Prawo fundacyjne WP-MON-PO-S-Pf
Wykład monograficzny (WYK_MON)
Semestr letni 2022/23
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 30 |
Limit miejsc: | (brak limitu) |
Zaliczenie: | Egzaminacyjny |
Literatura: |
H. Cioch, Prawo fundacyjne, Kraków 2005 H. Cioch, A. Kidyba, Ustawa o fundacjach. Komentarz, Kraków 2010 B. Sagan, J. Strzępka, Prawo o fundacjach. Komentarz, Katowice 1992 P. Suski, Stowarzyszenia i fundacje, Warszawa 2018 Materiały udostępnione przez prowadzącą wykład |
Efekty uczenia się: |
PR_W01, student zna charakter i znaczenie nauk prawnych prawa fundacyjnego oraz ich relację do innych nauk, jak również potrafi definiować pojęcia i instytucje właściwych dla prawa fundacyjnego, PR_W02, student zna źródła i charakter norm prawa fundacyjnego, w aspekcie historycznym i współczesnym w odniesieniu do przedmiotów znajdujących się w programie studiów, PR_W04, student zna strukturę, sposób powstawania oraz działania instytucji prawnych prawa fundacyjnego, jak również relacje między tymi instytucjami w odniesieniu do ważniejszych gałęzi prawa w ramach prawa prywatnego w odniesieniu do przedmiotów znajdujących się w programie studiów ,PR_W06, student ma pogłębioną wiedzę na temat klasyfikowania systemów i stosunków prawnych w obrębie prawa fundacyjnego, identyfikowania zależności pomiędzy nimi oraz zna technologie informacyjne i systemy wyszukiwawcze służące zdobywaniu informacji na ich temat, PR_W07, student zna metody i narzędzia, w tym technologie informacyjne, służące tworzeniu norm w zakresie prawa fundacyjnego, PR_W08, student zna zasady stanowienia oraz stosowania norm prawnych prawa fundacyjnego jako metod i narzędzi modelowania wybranych struktur społecznych i procesów w nich zachodzących z zakresu prawa fundacyjnego, PR_W09, student zna proces zmian norm, instytucji oraz stosunków prawnych, w tym reguł nim rządzących, w aspekcie historycznym i współczesnym, PR_W10, student zna poglądy doktryny, przede wszystkim dotyczących instytucji prawnych oraz ich historycznej ewolucji z zakresu prawa fundacyjnego, PR_U02, posiada umiejętność wykorzystywania wiedzy teoretycznej z zakresu prawa fundacyjnego do opisu, analizy i rozwiązywania konkretnych spraw prawnych, PR_K04 , potrafi właściwie określić priorytety w konkretnym działaniu prawnym, podjętym samodzielnie lub w grupie. udział w wykładzie 30 konsultacje 15 przygotowanie do egzaminu 25 |
Metody i kryteria oceniania: |
PR_W01, metoda oceny: egzamin pisemny Na ocenę 2: student nie zna charakteru i znaczenia nauk prawnych prawa fundacyjnego oraz ich relacji do innych nauk, jak również potrafi definiować pojęcia i instytucje właściwych dla prawa fundacyjnego, Na ocenę 3, 3 plus: student zna jedynie podstawowe cechy charakteru i znaczenia nauk prawnych prawa fundacyjnego oraz ich relacji do innych nauk, jak również potrafi definiować pojęcia i instytucje właściwych dla prawa fundacyjnego Na ocenę 4, 4 plus: student posiada dobrą znajomość podstawowych cech charakteru i znaczenia nauk prawnych prawa fundacyjnego oraz ich relacji do innych nauk, jak również potrafi definiować pojęcia i instytucje właściwych dla prawa fundacyjnego Na ocenę 5: student posiada bardzo dobrą znajomość podstawowych cechy charakteru i znaczenia nauk prawnych prawa fundacyjnego oraz ich relacji do innych nauk, jak również potrafi definiować pojęcia i instytucje właściwych dla prawa fundacyjnego PR_W02, metoda oceny: egzamin pisemny Na ocenę 2: student nie zna źródeł i charakter norm prawa fundacyjnego, w aspekcie historycznym i współczesnym w odniesieniu do przedmiotów znajdujących się w programie studiów Na ocenę 3, 3 plus: student zna jedynie podstawowe źródła i charakter norm prawa fundacyjnego, w aspekcie historycznym i współczesnym w odniesieniu do przedmiotów znajdujących się w programie studiów Na ocenę 4, 4 plus: student posiada dobrą znajomość źródeł i charakteru norm prawa fundacyjnego, w aspekcie historycznym i współczesnym w odniesieniu do przedmiotów znajdujących się w programie studiów Na ocenę 5: student posiada bardzo dobra znajomość źródeł i charakter norm prawa fundacyjnego, w aspekcie historycznym i współczesnym w odniesieniu do przedmiotów znajdujących się w programie studiów PR_W04, metoda oceny: egzamin pisemny Na ocenę 2: student nie zna struktury, sposób powstawania oraz działania instytucji prawnych prawa fundacyjnego, jak również relacje między tymi instytucjami w odniesieniu do ważniejszych gałęzi prawa w ramach prawa prywatnego w odniesieniu do przedmiotów znajdujących się w programie studiów Na ocenę 3, 3 plus: student zna jedynie podstawowe elementy struktury, sposób powstawania oraz działania instytucji prawnych prawa fundacyjnego, jak również relacje między tymi instytucjami w odniesieniu do ważniejszych gałęzi prawa w ramach prawa prywatnego w odniesieniu do przedmiotów znajdujących się w programie studiów Na ocenę 4, 4 plus: student posiada dobrą znajomość struktury, sposób powstawania oraz działania instytucji prawnych prawa fundacyjnego, jak również relacje między tymi instytucjami w odniesieniu do ważniejszych gałęzi prawa w ramach prawa prywatnego w odniesieniu do przedmiotów znajdujących się w programie studiów Na ocenę 5: student posiada bardzo dobrą znajomość struktury, sposób powstawania oraz działania instytucji prawnych prawa fundacyjnego, jak również relacje między tymi instytucjami w odniesieniu do ważniejszych gałęzi prawa w ramach prawa prywatnego w odniesieniu do przedmiotów znajdujących się w programie studiów PR_W06, metoda oceny: egzamin pisemny Na ocenę 2: student nie ma wiedzę na temat klasyfikowania systemów i stosunków prawnych w obrębie prawa fundacyjnego, identyfikowania zależności pomiędzy nimi oraz zna technologie informacyjne i systemy wyszukiwawcze służące zdobywaniu informacji na ich temat Na ocenę 3, 3 plus: student ma jedynie podstawową wiedzę na temat klasyfikowania systemów i stosunków prawnych w obrębie prawa fundacyjnego, identyfikowania zależności pomiędzy nimi oraz zna technologie informacyjne i systemy wyszukiwawcze służące zdobywaniu informacji na ich temat Na ocenę 4, 4 plus: student ma dobrą wiedzę na temat klasyfikowania systemów i stosunków prawnych w obrębie prawa fundacyjnego, identyfikowania zależności pomiędzy nimi oraz zna technologie informacyjne i systemy wyszukiwawcze służące zdobywaniu informacji na ich temat Na ocenę 5: student ma wielce pogłębioną wiedzę na temat klasyfikowania systemów i stosunków prawnych w obrębie prawa fundacyjnego, identyfikowania zależności pomiędzy nimi oraz zna technologie informacyjne i systemy wyszukiwawcze służące zdobywaniu informacji na ich temat PR_W07, metoda oceny: egzamin pisemny Na ocenę 2: student nie zna metody i narzędzia, w tym technologie informacyjne, służące tworzeniu norm w zakresie prawa fundacyjnego Na ocenę 3, 3 plus: student zna jedynie podstawowe metody i narzędzia, w tym technologie informacyjne, służące tworzeniu norm w zakresie prawa fundacyjnego Na ocenę 4, 4 plus: student posiada dobrą wiedzę w zakresie metod i narzędzi, w tym technologie informacyjne, służące tworzeniu norm w zakresie prawa fundacyjnego Na ocenę 5: student posiada bardzo dobrą wiedzę w zakresie metody i narzędzia, w tym technologie informacyjne, służące tworzeniu norm w zakresie prawa fundacyjnego PR_W08, metoda oceny: egzamin pisemny Na ocenę 2: student nie zna zasad stanowienia oraz stosowania norm prawnych prawa fundacyjnego jako metod i narzędzi modelowania wybranych struktur społecznych i procesów w nich zachodzących z zakresu prawa fundacyjnego Na ocenę 3, 3 plus: student posiada jedynie podstawową wiedzę dotyczącą zasady stanowienia oraz stosowania norm prawnych prawa fundacyjnego jako metod i narzędzi modelowania wybranych struktur społecznych i procesów w nich zachodzących z zakresu prawa fundacyjnego Na ocenę 4, 4 plus: student posiada dobrą wiedzę dotyczącą student zna zasady stanowienia oraz stosowania norm prawnych prawa fundacyjnego jako metod i narzędzi modelowania wybranych struktur społecznych i procesów w nich zachodzących z zakresu prawa fundacyjnego Na ocenę 5: student posiada bardzo dobrą wiedzę dotyczącą student zna zasady stanowienia oraz stosowania norm prawnych prawa fundacyjnego jako metod i narzędzi modelowania wybranych struktur społecznych i procesów w nich zachodzących z zakresu prawa fundacyjnego PR_W09 metoda oceny: egzamin pisemny Na ocenę 2: student nie zna procesu zmian norm, instytucji oraz stosunków prawnych, w tym reguł nim rządzących, w aspekcie historycznym i współczesnym Na ocenę 3, 3 plus: student posiada jedynie podstawową wiedzę dotyczącą zmian norm, instytucji oraz stosunków prawnych, w tym reguł nim rządzących, w aspekcie historycznym i współczesnym Na ocenę 4, 4 plus: student posiada dobrą wiedzę dotyczącą procesów zmian norm, instytucji oraz stosunków prawnych, w tym reguł nim rządzących, w aspekcie historycznym i współczesnym Na ocenę 5: student posiada bardzo dobrą wiedzę dotyczącą procesów zmian norm, instytucji oraz stosunków prawnych, w tym reguł nim rządzących, w aspekcie historycznym i współczesnym PR_W10, metoda oceny: egzamin pisemny Na ocenę 2: student nie zna poglądów doktryny, przede wszystkim dotyczących instytucji prawnych oraz ich historycznej ewolucji z zakresu prawa fundacyjnego Na ocenę 3, 3 plus: student zna jedynie podstawowe poglądy doktryny, przede wszystkim dotyczących instytucji prawnych oraz ich historycznej ewolucji z zakresu prawa fundacyjnego Na ocenę 4, 4 plus: student posiada dobrą wiedzę dotyczącą poglądów doktryny, przede wszystkim dotyczących instytucji prawnych oraz ich historycznej ewolucji z zakresu prawa fundacyjnego Na ocenę 5: student posiada bardzo dobrą wiedzę dotyczącą poglądów doktryny, przede wszystkim dotyczących instytucji prawnych oraz ich historycznej ewolucji z zakresu prawa fundacyjnego |
Zakres tematów: |
Pojęcie i rodzaje fundacji Zasady i tryb tworzenia fundacji Reguły funkcjonowania fundacji Prowadzenie działalności gospodarczej przez fundacje Nadzór nad działalnością fundacji Przedstawicielstwa fundacji zagranicznych w Polsce Likwidacja fundacji Fundacje w prawie UE |
Metody dydaktyczne: |
Metodami dydaktycznymi, służącymi osiągnięciu EK1 są: wykład informacyjny, wykład problemowy oraz wykład konwersatoryjny, Metodami dydaktycznymi, służącymi osiągnięciu EK2 są: wykład informacyjny, wykład problemowy oraz wykład konwersatoryjny, Metodami dydaktycznymi, służącymi osiągnięciu EK3 są: wykład informacyjny, wykład problemowy oraz wykład konwersatoryjny, Metodami dydaktycznymi, służącymi osiągnięciu EK4 są: wykład informacyjny, wykład problemowy oraz wykład konwersatoryjny, Metodami dydaktycznymi, służącymi osiągnięciu EK5 są: wykład informacyjny, wykład problemowy oraz wykład konwersatoryjny, |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
każda środa, 13:15 - 14:45,
sala 1761 |
Ewa Skibińska | 11/35 |
|
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: Kampus Wóycickiego Bud. 17 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.