Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Kultura cyfrowa WH-KUZ-II-2-KultCyfr
Ćwiczenia (CW) Semestr zimowy 2021/22

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

A. Keen, "Kult amatora. Jak internet niszczy kulturę", przeł. M. Bernatowicz, K. Topolska-Ghariani, Warszawa 2007, s. 33-75.

D. Tapscott, "Cyfrowa dorosłość. Jak pokolenie sieci zmienia nasz świat", przeł. P. Cypryański, Warszawa 2010, s. 139-175.

P. Siuda, "Mechanizmy kultury prosumpcji, czyli fani i ich globalne zróżnicowanie", „Studia Socjologiczne” 2012, nr 4.

B. Dziadzia, "Dylematy tzw. kultury uczestnictwa", „Media i Społeczeństwo” 2012, nr 2.

M. Baranowski, "Kultura partycypacji a nowe media: między dobrostanem a stanem złobycia", „Zarządzanie w Kulturze” 2019, nr 20, z. 1

E. Bendyk, "Bunt Sieci", Warszawa 2012, s. 9-50.

M. Castells, "Sieci obudzenia i nadziei: ruchy społeczne w erze internetu", tłum. O. Siara, Warszawa 2013, s. 209-236.

M. Dębski, "Nałogowe korzystanie z telefonów komórkowych. Szczegółowa charakterystyka zjawiska fonoholizmu w Polsce. Raport z badań", Gdynia 2016

"Stop dezinformacji! Przewodnik dla dziennikarzy i redakcji". Fundacja Panoptykon.

K. Cymanow-Sosin, "Mowa nienawiści – etyczne ramy komunikowania i podmiotowa odpowiedzialność wobec walczących słów", „Studia Medioznawcze” 2018, nr 3, s. 117-126.

K. Ozga, "Znaczenie i funkcje influencerów w zarządzaniu uwagą użytkowników serwisu Instagram", w: "Od naturalizacji do funkcjonalizacji. Taktyki użytkowania serwisu Instagram", red. M. Babecki, S. Żyliński, Olsztyn 2018, s. 75-102.

Z. Melosik, "Facebook i społeczne konstrukcje narcyzmu. O tożsamości zamkniętej w celi wizerunku", „Studia Edukacyjne” 2013, nr 26, s. 99-117.

M. Majorek, "Kod YouTube. Od kultury partycypacji do kultury kreatywności", Kraków 2015, s. 181-200.

Zakres tematów:

1. Kultura w czasach pandemii

2. Przyszłość kultury po cyfrowej rewolucji

3. Kultura prosumpcji i uczestnictwa

4. Internet jako źródło zmiany społecznej; specyfika wirtualnych wspólnot

5. Zagrożenia płynące z funkcjonowania w cyberkulturze: FOMO, fake news, postprawda, hejt

6. Specyfika mediów społecznościowych: Instagram, Facebook, Youtube

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 co druga sobota (parzyste), 11:30 - 13:00, sala 313
Piotr Jakubowski 16/30 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Kampus Dewajtis Nowy Gmach
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)