Wiedza:
- na ocenę 2 (ndst.) - student nie posiada wiedzy na temat specyfiki przedmiotowej w zakresie edukacji technicznej. Nie potrafi wymienić założeń, treści, metod, celów i zadań edukacji technicznej. Nie posiada wiedzy na temat narzędzi wykorzystywanych w tej edukacji. Nie orientuje się w zasadach BHP obowiązujących podczas zajęć z techniki.
- na ocenę 3 (dst.) - student ma podstawową wiedzę na temat specyfiki przedmiotowej w zakresie edukacji technicznej. Zna i potrafi wymienić wybrane założenia, treści, metody, cele i zadania edukacji technicznej. Ma dostateczną wiedzę na temat narzędzi wykorzystywanych w tej edukacji. Zna zasady BHP obowiązujące podczas zajęć z techniki.
- na ocenę 4 (db.) - student ma dobrą orientację w zakresie specyfiki przedmiotowej edukacji technicznej. Zna i potrafi wyjaśnić założenia, treści, metody, cele i zadania edukacji technicznej. Wyjaśnia działania i funkcje narzędzi wykorzystywanych w tej edukacji. Zna zasady BHP obowiązujące podczas zajęć z techniki.
- na ocenę 5 (bdb.) - student ma pogłębioną wiedzę na temat specyfiki przedmiotowej w zakresie edukacji technicznej. Zna i potrafi wyjaśnić założenia, treści, metody, cele i zadania edukacji technicznej. Wyjaśnia działania i funkcje narzędzi wykorzystywanych w tej edukacji. Zna zasady BHP obowiązujące podczas zajęć z techniki.
Umiejętności:
- na ocenę 2 (ndst.) - Student nie posiada umiejętności w zakresie posługiwania się narzędziami technicznymi z uwzględnieniem zasad bezpiecznego z nich korzystania. Nie potrafi zaplanować konspektu edukacyjnego służącego realizacji praktycznego zadania technicznego, zrealizować go i dokonać jego oceny.
- na ocenę 3 (dst.) - Student posiada dostateczne umiejętności w zakresie posługiwania się narzędziami technicznymi z uwzględnieniem zasad bezpiecznego z nich korzystania. Potrafi zaplanować ogólny konspekt edukacyjny służący realizacji praktycznego zadania technicznego, zrealizować go w stopniu umiarkowanym. Nie potrafi zaciekawić odbiorców realizowanym projektem technicznym.
- na ocenę 4 (db.) - Student posiada umiejętności w zakresie posługiwania się narzędziami technicznymi w stopniu dobrym, z uwzględnieniem zasad bezpiecznego z nich korzystania. Potrafi przygotować ogólny konspekt edukacyjny służący realizacji praktycznego zadania technicznego, a także go zrealizować i dokonać pobieżnej oceny. Ponadto potrafi propagować wśród dzieci w wieku przedszkolnym i uczniów klas I-III zajęcia umożliwiające zdobycie wiedzy i umiejętności z zakresu edukacji technicznej.
- na ocenę 5 (bdb.) - Student posiada bardzo dobre umiejętności w zakresie posługiwania się narzędziami technicznymi z uwzględnieniem zasad bezpiecznego z nich korzystania. Potrafi zaplanować konspekt edukacyjny (z uwzględnieniem wymaganych etapów) służący realizacji praktycznego zadania technicznego, a także go zrealizować i dokonać oceny. Ponadto potrafi propagować wśród dzieci w wieku przedszkolnym i uczniów klas I-III zajęcia umożliwiające zdobycie wiedzy i umiejętności z zakresu edukacji technicznej.
Kompetencje:
- na ocenę 2 (ndst.) - Student nie jest gotowy do kształtowania kultury technicznej i promowania wiedzy z zakresu edukacji technicznej oraz bezpiecznego korzystania z urządzeń technicznych zgodnie z ich przeznaczeniem. Nie jest przygotowany do wdrażania zadań technicznych wynikających z podstawy programowej wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej oraz wspierania rozwoju technicznego dzieci.
- na ocenę 3 (dst.) - Student jest gotowy do kształtowania kultury technicznej i promowania wiedzy z zakresu edukacji technicznej oraz bezpiecznego korzystania z urządzeń technicznych zgodnie z ich przeznaczeniem, jednak w dostatecznym stopniu. Jest przygotowany do wdrażania jedynie kilku zadań technicznych wynikających z podstawy programowej wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej oraz wspierania rozwoju technicznego dzieci.
- na ocenę 4 (db) - Student jest gotowy do kształtowania kultury technicznej i promowania wiedzy z zakresu edukacji technicznej oraz bezpiecznego korzystania z urządzeń technicznych zgodnie z ich przeznaczeniem. Jest przygotowany do wdrażania zadań technicznych wynikających z podstawy programowej wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej oraz wspierania rozwoju technicznego dzieci.
- na ocenę 5 (bdb.) - Student jest gotowy do kształtowania kultury technicznej i promowania wiedzy z zakresu edukacji technicznej oraz bezpiecznego korzystania z urządzeń technicznych zgodnie z ich przeznaczeniem. Jest bardzo dobrze przygotowany do wdrażania zadań technicznych wynikających z podstawy programowej wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej oraz wspierania rozwoju technicznego dzieci.
Na ocenę końcową składają się:
1. obecność na zajęciach;
2. przygotowanie konspektu zajęć technicznych;
3. realizacja projektu technicznego w oparciu o przygotowany konspekt
4. aktywny udział w zajęciach
|