Literatura: |
1. Kotler P., Keller K., Marketing, Rebis, Warszawa 2017
2. Kotler P., Armstrong G., Marketing – wprowadzenie, Oficyna Wolters Kluwer, Warszawa 2015.
3. Garbarski L. (red.), Marketing – koncepcja skutecznych działań, PWE, Warszawa 2011.
3. Altkorn J., Strategia marki, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1999
4. T. Kramer, Podstawy marketingu. PWE, Warszawa 2004
5. Michalski E. , Marketing, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2017
6. Ogilvy D, O reklamie, Wydawnictwo Studio Emka, Warszawa 2013
7. Veksner S, 100 idei, które zmieniły reklamę, Top Mark Centre, London 2015
8. Dariusz Doliński, Psychologiczne mechanizmy reklamy, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2005
9. Murdoch A., Kreatywność w reklamie, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 2004
10. Barry P, Pomysł w reklamie, Wydawnictwo naukowe PWN, Warszawa 2010
11. Gędek M, Reklama, Zarys problematyki, Wydawnictwo KUL, Lublin 2013
12. Gajlewicz M., Techniki perswazyjne. Podstawy, Difin, Warszawa 2009
13. Heath R., Ukryta moc reklamy, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2006
|
Zakres tematów: |
1. Geneza i istota marketingu, ewolucja działalności rynkowej przedsiębiorstwa, orientacje w działalności przedsiębiorstwa.
2. Istota i metody badań marketingowych. Segmentacja rynku: pojęcie i rola segmentacji rynku, kryteria segmentacji, ocena atrakcyjności segmentów rynku.
3. Produkt jako element marketingu. Istota i funkcje produktu, klasyfikacja produktów, cykl rynkowego życia produktu.
4. Dystrybucja produktów: pojęcie i funkcje dystrybucji, kanały dystrybucji - ich rodzaje i struktura.
5. Polityka cen w przedsiębiorstwie: miejsce i funkcje cen w marketingu, podstawy kształtowania polityki cenowej w przedsiębiorstwie
6. Otoczenie marketingowe.
7. Zachowania konsumenckie oraz sposoby nawiązywania i podtrzymywania relacji z klientami.
8 Marketing mix, promotion mix, determinanty skuteczności reklamy.
9. Analiza strategiczna.
10. Umiejscowienie reklamy w procesie komunikacji, związków z PR i sponsoringiem.
11. Techniki perswazyjne, budowy komunikatów reklamowych, oddziaływanie reklamy.
12. Kanały komunikacji, media reklamowe, ich zalety i wady, kampanie ATL i BTL, formy reklamowe.
13. Marketing internetowy.
|