Weryfikacja efektów kształcenia:
- indywidualna ocena przygotowania i aktywności podczas zajęć;
- referat;
- kolokwium pisemne.
Opis sposobów weryfikacji efektów kształcenia:
- referat tematyczny - sposobem weryfikacji wyników kształcenia będzie ocena jakości wykonywanych prac w ramach pracy nad referatem; oceniana będzie umiejętność dobrania prezentowanych treści i źródeł wykorzystanych do przygotowywanego zagadnienia, język, styl i spójność wypowiedzi oraz poprawność merytoryczna;
- kolokwium pisemne - weryfikacja efektów kształcenia będzie odbywała się także poprzez ocenę z kolokwium pisemnego;
- indywidualna ocena przygotowania i aktywności podczas zajęć (każdy student zostanie oceniony przez prowadzącego; ocena będzie dotyczyła przygotowania studenta do zajęć i zaangażowania w ich przebieg).
Warunki zaliczenia ćwiczeń:
- obecność na zajęciach (dopuszczalne są 2 nieusprawiedliwione nieobecności na zajęciach);
- aktywny udział w zajęciach;
- przygotowanie referatu;
- pozytywny wynik kolokwium zaliczeniowego.
Forma zaliczenia - kolokwium:
- pisemne kolokwium.
Kryteria zaliczenia ćwiczeń:
- pozytywna ocena merytorycznego przygotowania do zajęć i aktywności podczas zajęć (każdy student zostanie oceniony przez prowadzącego; ocena będzie dotyczyła merytorycznego przygotowania studenta do zajęć i zaangażowania w ich przebieg);
- przygotowanie referatu na wskazany temat;
- pozytywna ocena znajomości treści programowych przedmiotu.
Na ocenę końcową z ćwiczeń składają się następujące elementy:
- obecność na zajęciach;
- merytoryczne przygotowanie do zajęć i aktywność podczas zajęć;
- przygotowanie referatu;
- ocena uzyskana z pisemnego kolokwium lub zaliczenia w formie ustnej odpowiedzi.
Wiedza:
- ocena ndst (2) student nie zna podstawowych instytucji prawnych, problematyki oraz orzecznictwa związanych z przedmiotem zajęć;
- ocena dst (3) - j.w. w stopniu przynajmniej poprawnym;
- ocena db (4) - j.w. w stopniu prawidłowym, pozwalającym na zajęcie własnego stanowiska;
- ocena bdb (5) - j.w. w stopniu bardzo dobrym, pozwalającym na swobodną dyskusję z wykorzystaniem trafnej argumentacji.
Umiejętności:
- ocena ndst (2) student nie potrafi dokonywać samodzielnej wykładni obowiązujących przepisów związanych z przedmiotem zajęć jak również przedstawić wywodu prawniczego;
- ocena dst (3) - j.w. w stopniu przynajmniej poprawnym;
- ocena db (4) - j.w. w stopniu prawidłowym, pozwalającym na zajęcie własnego stanowiska;
- ocena bdb (5) - j.w. w stopniu bardzo dobrym, pozwalającym na swobodną dyskusję z wykorzystaniem trafnej argumentacji.
Kompetencje:
- ocena ndst (2) - student nie potrafi potrafi formułować własnych wypowiedzi oraz konstruktywnych uwag krytyczne oraz nie widzi potrzeby stałego obowiązku poznawania przepisów i aktualnego orzecznictwa związanego z przedmiotem zajęć;
- ocena dst (3) - j.w. w stopniu przynajmniej poprawnym;
- ocena db (4) - j.w. w stopniu prawidłowym, pozwalającym na zajęcie własnego stanowiska;
- ocena bdb (5) - j.w. w stopniu bardzo dobrym, pozwalającym na swobodną dyskusję z wykorzystaniem trafnej argumentacji.
|