1. Czym jest wizja komputerowa? Krótka historia.
2. Tworzenie obrazu. Prymitywy geometryczne i transformacje. Tworzenie obrazu fotometrycznego. Aparat cyfrowy.
3. Przetwarzanie obrazu. Operatory punktowe. Filtrowanie liniowe. Filtrowanie nieliniowe. Transformaty Fouriera. Piramidy i falki. Transformacje geometryczne.
4. Dopasowanie i optymalizacja modelu. Interpolacja danych rozproszonych. Metody wariacyjne i regularyzacja. Pola losowe Markowa.
5. Głębokie uczenie się. Uczenie nadzorowane. Uczenie nienadzorowane. Głębokie sieci neuronowe. Sieci splotowe. Bardziej złożone modele.
6. Rozpoznawanie instancji. Klasyfikacja obrazu. Wykrywanie obiektów. Segmentacja semantyczna. Rozumienie wideo. Wizja i język.
7. Wykrywanie i dopasowywanie cech. Punkty i łaty. Krawędzie i kontury. Śledzenie konturów. Linie i znikające punkty. Segmentacja.
8. Wyrównywanie i łączenie obrazu. Wyrównanie parami. Łączenie obrazu. Wyrównanie globalne. Komponowanie.
9. Wykrywanie ruchu. Wyrównanie translacyjne. Ruch parametryczny. Przepływ optyczny. Ruch warstwowy.
10. Fotografia komputerowa. Kalibracja fotometryczna. Obrazowanie o wysokim zakresie dynamicznym. Superrozdzielczość, usuwanie szumów i rozmyć. Matowanie obrazu i składanie. Analiza i synteza tekstury.
11. Struktura z ruchu i SLAM. Wewnętrzna kalibracja geometrii. Oszacowanie położenia. Struktura dwuklatkowa z ruchu. Struktura wieloklatkowa z ruchu. Jednoczesna lokalizacja i mapowanie (SLAM).
12. Oszacowanie głębokości. Geometria epipolarna. Rzadka korespondencja. Gęsta korespondencja. Metody lokalne. Optymalizacja globalna. Głębokie sieci neuronowe. Stereo z wieloma widokami. Oszacowanie głębi z jednego oka.
13. Rekonstrukcja 3D. Kształt z X. Skanowanie 3D. Reprezentacje powierzchni. Reprezentacje punktowe. Reprezentacje objętościowe. Rekonstrukcja oparta na modelu. Odzyskiwanie map tekstur i albedo.
14. Renderowanie oparte na obrazie. Warstwowe obrazy głębi. Pola światła i lumigrafy. Maty otoczenia. Renderowanie oparte na wideo. Renderowanie neuronowe.
|