Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Prakseologia mediów WT-DKS-DMPRA
Wykład (WYK) Semestr letni 2021/22

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Egzaminacyjny
Literatura:

Literatura podstawowa:

Castells M., Władza komunikacji, tłum. J. Jedliński, P. Tomanek, Warszawa 2013.

Castells M., Sieci oburzenia i nadziei. Ruchy społeczne w erze Internetu, tłum. O. Siara, Warszawa 2013.

Goban-Klas T. Media i komunikowanie masowe, Warszawa-Kraków 2000.

Raporty badawcze o mediach Pew Research Center, Socialbakers.

Raporty i analizy – m.in. PBI, CBOS, GEMIUS.

Literatura uzupełniająca:

Kotarbiński T., Traktat o dobrej robocie, Wrocław 1982 (lub inne).

Cabała, Wprowadzenie do prakseologii. Przegląd zasad skutecznego działania, Kraków 2007.

Gasparski W., Prakseologia, Warszawa 1999.

Sułek M., Trzy działy prakseologii, „Rocznik Naukowy” Wyższej Szkoły Menedżerskiej w Warszawie, Wydział Zarządzania w Ciechanowie, Zeszyt 1-2, Ciechanów 2008, s. 51-70.

Efekty uczenia się:

DK2_W15 - student przyswaja wiedzę na temat funkcjonowania grup i instytucji medialnych oraz zarządzania nimi.

DK2_W16 - student przyswaja pogłębioną wiedzę na temat pojęć związanych z

komunikacją, marketingiem i public relations w kontekście wykorzystania jej w rzeczywistości medialnej, rozszerzoną wiedzę o zarządzaniu wizerunkiem instytucji, projektami, marką, produktami, zarządzaniu kryzysowym, informacją, wizerunkiem i identyfikacją wizualną firmy.

DK2_U10 - student diagnozuje, analizuje kondycję warsztatu mediów audiowizualnych, nowych mediów i mediów społecznościowych oraz

tworzenia i odbioru przekazu medialnego.

DK2_U14 - student komunikuje kompetentnie w grupach oraz małych i średnich instytucjach medialnych, a także działalności marketingowej i public relations na rzecz ww. instytucji.

DK2_U15 - student komunikuje skutecznie, stosownie, kompetentnie w komunikacji w obszarze marketingu i public relations w kontekście zarządzania wizerunkiem instytucji, projektami, marką, produktami, zarządzaniu kryzysowym, informacją, wizerunkiem i identyfikacją wizualną firmy.

DK2_U16 - student biegle wykorzystuje techniki komunikowania właściwe dla mass mediów i mediów społecznościowych.

DK2_K04 - student ma głębokie przekonanie o sensie, wartości i potrzebie

podejmowania działań komunikacyjnych w środowisku społecznym;

jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych; wykazuje

aktywność, podejmuje trud i odznacza się daleko posuniętą

wytrwałością w realizacji indywidualnych i zespołowych działań

profesjonalnych w zakresie komunikacji społecznej.

Metody i kryteria oceniania:

Na ocenę końcową składa się:

- ocena z projektu końcowego - 50%

- ocena z pisemnej wersji projektu końcowego: 30%

- aktywny udział w przygotowaniu do zajęć - 20%

Zakres tematów:

1. Prakseologiczny model komunikacji i działania mediów: wprowadzenie;

2. "Skuteczność", "celowość" w działaniu mediów. Teoretyczny i praktyczny wymiar zagadnienia;

3. Prakseologiczny model działania mediów w polityce. Cz. I: Teoria modelu; case study: skuteczny wpływ mediów na decyzje wyborców);

4. Prakseologiczny model działania mediów w polityce. Cz. II. Teoria modelu; case study: skuteczny udział mediów w zarządzaniu nastrojami społeczno-politycznymi;

5. Prakseologiczny model działania mediów w polityce. Cz. III. Teoria modelu; case study: skuteczny udział mediów w podtrzymywaniu władzy;

6. Skuteczne oddziaływanie mediów w przestrzeni ekonomicznej;

7. Prakseologiczny model działania mediów w przestrzeni religijnej – cz. I;

8. Prakseologiczny model działania mediów w przestrzeni religijnej – cz. II;

9. Skuteczny wpływ mediów w przestrzeni indywidualnej (postrzeganie siebie, otoczenia, wartości itd.) - cz. I;

10. Skuteczny wpływ mediów w przestrzeni indywidualnej (postrzeganie siebie, otoczenia, wartości itd.) - cz. II;

11. Efektywny wpływ kampanii społecznych na zdrowie i bezpieczeństwo - cz. I;

12. Efektywny wpływ kampanii społecznych na zdrowie i bezpieczeństwo - cz. II;

13. Wpływ mediów na postrzeganie kwestii etycznych i estetycznych - cz. I;

14. Wpływ mediów na postrzeganie kwestii etycznych i estetycznych - cz. II;

15. Diagnoza mediów, kondycja dziennikarstwa w kontekście prakseologii mediów.

Metody dydaktyczne:

Wykład, opowiadanie, pogadanka, opis, dyskusja, praca z książką.

Na ocenę końcową składa się:

- ocena z projektu końcowego - 50%

- ocena z pisemnej wersji projektu końcowego: 30%

- aktywny udział w przygotowaniu do zajęć - 20%

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każdy czwartek, 8:00 - 9:30, sala 227
Małgorzata Laskowska 16/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Kampus Dewajtis Łącznik
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)