Literatura: |
Alan Barnard, Antropologia. Zarys teorii i historii, Wyd. PIW, Warszawa 2016 (s. 29-46), https://docer.pl/doc/nsx080x
Filip Wróblewski, Brud i odraza, czyli jak się zostaje etnografem. Część 1. Brud Innego , Etnografia: praktyki, teorie, doświadczenie, Nr.4, 2018 https://czasopisma.bg.ug.edu.pl/index.php/etnografia/issue/view/292/167
Bronisław Malinowski, Kultura jako wyznacznik zachowanaia się:https://repozytorium.amu.edu.pl/bitstream/10593/20200/1/011%20DR%20BRONISŁAW%20MALINOWSKI%20RPEiS%2017%281%29%2C%201937.pdf
James Frazer, Złota gałąź, Warszawa 1965, s. 3-45 religia).https://docer.pl/doc/8cxvx
Edward B. Tylor, Edward B. Tylor, Cywilizacja pierwotna: badania rozwoju mitologii, filozofii, wiary, mowy, sztuki i zwyczajów, t.1, Warszawa 1896 : Wyd. "Głosu", (Warszawa : F. Csernák), s. 15-70
https://www.sbc.org.pl/dlibra/show-content/publicati
Andrzej Paluch, Mistrzowie antropologii społecznej : rzecz o rozwoju teorii antropologicznej, Warszawa : Państ. Wydaw. Naukowe, 1990, s.68-94.https://docer.pl/doc/nsx08x1
Bronisław Malinowski, Argonauci Zachodniego Pacyfiku : relacje o poczynaniach i przygodach krajowców z Nowej Gwinei, Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2005, s. 26-58, https://docer.pl/doc/xece8e0
Ruth Benedict, Wzory kultury, PWN, Warszawa 1966, wstęp Antoniny Kłoskowskiej ; [tł. Jerzy Prokopiuk ; teksty poetyckie tł. Zofia Kierszys ; red. przekł. Jadwiga Olędzka] --UKSW
Benjamin Lee Whorf, Język, myśl i rzeczywistość / Benjamin Lee Whorf ; przeł. Teresa Hołówka, | Hołówka, Teresa, (1944- ) [Tł.] | Wydawnictwo KR [Wydawca], 2002--UKSW
Margaret Mead, Dojrzewanie na Samoa : [psychologiczne studium młodzieży w społeczeństwie pierwotnym napisane na użytek cywilizacji zachodniej] ; Dorastanie na Nowej Gwinei : [studium porównawcze wychowania w społeczeństwie pierwotnym] / Margaret Mead ; przeł. Ewa Życieńska, Warszawa 1986--UKSW
Claud Lévi-Strauss, Antropologia strukturalna, Warszawa : Wydawnictwo Aletheia, 2009, Wstęp i R.I i II –UKSW
Claude-Levi Strauss, Smutek tropików, Warszawa PIW , 1964 --UKSW
Fernand Braudel, Gramatyka cywilizacji, Oficyna Naukowa, Warszawa 2006, Wstęp, R.I i II---UKSW
Poznanie, umysł, kultura: praca zbiorowa / pod red. Zdzisława Cackowskiego.
Lublin 1982--UKSW
Clifford Geertz, Interpretacja kultur: wybrane eseje, Kraków: Wydawnictwo UJ, Kraków 2005, R.II i III--UKSW
Marshall Sahlins, Jak myślą "tubylcy": o kapitanie Cooku, na przykład / przekł. Wojciech Usakiewicz, Uniwersytet Jagielloński, Kraków 2007--UKSW
Jacques Derrida, Pismo i różnica, przeł. K. Kłosiński, Wydawnictwo KR, Warszawa 2004---UKSW
Amerykańska antropologia postmodernistyczna / wybór i red. nauk. Michał Buchowski ; [tł. Wojciech Dohnal et al.] ; Instytut Kultury.--UKSW
Magdalena Złocka-Dąbrowska, Cratos as Cognition: Gans and Dumézil in Dialogue on Language and Violence, Anthropoetics XXII, no. 1 Fall 2016, http://anthropoetics.ucla.edu/ap2201/2201mzd/
Literatura uzupełniająca:
Wojciech J. Burszta, Preteksty, Wydawnictwo Naukowe Katedra, 2015
Waldemar Kuligowski, Antropologia współczesności : wiele światów, jedno miejsce, Kraków 2007.
Magdalena Złocka-Dąbrowska, "Generative Anthropology and the Mahabharata: Cognition, Narrative, Culture”, Anthropoetics XXIII, Journal of Generative Anthropology, no.1, Fall 2017.
|
Metody i kryteria oceniania: |
W odniesieniu do każdego efektu kształcenia, studentka/t kolejno an ocenę:
KU1_W02
Student wie jakie znaczenie ma przede wszystkim antropologia kulturowa dla kształtowania się i funkcjonowania kulturoznawstwa i zna wzajemne powiązania tych dyscyplin
ndst- nie wie ad. KU1_W02
dst- wie w podstawowym zakresie- ad. KU1_W02
db- wie w znacznym zakresie- ad. KU1_W02
bdb- bardzo dobrze wie- ad. KU1_W02
KU1_U06
Student potrafi zidentyfikować czynniki antropologiczne, które należy uwzględnić w podejmowaniu decyzji na poziomie mikro i makro
ndst- nie potrafi- ad. KU1_U06
dst- w dostatecznym stopniu potrafi-ad. KU1_U06
db- w znacznym stopniu potrafi- ad. KU1_U06
bdb- w pełni potrafi -ad. KU1_U06
KU1_K02
Student jest gotów do wykorzystania zdobytej wiedzy na temat antropologii kulturowej przy podejmowaniu istotnych kwestii społeczno-kulturowych oraz rozwiązywaniu teoretycznych i praktycznych problemów z nimi związanych
ndst- nie umie wykorzystać- ad. KU1_K02
dst- umie w niewielkim stopniu wykorzystać- ad. KU1_K02
db- umie w znacznym stopniu wykorzystać- ad. KU1_K02
bdb- umie bardzo dobrze wykorzystać- ad. KU1_K02
Metoda weryfikacji efektów kształcenia w odniesieniu do wiedzy: odpowiedź na pytania prowadzącego zajęcia oraz udział w dyskusji w czasie zajęć,
Metoda weryfikacji efektów kształcenia w odniesieniu do umiejętności:
umiejętność samodzielnego formułowania myśli w odniesieniu do treści poznawanych na zajęciach.
Metoda weryfikacji efektów kształcenia w odniesieniu do kompetencji społecznych (postaw): aktywny udział w dyskusji grupowej na tematy omawiane w czasie zajęć.
|