Animal Behaviour WF-OB-OLEJNIANIM-ER
Ćwiczenia (CW)
Semestr zimowy 2022/23
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 30 |
Limit miejsc: | 10 |
Zaliczenie: | Egzaminacyjny |
Literatura: |
studenci otrzymywać będą oryginalne publikacje dostępne w internecie zgodne z omawianym tematem |
Efekty uczenia się: |
Student potrafi: 1) planować i prowadzić doświadczenie 2) analizować wyniki 3) porównywać wyniki z literaturą 4) prezentować wyniki badań |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena prezentacji wybranego zagadnienia na ocenę 5- wyczerpujące omówienie zagadnienia w oparciu o najnowszą literaturę oraz własne wnioski na ocenę 4 - omówienie zagadnienia w oparciu o najnowszą literaturę na ocenę 3 - poprawne omówienie zagadnienia na ocenę2 - brak prezentacji |
Zakres tematów: |
Zajęcia w ogrodzie zoologicznym (zajęcia półdzienne): 1. Zachowanie dzikich zwierząt w nienaturalnym środowisku 2. Zachowanie dzikich zwierząt w nienaturalnym środowisku c.d. 3. Zachowanie dzikich zwierząt w nienaturalnym środowisku c.d. Zajęcia na wystawie psów rasowych (zajęcia półdzienne) 4 Zachowanie psów , w obecności nieznanych psów i ludzi 5. Zachowanie psów , w obecności nieznanych psów i ludzi c.d. 6. Zachowanie psów , w obecności nieznanych psów i ludzi c.d. Zajęcia w parku miejskim (zajęcia półdzienne): 7. Zachowanie dzikich zwierząt przystosowanych do życia w mieście. 8. Zachowanie dzikich zwierząt przystosowanych do życia w mieście. c.d. 9.Zachowanie dzikich zwierząt przystosowanych do życia w mieście. c.d. Zajęcia laboratoryne (zajęcia półdzienne): 10. Zachowania rozrodcze: wybór partnera, system rozrodczy. Opieka rodzicielska: opieka rodzicielska u bezkręgowców, opieka rodzicielska u kręgowców, zależność rodzic-potomek, konkurencja wśród młodych, pasożytnictwo gniazdowe. Jak znaleźć optymalne siedlisko? Jakie są korzyści terytorializmu? Dlaczego zwierzęta migrują? c.d. 11. Zachowania rozrodcze: wybór partnera, system rozrodczy. Opieka rodzicielska: opieka rodzicielska u bezkręgowców, opieka rodzicielska u kręgowców, zależność rodzic-potomek, konkurencja wśród młodych, pasożytnictwo gniazdowe. Jak znaleźć optymalne siedlisko? Jakie są korzyści terytorializmu? Dlaczego zwierzęta migrują? c.d. 12. Zachowania rozrodcze: wybór partnera, system rozrodczy. Opieka rodzicielska: opieka rodzicielska u bezkręgowców, opieka rodzicielska u kręgowców, zależność rodzic-potomek, konkurencja wśród młodych, pasożytnictwo gniazdowe. Jak znaleźć optymalne siedlisko? Jakie są korzyści terytorializmu? Dlaczego zwierzęta migrują? c.d. Zajęcia laboratoryne (zajęcia półdzienne): 13.Jak komunikują się zwierzęta? Jak uczą się zwierzęta? 14. Jak komunikują się zwierzęta? Jak uczą się zwierzęta? Zajęcia laboratoryne (zajęcia półdzienne): 15. Zachowania społeczne: owady społeczne: zachowania altruistyczne u owadów społecznych, zachowania altruistyczne u kręgowców. Nowe zagadnienia zachowania zwierząt: behawioryści kontra etolodzy, „Umwelt”. Prezentacja wybranego zagadnienia |
Metody dydaktyczne: |
Obserwacja zachowań zwierząt dzikich i udomowionych podczas zajęć w ogrodzie zoologicznym, parku miejskim oraz na wystawie psów rasowych – zajęcia terenowe. Prezentacje multimedialne dotyczące sposobów komunikacji zwierząt, systemów rozrodczych, zachowań rozrodczych, opieki rodzicielskiej i umiejętności kognitywnych zwierząt |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca |
Akcje |
---|
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.