Literatura: |
Anne D'Alleva,Jak studiować historię sztuki, Universitas, Kraków 2008.
Anne D'Alleva, Metody i teorie historii sztuki, Universitas, Kraków 2008.
Wstęp do historii sztuki. Materiały bibliograficzne, oprac. J.K.Ostrowski, A.Małkiewicz, wyd. III Warszawa 1995.
Wstęp do historii sztuki. Przedmiot, metodologia, zawód, red. P. Skubiszewski, Warszawa 1973.
Ustawa z 23 lipca 2003 r. O ochronie zabytków i opiece nad zabytkami,(dz. U. z dnia 17 września 2003 r.)
J. Purchla J., W stronę systemu ochrony dziedzictwa kulturowego w Polsce, w: Zarządzanie publiczne, red. J. Hausner, Kraków 2010.
|
Efekty uczenia się: |
WIEDZA:
Studentka/student wzakresie poszczególnych specjalizacji w obszarze ochrony dóbr kultury i historii sztuki zna i rozumie elementarne fakty oraz zależności między nimi.
UMIEJĘTNOŚCI:
Studentka/student potrafi wykorzystać zdobyte umiejętności i wiedzę w praktycznych działaniach związanych z ochroną dóbr kultury w tym z działalnością oświatową i popularyzatorską.
Posiada umiejętność prezentowania własnych poglądów i opinii na temat dóbr kultury, a także skonstruować logiczne wypowiedzi w mowie i w piśmie w języku polskim i obcym na temat ochrony dóbr kultury oraz przygotować tekst naukowy z aparatem badawczym i poprawnie opracowanymi fotografiami.
|
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie semestru na podstawie:
1) obecności (możliwość trzech nieobecności w semestrze)
2) prezentacji (przynajmniej raz w semestrze) stanu zaawansowania pracy nad wybranym przez studenta tematem w formie referatu z prezentacją w PP
3) pracy pisemnej, która ma zawierać aparat naukowy (przypisy i bibliografię) oraz podpisane ilustracje
|
Zakres tematów: |
1. Treści ideowe dzieł sztuki.
2. Nowożytny portret w Polsce i Europie.
3. Nowożytna sztuka funeralna.
4. Ikonografia władzy.
4. Architektura nowożytna - wybrane problemy.
5. Zagadnienia związane z ochroną dóbr kultury i środowiska.
6. Dzieło sztuki - zabytek. Historia, funkcja oraz problematyka rewitalizacji.
|