Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Badania wizualne WH-KUZ-I-3-BadWizu
Konwersatorium (KON) Semestr zimowy 2021/22

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Strona zajęć: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aIMSk-KXF2OtuAGQCDLDQd6TIKF_BE5GS0Xdx7uU9ghE1%40thread.tacv2/conversations?groupId=e6f0aa3f-254c-45c7-b61b-9b7d553e5570&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3
Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
MS Teams: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aIMSk-KXF2OtuAGQCDLDQd6TIKF_BE5GS0Xdx7uU9ghE1%40thread.tacv2/conversations?groupId=e6f0aa3f-254c-45c7-b61b-9b7d553e5570&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3
Literatura:

GILLIAN ROSE. 2020. Interpretacja materiałów wizualnych. PWN.

Efekty uczenia się:

Student po zakończeniu zajęć:

Rozumie znaczenie innych dyscyplin z zakresu nauk o kulturze (antropologii, socjologii, filozofii), a także pokrewnych dyscyplin humanistycznych i społecznych (np. literaturoznawstwa, językoznawstwa, nauki o komunikacji społecznej i mediach, historii sztuki) dla kształtowania się i funkcjonowania kulturoznawstwa; zna wzajemne powiązania między tymi dyscyplinami w kontekście metodologii wizualnych (KU1_W02)

Potrafi samodzielnie sformułować problem

badawczy zgodny z polem przedmiotowym kulturoznawstwa i nauk o kulturze, a także dobrać odpowiednie metody i narzędzia badawcze do jego rozwiązania (KU1_U02)

Jest gotów do krytycznej oceny oraz aktualizacji posiadanej wiedzy w oparciu o najnowsze teorie z zakresu kulturoznawstwa i nauk o kulturze oraz pokrewnych dyscyplin humanistycznych i społecznych, a także w odniesieniu do zachodzących przemian i aktualnych zjawisk społeczno- kulturowych (KU1_K01)

OPIS ECTS - 5 pkt

Udział w ćwiczeniach - 15h

Przygotowanie do ćwiczeń - 30h

Konsultacje - 5h

Przygotowanie pracy końcowej - 50h

Metody i kryteria oceniania:

Na ocenę niedsostateczną student/ka:

- nie rozumie znaczenie innych dyscyplin z zakresu nauk o kulturze (antropologii, socjologii, filozofii), a także pokrewnych dyscyplin humanistycznych i społecznych (np. literaturoznawstwa, językoznawstwa, nauki o komunikacji społecznej i mediach, historii sztuki) dla kształtowania się i funkcjonowania kulturoznawstwa; zna wzajemne powiązania między tymi dyscyplinami w kontekście metodologii wizualnych (KU1_W02)

- nie potrafi samodzielnie sformułować problem badawczy zgodny z polem przedmiotowym kulturoznawstwa i nauk o kulturze, a także dobrać odpowiednie metody i narzędzia badawcze do jego rozwiązania (KU1_U02)

- nie jest gotów do krytycznej oceny oraz aktualizacji posiadanej wiedzy w oparciu o najnowsze teorie z zakresu kulturoznawstwa i nauk o kulturze oraz pokrewnych dyscyplin humanistycznych i społecznych, a także w odniesieniu do zachodzących przemian i aktualnych zjawisk społeczno- kulturowych (KU1_K01)

Na ocenę dostateczną student/ka:

- w dostatecznym stopniu rozumie znaczenie innych dyscyplin z zakresu nauk o kulturze (antropologii, socjologii, filozofii), a także pokrewnych dyscyplin humanistycznych i społecznych (np. literaturoznawstwa, językoznawstwa, nauki o komunikacji społecznej i mediach, historii sztuki) dla kształtowania się i funkcjonowania kulturoznawstwa; zna wzajemne powiązania między tymi dyscyplinami w kontekście metodologii wizualnych (KU1_W02)

- w dostatecznym stopniu potrafi samodzielnie sformułować problem badawczy zgodny z polem przedmiotowym kulturoznawstwa i nauk o kulturze, a także dobrać odpowiednie metody i narzędzia badawcze do jego rozwiązania (KU1_U02)

- w dostatecznym stopniu jest gotów do krytycznej oceny oraz aktualizacji posiadanej wiedzy w oparciu o najnowsze teorie z zakresu kulturoznawstwa i nauk o kulturze oraz pokrewnych dyscyplin humanistycznych i społecznych, a także w odniesieniu do zachodzących przemian i aktualnych zjawisk społeczno- kulturowych (KU1_K01)

Na ocenę dobrą student/ka:

- w dobrym stopniu rozumie znaczenie innych dyscyplin z zakresu nauk o kulturze (antropologii, socjologii, filozofii), a także pokrewnych dyscyplin humanistycznych i społecznych (np. literaturoznawstwa, językoznawstwa, nauki o komunikacji społecznej i mediach, historii sztuki) dla kształtowania się i funkcjonowania kulturoznawstwa; zna wzajemne powiązania między tymi dyscyplinami w kontekście metodologii wizualnych (KU1_W02)

- w dobrym stopniu potrafi samodzielnie sformułować problem badawczy zgodny z polem przedmiotowym kulturoznawstwa i nauk o kulturze, a także dobrać odpowiednie metody i narzędzia badawcze do jego rozwiązania (KU1_U02)

- w dobrym stopniu jest gotów do krytycznej oceny oraz aktualizacji posiadanej wiedzy w oparciu o najnowsze teorie z zakresu kulturoznawstwa i nauk o kulturze oraz pokrewnych dyscyplin humanistycznych i społecznych, a także w odniesieniu do zachodzących przemian i aktualnych zjawisk społeczno- kulturowych (KU1_K01)

Na ocenę bardzo dobrą student/ka:

- w bardzo dobrym stopniu rozumie znaczenie innych dyscyplin z zakresu nauk o kulturze (antropologii, socjologii, filozofii), a także pokrewnych dyscyplin humanistycznych i społecznych (np. literaturoznawstwa, językoznawstwa, nauki o komunikacji społecznej i mediach, historii sztuki) dla kształtowania się i funkcjonowania kulturoznawstwa; zna wzajemne powiązania między tymi dyscyplinami w kontekście metodologii wizualnych (KU1_W02)

- w bardzo dobrym stopniu potrafi samodzielnie sformułować problem badawczy zgodny z polem przedmiotowym kulturoznawstwa i nauk o kulturze, a także dobrać odpowiednie metody i narzędzia badawcze do jego rozwiązania (KU1_U02)

- w bardzo dobrym stopniu jest gotów do krytycznej oceny oraz aktualizacji posiadanej wiedzy w oparciu o najnowsze teorie z zakresu kulturoznawstwa i nauk o kulturze oraz pokrewnych dyscyplin humanistycznych i społecznych, a także w odniesieniu do zachodzących przemian i aktualnych zjawisk społeczno- kulturowych (KU1_K01)

Zajęcia odbywają sie synchronicznie poprzez MS Teams.

Materiały dydaktycznych do nauczania asynchronicznego zostały umieszczone na platformie Moodle.

Metody weryfikacji - aktywność na zajęciach, ocenianie ciągłe, realizacja projektu badawczego.

Metody dydaktyczne:

Metoda ćwiczeniowa, studium przypadku i metoda projektu.

W zakresie wiedzy - ocenianie ciągłe, projekty i ćwiczenia praktyczne.

W zakresie umiejętności - ocenianie ciągłe, projekty i ćwiczenia praktyczne.

W zakresie kompetencji - ocenianie ciągłe, projekty i ćwiczenia praktyczne.

Zakres tematów:

Spotkania zaczynamy od fenomenu fotografii jako zjawiska społecznego oraz problemu realizmu fotograficznego. Następnie przechodzimy do omówienia konkretnych metod i technik badawczych. Końcowe zajęcia dotyczą wybranych problemów, którymi zajmuje się socjologia wizualna. Równocześnie pracujemy nad konceptualizacją i operacjonalizacją projektów badawczych, których wyniki prezentowane będą na ostatnim spotkaniu.

Metody dydaktyczne:

Metody dydaktyczne:

Metoda ćwiczeniowa, studium przypadku i metoda projektu.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 co druga niedziela (parzyste), 8:00 - 9:30, sala 408
Marcin Jewdokimow 11/30 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Kampus Dewajtis Nowy Gmach
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)