Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Warsztat lektora/nauczyciela języka włoskiego I (dzieci przedszkolne) WH-F-FW-M-II-1-WLekt
Konwersatorium (KON) Semestr zimowy 2021/22

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

Wykładowca okresowo zapewnia materiały niezbędne do nauki. Brak obowiązkowych zadań domowych.

Balboni P. (2015): Le sfide di Babele. Insegnare le lingue nelle società complesse, UTET.

Diadori P. (2015): Insegnare italiano a stranieri, Mondadori.

Cangià C. (1998): L'altra Glottodidattica, Giunti.

Daloiso M. (2009): La lingua straniera nella scuola dell'infanzia. Fondamenti di glottodidattica, UTET.

Efekty uczenia się:

Zrozumienie różnych metodyk oraz źródeł nauczania języka włoskiego jako języka obcego

Uświadomienie istoty stanowiska nauczyciela.

Prowadzący będzie utrwalał temat podjęty na poprzednich zajęciach i wyjaśniał część zagadnień, jeśli nie będą zrozumiałe. Ćwiczenia ustne mające na celu rozpoczęcie dyskusji o roli komponentu nauczania języka włoskiego w szkolnictwie podstawowym.

3 punkty (75 godzin; 1 punkt ECTS = 25 godzin)

udział w zajęciach - 30 godz.

przygotowanie do kolokwia - 45 godz.

FW2_W01

Na ocenę niedostateczną: student nie spełnia kryteriów przewidzianych na ocenę dostateczną;

na ocenę dostateczną: student posiada bardzo podstawową znajomość terminologi nauczania języka włoskiego w szkole podstawowej

na ocenę dobrą: student posiada dobrą znajomość terminologi nauczania języka wloskiego w szkole podstawowej

na ocenę bardzo dobrą: student posiada dogłębną znajomość terminologi nauczania języka włoskiego w szkole podstawowej

FW2_U10

Na ocenę niedostateczną: student nie spełnia kryteriów przewidzianych na ocenę dostateczną;

na ocenę dostateczną: student posiada podstawową znajomość podejść i metodologi w nauczaniu języka włoskiego w szkole podstawowej

na ocenę dobrą: student posiada dobrą znajomość podejść i metodologi w nauczaniu języka włoskiego w szkole podstawowej

na ocenę bardzo dobrą: student posiada dogłębną znajomość podejść i metodologi w nauczaniu języka włoskiego w szkole podstawowej

FW2_K05

Na ocenę niedostateczną: student nie spełnia kryteriów przewidzianych na ocenę dostateczną;

na ocenę dostateczną: student posiada podstawową znajomość jak wykorzystywać komunikacje społeczną w klasie i współpracuje z innymi uczniami

na ocenę dobrą: student posiada dobrą znajomość znajomość jak wykorzystywać komunikacje społeczną w klasie i współpracuje z innymi uczniami

na ocenę bardzo dobrą: student posiada bardzo dobrą znajomość jak wykorzystywać komunikacje społeczną w klasie i współpracuje z innymi uczniami

Metody i kryteria oceniania:

Aby zdać egzamin, student musi przygotować esej uzgodniony wcześniej z wykładowcą.

Możliwe są dwie nieobecności.

Zakres tematów:

1. Lineamenti storico-epistemologici della glottodidattica per l'infanzia;

2. L'acquisizione in età prescolare;

3. Aspetti neurologici;

4. La competenza comunicativa in età prescolare;

5. Orientamenti metodologici e didattici;

6. Teoria e metodi per l'accostamento della lingua straniera;

7. Principi di glottodidattica formativa esperienziale;

8. La progettazione curriculare in prospettiva esperienziale;

9. Scelte operative per l'accostamento alla lingua straniera;

10. Il medodo Montessori

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każda środa, 8:00 - 9:30, sala e-learning
Alberto Regagliolo 5/17 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
e-learning
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-5 (2025-02-26)