wiedzy:
Student ma uporządkowaną wiedze o rozwoju sztuki nowożytnej, obejmującą zaawansowaną terminologię oraz podstawowe metody badawcze historii sztuki.
Student ma uporządkowaną wiedzę szczegółową w zakresie sztuki polskiej doby nowożytnej.
Student ma podstawową wiedzę o powiązaniach historii sztuki z innymi naukami humanistycznymi, w tym filozofii i literatury.
Student zna i rozumie podstawowe metody analizy i interpretacji dzieł sztuki dla wybranych tradycji, teorii i szkół badawczych.
Student ma świadomość kompleksowych przemian kultury, złożoności i historycznej zmienności jej znaczeń.
umiejętności:
Student potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje dotyczące dzieł sztuki z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów, w tym umie korzystać z zasobów internetowych i komputerowych baz danych instytucji kultury.
Student potrafi posługiwać się językiem specjalistycznym i stosować właściwą terminologię używaną do opisu i analizy dzieł sztuki.
Student posiada podstawowe umiejętności badawcze, obejmujące formułowanie i analizę problemów, dobór metod i narzędzi badawczych, opracowanie i prezentację wyników.
Student potrafi rozpoznać różne typy dzieł sztuki i wytwory kultury wizualnej, a także przeprowadzić ich krytyczną analizę i interpretację z zastosowaniem typowych metod, w celu określenia ich znaczeń, oddziaływania społecznego i miejsca w procesie historyczno – kulturowym.
Student posiada umiejętność merytorycznego argumentowania, z powołaniem się na poglądy różnych badaczy.
Student umie formułować wnioski., potrafi porozumiewać się z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych w stopniu umożliwiającym swobodną konwersację z w języku polskim i obcym na tematy ogólne oraz związane ze studiowaną specjalnością.
Student posiada umiejętność konstruowania logicznej wypowiedzi pisemnej i ustnej w języku polskim i obcym, połączonej z poprawnym opracowaniem maszynopisu z aparatem badawczym i prezentacji fotografii dzieł sztuki.
kompetencji społecznych:
Student potrafi pracować w grupie, przyjmując w niej różne role.
Student potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego zadania.
Student aktywnie uczestniczy w życiu kulturalnym, korzystając z różnych jego form.
|