Tematy zaprezentowane w pierwszej części semestru będą oceniane w pierwszej części semestru. W drugiej części semestru będą oceniane tematy zaprezentowane od początku drugiego semestru.
Dopuszczalne są dwie nieobecności.
Zaplanowane są dwa zaliczenia ze słuchania oraz dwa z mówienia: jedno w trakcie semestru oraz na koniec.
Kryteria oceniania:
- ocena niedostateczna (2) - student nie opanował wymagań na ocenę dostateczną;
- ocena dostateczna (3) - student w stopniu podstawowym opanował umiejętność rozumienia tekstu słuchanego oraz słownictwo dotyczące każdego z kręgów leksykalnych omawianych na zajęciach. (F1_W13). Potrafi po analizie materiałów audio i/lub audiowizualnych wykorzystać językowe środki leksykalne i gramatyczne do tworzenia prostych wypowiedzi ustnych (monologów i dialogów). Jego wypowiedzi pomimo błędów są komunikatywne (F1_U10); W samodzielnej pracy nad umiejętnością słuchania Student potrafi w stopniu zadowalającym wykorzystać wskazówki i uwagi krytyczne opiekunów naukowych (F1_U05). Potrafi pracować w zespole (F1_K02)
- ocena dobra (4) - student w stopniu dobrym opanował umiejętność rozumienia tekstu słuchanego oraz audiowizualnego oraz słownictwo dotyczące każdego z kręgów leksykalnych (F1_W13). Potrafi wykorzystać językowe środki leksykalne i gramatyczne do tworzenia prostych wypowiedzi ustnych (monologów i dialogów). Jego wypowiedzi zawierają nieliczne błędy językowe (F1_U10); Rozumie potrzebę stałego pogłębiania swojej wiedzy (F1_K01) oraz potrafi pracować w zespole (F1_K02).
- ocena bardzo dobra (5) - student opanował w pełni umiejętność rozumienia tekstu słuchanego oraz analizy materiału audiowizualnego, opanował słownictwo dotyczące każdego z kręgów leksykalnych, których dotyczą materiały audio.(F1_W13). Potrafi wykorzystać językowe środki leksykalne i gramatyczne do tworzenia prostych oraz bardziej złożonych wypowiedzi ustnych (monologów i dialogów). Jego wypowiedzi są poprawne językowo lub zawierają nieliczne błędy niewpływające na komunikatywności (F1_U10). Rozumie potrzebę stałego pogłębiania swojej wiedzy (F1_K01) oraz potrafi pracować w zespole (F1_K02).
|