Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Międzynarodowa ochrona cudzoziemców i uchodźców WP-SPM-2-MOCiU
Wykład (WYK) Semestr letni 2022/23

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Egzaminacyjny
MS Teams: link do zespołu:
https://teams.microsoft.com/l/team/19%3am8vV8I1FXN3AJae4hmGtOp1s8K7mitorTo1LP8_SG3M1%40thread.tacv2/conversations?groupId=319c7654-b4ab-400b-b896-5668cc8a324f&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3
Aby zapisać się do zespołu należy aktywować ten link.
Literatura:

Pozycje literatury uzupełniającej będą udostępniane na platformie MsTeams.

Metody i kryteria oceniania:

Wykład przeprowadzany jest stacjonarnie.

Metody weryfikacji pracy studenta: egzamin w formie pisemnej w postaci testu z pytaniami opisowymi do. wskazanych przez koordynatora zagadnień, które są objęte programem wykładu;

uzyskanie oceny 4+ (db+) czy 5.0 (bdb) możliwe po ustnej dodatkowej odpowiedzi, po uzyskaniu oceny 4.0 (db) z części pisemnej egzaminu.

Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest zaliczenie ćwiczeń i uzyskanie dopuszczenia do egzaminu z tytułu obecności na wykładach.

Kryteria oceniania:

2.0 (ndst) Student nie zna zagadnień wprowadzających, takich jak: podstawy traktatowe polityki azylowej i imigracyjnej; etapy budowy WESA; instrumenty WESA; Powszechna Deklaracja Praw Człowieka wobec prawa do azylu; prawo do azylu w KPP UE; EKPC i orzecznictwo ETPC w kwestiach azylowych; reakcja UE na kryzys migracyjny po 2014.

3.0 (dst): student podaje podstawowe informacje z zakresu zagadnień wprowadzających, takich jak: podstawy traktatowe polityki azylowej i imigracyjnej; etapy budowy WESA; instrumenty WESA; Powszechna Deklaracja Praw Człowieka wobec prawa do azylu; prawo do azylu w KPP UE; EKPC i orzecznictwo ETPC w kwestiach azylowych; reakcja UE na kryzys migracyjny po 2014.

3.5 (dst plus) student dostatecznie definiuje podstawowe informacje z zakresu zagadnień wprowadzających, takich jak: podstawy traktatowe polityki azylowej i imigracyjnej; etapy budowy WESA; instrumenty WESA; Powszechna Deklaracja Praw Człowieka wobec prawa do azylu; prawo do azylu w KPP UE; EKPC i orzecznictwo ETPC w kwestiach azylowych; reakcja UE na kryzys migracyjny po 2014.

4.0 (db) student dobrze wyjaśnia z wykorzystaniem materiałów dodatkowych kwestie z zakresu zagadnień wprowadzających , takich jak: podstawy traktatowe polityki azylowej i imigracyjnej; etapy budowy WESA; instrumenty WESA; Powszechna Deklaracja Praw Człowieka wobec prawa do azylu; prawo do azylu w KPP UE; EKPC i orzecznictwo ETPC w kwestiach azylowych; reakcja UE na kryzys migracyjny po 2014.

4.5 (db plus) student dokonuje szerokiego wyjaśnienia z wykorzystaniem materiałów dodatkowych kwestii z zakresu zagadnień wprowadzających , takich jak: podstawy traktatowe polityki azylowej i imigracyjnej; etapy budowy WESA; instrumenty WESA; Powszechna Deklaracja Praw Człowieka wobec prawa do azylu; prawo do azylu w KPP UE; EKPC i orzecznictwo ETPC w kwestiach azylowych; reakcja UE na kryzys migracyjny po 2014.

5.0 (bdb): student dokonuje wnikliwego wyjaśnienia z wykorzystaniem materiałów dodatkowych kwestii z zakresu zagadnień wprowadzających , takich jak: podstawy traktatowe polityki azylowej i imigracyjnej; etapy budowy WESA; instrumenty WESA; Powszechna Deklaracja Praw Człowieka wobec prawa do azylu; prawo do azylu w KPP UE; EKPC i orzecznictwo ETPC w kwestiach azylowych; reakcja UE na kryzys migracyjny po 2014.

T.2: Strefa Schengen i systemy wizowe Schengen

2.0 (ndst) student nie zna zagadnień

3.0 (dst): student podaje podstawowe informacje z zakresu

3.5 (dst plus) student dostatecznie definiuje podstawowe kwestie z zakresu

4.0 (db) student dobrze wyjaśnia z wykorzystaniem materiałów dodatkowych kwestie z zakresu

4.5 (db plus) student dokonuje szerokiego wyjaśnienia z wykorzystaniem materiałów dodatkowych kwestii z zakresu zagadnień

5.0 (bdb): student dokonuje wnikliwego wyjaśnienia z wykorzystaniem materiałów dodatkowych kwestii z zakresu

T.3: prawo do azylu i prawo do ubiegania się o azyl w prawie międzynarodowym

2.0 (ndst) student nie zna zagadnień

3.0 (dst): student podaje podstawowe informacje z zakresu

3.5 (dst plus) student dostatecznie definiuje podstawowe kwestie z zakresu

4.0 (db) student dobrze wyjaśnia z wykorzystaniem materiałów dodatkowych kwestie z zakresu

4.5 (db plus) student dokonuje szerokiego wyjaśnienia z wykorzystaniem materiałów dodatkowych kwestii z zakresu zagadnień

5.0 (bdb): student dokonuje wnikliwego wyjaśnienia z wykorzystaniem materiałów dodatkowych kwestii z zakresu

T.4.: kategorie osób objętych ochroną międzynarodową

2.0 (ndst) student nie zna zagadnień

3.0 (dst): student podaje podstawowe informacje z zakresu

3.5 (dst plus) student dostatecznie definiuje podstawowe kwestie z zakresu

4.0 (db) student dobrze wyjaśnia z wykorzystaniem materiałów dodatkowych kwestie z zakresu

4.5 (db plus) student dokonuje szerokiego wyjaśnienia z wykorzystaniem materiałów dodatkowych kwestii z zakresu zagadnień

5.0 (bdb): student dokonuje wnikliwego wyjaśnienia z wykorzystaniem materiałów dodatkowych kwestii z zakresu

T.5: szczególne kategorie osób objętych ochroną międzynarodową

2.0 (ndst) student nie zna zagadnień

3.0 (dst): student podaje podstawowe informacje z zakresu

3.5 (dst plus) student dostatecznie definiuje podstawowe kwestie z zakresu

4.0 (db) student dobrze wyjaśnia z wykorzystaniem materiałów dodatkowych kwestie z zakresu

4.5 (db plus) student dokonuje szerokiego wyjaśnienia z wykorzystaniem materiałów dodatkowych kwestii z zakresu zagadnień

5.0 (bdb): student dokonuje wnikliwego wyjaśnienia z wykorzystaniem materiałów dodatkowych kwestii z zakresu

T.6: ochrona międzynarodowa i bezpaństwowość

2.0 (ndst) student nie zna zagadnień

3.0 (dst): student podaje podstawowe informacje z zakresu

3.5 (dst plus) student dostatecznie definiuje podstawowe kwestie z zakresu

4.0 (db) student dobrze wyjaśnia z wykorzystaniem materiałów dodatkowych kwestie z zakresu

4.5 (db plus) student dokonuje szerokiego wyjaśnienia z wykorzystaniem materiałów dodatkowych kwestii z zakresu zagadnień

5.0 (bdb): student dokonuje wnikliwego wyjaśnienia z wykorzystaniem materiałów dodatkowych kwestii z zakresu

T.7.: ochrona międzynarodowa i zakaz refoulement

2.0 (ndst) student nie zna zagadnień

3.0 (dst): student podaje podstawowe informacje z zakresu

3.5 (dst plus) student dostatecznie definiuje podstawowe kwestie z zakresu

4.0 (db) student dobrze wyjaśnia z wykorzystaniem materiałów dodatkowych kwestie z zakresu

4.5 (db plus) student dokonuje szerokiego wyjaśnienia z wykorzystaniem materiałów dodatkowych kwestii z zakresu zagadnień

5.0 (bdb): student dokonuje wnikliwego wyjaśnienia z wykorzystaniem materiałów dodatkowych kwestii z zakresu

T.8: klauzule wykluczenia i ustania statusu uchodźcy i beneficjenta ochrony międzynarodowej

2.0 (ndst) student nie zna zagadnień

3.0 (dst): student podaje podstawowe informacje z zakresu

3.5 (dst plus) student dostatecznie definiuje podstawowe kwestie z zakresu

4.0 (db) student dobrze wyjaśnia z wykorzystaniem materiałów dodatkowych kwestie z zakresu

4.5 (db plus) student dokonuje szerokiego wyjaśnienia z wykorzystaniem materiałów dodatkowych kwestii z zakresu zagadnień

5.0 (bdb): student dokonuje wnikliwego wyjaśnienia z wykorzystaniem materiałów dodatkowych kwestii z zakresu

T.9: wydalenie. Aspekt merytoryczny

2.0 (ndst) student nie zna zagadnień

3.0 (dst): student podaje podstawowe informacje z zakresu

3.5 (dst plus) student dostatecznie definiuje podstawowe kwestie z zakresu

4.0 (db) student dobrze wyjaśnia z wykorzystaniem materiałów dodatkowych kwestie z zakresu

4.5 (db plus) student dokonuje szerokiego wyjaśnienia z wykorzystaniem materiałów dodatkowych kwestii z zakresu zagadnień

5.0 (bdb): student dokonuje wnikliwego wyjaśnienia z wykorzystaniem materiałów dodatkowych kwestii z zakresu

T. 10: gwarancje proceduralne i zakres pomocy prawnej

2.0 (ndst) student nie zna zagadnień

3.0 (dst): student podaje podstawowe informacje z zakresu

3.5 (dst plus) student dostatecznie definiuje podstawowe kwestie z zakresu

4.0 (db) student dobrze wyjaśnia z wykorzystaniem materiałów dodatkowych kwestie z zakresu

4.5 (db plus) student dokonuje szerokiego wyjaśnienia z wykorzystaniem materiałów dodatkowych kwestii z zakresu zagadnień

5.0 (bdb): student dokonuje wnikliwego wyjaśnienia z wykorzystaniem materiałów dodatkowych kwestii z zakresu

T.11.: życie prywatne i rodzinne oraz prawo do zawarcia małżeństwa

2.0 (ndst) student nie zna zagadnień

3.0 (dst): student podaje podstawowe informacje z zakresu

3.5 (dst plus) student dostatecznie definiuje podstawowe kwestie z zakresu

4.0 (db) student dobrze wyjaśnia z wykorzystaniem materiałów dodatkowych kwestie z zakresu

4.5 (db plus) student dokonuje szerokiego wyjaśnienia z wykorzystaniem materiałów dodatkowych kwestii z zakresu zagadnień

5.0 (bdb): student dokonuje wnikliwego wyjaśnienia z wykorzystaniem materiałów dodatkowych kwestii z zakresu

T.12: zatrzymanie i ograniczenia swobody przemieszczania się

2.0 (ndst) student nie zna zagadnień

3.0 (dst): student podaje podstawowe informacje z zakresu

3.5 (dst plus) student dostatecznie definiuje podstawowe kwestie z zakresu

4.0 (db) student dobrze wyjaśnia z wykorzystaniem materiałów dodatkowych kwestie z zakresu

4.5 (db plus) student dokonuje szerokiego wyjaśnienia z wykorzystaniem materiałów dodatkowych kwestii z zakresu zagadnień

5.0 (bdb): student dokonuje wnikliwego wyjaśnienia z wykorzystaniem materiałów dodatkowych kwestii z zakresu

T.13: przymusowe powroty

2.0 (ndst) student nie zna zagadnień

3.0 (dst): student podaje podstawowe informacje z zakresu

3.5 (dst plus) student dostatecznie definiuje podstawowe kwestie z zakresu

4.0 (db) student dobrze wyjaśnia z wykorzystaniem materiałów dodatkowych kwestie z zakresu

4.5 (db plus) student dokonuje szerokiego wyjaśnienia z wykorzystaniem materiałów dodatkowych kwestii z zakresu zagadnień

5.0 (bdb): student dokonuje wnikliwego wyjaśnienia z wykorzystaniem materiałów dodatkowych kwestii z zakresu

T.14: prawa gospodarcze i socjalne

2.0 (ndst) student nie zna zagadnień

3.0 (dst): student podaje podstawowe informacje z zakresu

3.5 (dst plus) student dostatecznie definiuje podstawowe kwestie z zakresu

4.0 (db) student dobrze wyjaśnia z wykorzystaniem materiałów dodatkowych kwestie z zakresu

4.5 (db plus) student dokonuje szerokiego wyjaśnienia z wykorzystaniem materiałów dodatkowych kwestii z zakresu zagadnień

5.0 (bdb): student dokonuje wnikliwego wyjaśnienia z wykorzystaniem materiałów dodatkowych kwestii z zakresu

T.15: osoby o szczególnych potrzebach

2.0 (ndst) student nie zna zagadnień

3.0 (dst): student podaje podstawowe informacje z zakresu

3.5 (dst plus) student dostatecznie definiuje podstawowe kwestie z zakresu

4.0 (db) student dobrze wyjaśnia z wykorzystaniem materiałów dodatkowych kwestie z zakresu

4.5 (db plus) student dokonuje szerokiego wyjaśnienia z wykorzystaniem materiałów dodatkowych kwestii z zakresu zagadnień

5.0 (bdb): student dokonuje wnikliwego wyjaśnienia z wykorzystaniem materiałów dodatkowych kwestii z zakresu

Zakres tematów:

MIĘDZYNARODOWA OCHRONA CUDZOZIEMCÓW I UCHODŹCÓW

W KONTEKŚCIE POLITYK UE DOT. KONTROLI GRANICZNEJ, AZYLU I IMIGRACJI

Tytuły poszczególnych tematów:

T. 1: Zagadnienia podstawowe: wprowadzenie

T.2: Strefa Schengen i systemy wizowe Schengen

T.3: prawo do azylu i prawo do ubiegania się o azyl w prawie międzynarodowym

T.4.: kategorie osób objętych ochroną międzynarodową

T.5: szczególne kategorie osób objętych ochroną międzynarodową

T.6: ochrona międzynarodowa i bezpaństwowość

T.7.: ochrona międzynarodowa i zakaz refoulement

T.8: klauzule wykluczenia i ustania statusu uchodźcy i beneficjenta ochrony międzynarodowej

T.9: wydalenie. Aspekt merytoryczny

T. 10: gwarancje proceduralne i zakres pomocy prawnej

T.11.: życie prywatne i rodzinne oraz prawo do zawarcia małżeństwa

T.12: zatrzymanie i ograniczenia swobody przemieszczania się

T.13: przymusowe powroty

T.14: prawa gospodarcze i socjalne

T.15: osoby o szczególnych potrzebach

Metody dydaktyczne:

W ramach wykładu wykorzystywane będą

1. Metody podające (wykład informacyjny; opis; objaśnienie lub wyjaśnienie);

2. Metody problemowe (wykład problemowy; klasyczna metoda problemowa; aktywizujące /metoda przypadków;

3. Metody eksponujące (film);

4. Metody programowane (z użyciem komputera);

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każdy poniedziałek, 9:45 - 11:15, sala 1743
Elżbieta Morawska 13/20 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Kampus Wóycickiego Bud. 17
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)