Wiedza:
- na ocenę 3,0 - Student zna i rozumie istotę działań artystycznych, wielodefinicyjność i wieloetapowość planu projektu artystycznego rozwijającego poznawcze i twórcze możliwości dziecka/ucznia;
- na ocenę 3,5 - Student zna i rozumie istotę działań artystycznych oraz istotę projektu artystycznego wraz z jego definicyjnością i wieloetapowością planowania, jak również wskazuje na funkcje projektu artystycznego w pracy pedagogicznej;
- na ocenę 4,0 - Student zna i rozumie istotę działań artystycznych oraz istotę projektu artystycznego wraz z jego definicyjnością i wieloetapowością planowania oraz wskazuje na funkcje projektu artystycznego w pracy pedagogicznej oraz na progresywistyczną rolę nauczyciela;
- na ocenę 4,5 - Student zna i rozumie zagadnienia z zakresu działalności artystycznej i kreacji działań projektowych. Wymienia i wyjaśnia cechy i funkcje projektu artystycznego oraz etapy jego planowania skupiając się na dostrzeżeniu i zrozumieniu rzeczywistego problemu, który stanowi główny cel twórczej pracy projektowej;
- na ocenę 5,0 - Student zna i rozumie zagadnienia z zakresu działalności artystycznej i kreacji działań projektowych. Wymienia i wyjaśnia cechy i funkcje projektu artystycznego oraz etapy jego planowania skupiając się na sformułowaniu rzetelnego problemu inspirowanego rzeczywistością;
Umiejętności:
- na ocenę 3,0 - Student potrafi planować i organizować projekt artystyczny adresowany do dzieci/uczniów oraz implementować tę formę artystyczną w pracy z dzieckiem/uczniem. Potrafi wykorzystywać gotowe elementy wizualne i dźwiękowe w projekcie artystycznym;
- na ocenę 3,5 - Student potrafi wieloetapowo planować i organizować projekt artystyczny adresowany do dzieci/uczniów oraz implementować tę formę artystyczną w pracy z dzieckiem/uczniem. Potrafi dobierać gotowe i tworzyć własne elementy wizualne i dźwiękowe na potrzeby projektu artystycznego;
- na ocenę 4,0 - Student potrafi wieloetapowo planować i organizować projekt artystyczny adresowany do dzieci/uczniów, potrafi dyskutować nad różnymi propozycjami projektów artystycznych oraz implementować tę formę artystyczną w pracy z dzieckiem/uczniem. Potrafi dobierać gotowe i tworzyć własne elementy wizualne i dźwiękowe na potrzeby projektu artystycznego;
- na ocenę 4,5 - Student potrafi wieloetapowo planować i organizować projekt artystyczny adresowany do dzieci/uczniów, potrafi dyskutować nad różnymi propozycjami projektów artystycznych oraz analizować różne problemy, które mogą być w projekcie rozstrzygane. Potrafi implementować tę formę artystyczną w pracy z dzieckiem/uczniem. Ponadto, potrafi dobierać gotowe i tworzyć własne elementy wizualne i dźwiękowe na potrzeby projektu artystycznego;
- na ocenę 5,0 - Student potrafi wieloetapowo planować i organizować projekt artystyczny adresowany do dzieci/uczniów, potrafi dyskutować nad różnymi propozycjami projektów artystycznych oraz analizować różne problemy, które mogą być w projekcie rozstrzygane. Potrafi implementować tę formę artystyczną w pracy z dzieckiem/uczniem. Ponadto, potrafi dobierać gotowe i tworzyć własne elementy wizualne i dźwiękowe na potrzeby projektu artystycznego oraz tworzyć jego twórcze modyfikacje. Ostatecznie dokonuje ewaluacji innowacyjnego projektu artystycznego.
Kompetencje społeczne:
- na ocenę 3,0 - Student jest gotów do dostrzegania znaczenia innowacyjnej formy, jaką jest projekt artystyczny w pracy z dzieckiem/uczniem oraz do wskazywania na wrażliwość artystyczną w pracy pedagogicznej;
- na ocenę 3,5 - Student jest gotów do dostrzegania znaczenia innowacyjnej formy, jaką jest projekt artystyczny w pracy z dzieckiem/uczniem wykazując postawę zaangażowania oraz do wskazywania na wrażliwość artystyczną w pracy pedagogicznej operując emocjami w pracy z obrazem;
- na ocenę 4,0 - Student jest gotów do dostrzegania znaczenia innowacyjnej formy, jaką jest projekt artystyczny w pracy z dzieckiem/uczniem wykazując postawę zaangażowania oraz do wskazywania na wrażliwość artystyczną w pracy pedagogicznej operując emocjami w pracy z obrazem i dźwiękiem;
- na ocenę 4,5 - Student jest gotów do dostrzegania znaczenia innowacyjnej formy, jaką jest projekt artystyczny w pracy z dzieckiem/uczniem wykazując postawę zaangażowania i wysoki poziom aktywności własnej. Jest gotów do wskazywania na wrażliwość artystyczną w pracy pedagogicznej operując emocjami w pracy z obrazem, dźwiękiem i ruchem;
- na ocenę 5,0 - Student jest gotów do dostrzegania znaczenia innowacyjnej formy, jaką jest projekt artystyczny w pracy z dzieckiem/uczniem wykazując postawę zaangażowania i wysoki poziom aktywności własnej. Jest gotów do wskazywania na wrażliwość artystyczną w pracy pedagogicznej operując emocjami w pracy z obrazem, dźwiękiem, ruchem i gestem, ponadto jest gotów do zaciekawiania odbiorcy projektu artystycznego.
Na ocenę końcową składają się:
1. obecność na zajęciach dydaktycznych - dopuszczalne są 2 usprawiedliwione nieobecności; każda ponaddopuszczalna nieobecność skutkuje wyznaczeniem dodatkowego zadania dla Studenta;;
2. dojrzała postawa szczerego zaangażowania w pracę podczas zajęć dydaktycznych;
3. przygotowanie merytoryczno-techniczne do zajęć dydaktycznych;
4. opracowanie pełnego projektu artystycznego dla dzieci/uczniów oraz zaprezentowanie finałowego produktu przed publicznością.
Maksymalna liczba punktów za opracowanie projektu artystycznego wraz z prezentacją produktu końcowego, które są zwieńczeniem zajęć dydaktycznych: to 10 pkt:
10 - 9 pkt: bardzo dobry
8,5 - 8 pkt: doby plus
7,5 - 7 pkt: dobry
6,5 - 6 pkt: dostateczny plus
5,5 - 5 pkt: dostateczny
4,5 i niżej: niedostateczny - niezaliczenie przedmiotu.
Zaznacza się, iż:
niski poziom zaangażowania Studenta w pracę, obojętna/bierna postawa podczas zajęć dydaktycznych, brak przygotowania merytoryczno-technicznego, w tym brak posiadanych materiałów, pomocy oraz niestosowanie się do zaleceń/zasad panujących w przestrzeni pracowni zajęć artystycznych skutkuje obniżeniem oceny końcowej z przedmiotu o 1 stopień.
|