Prezentacja mikroskopów: budowa, działanie
Filmy poglądowe
Przygotowywanie referatów w małych grupach
Kryteria oceniania:
Obecność na zajęciach (student może opuścić bez usprawiedliwienia 1 zajęcia), aktywność, udział w dyskusji, umiejętność pracy z aparaturą badawczą.
Ocena końcowa będzie obejmowała ocenę z praktycznego kolokwium, kolokwium teoretycznego, prezentacji.
Zakres ocen z kolokwium:
94-100% - 5
93-88% - 4,5
87-80% - 4
79-70% - 3,5
69-60% - 3
mniej niż 59,9% - 2
Opisane poniżej metody oceniania dotyczą II i III roku.
Egzamin testowy (pytania jednokrotnego wyboru, pytania otwarte). Warunkiem zaliczenia kursu jest zdanie egzaminu końcowego.
Egzamin będzie obejmował zakres materiału przekazany przez prowadzącego w ramach wykładów. Warunkiem dopuszczenia do egzaminu jest uzyskanie zaliczenia z ćwiczeń: wymagana obecność na zajęciach (jedna nieobecność nieusprawiedliwiona), pozytywna ocena z referatu, umiejętność pracy z mikroskopami przedstawionymi na ćwiczeniach pozytywna ocena z dwóch kolokwiów, które zostaną przeprowadzone w czasie semestru.
Zaliczenie planuje się w formie stacjonarnej w zachowaniem zasad reżimu sanitarnego.
Zakres ocen z egzaminu:
94-100% - 5
93-88% - 4,5
87-80% - 4
79-70% - 3,5
69-60% - 3
mniej niż 59,9% - 2
Kryteria oceniania w zakresie wiedzy:
- ocena 2 (niedostateczna) rok II i III: student nie posiada wiedzy z podstaw obrazowania w biologii. Nie zna rodzajów mikroskopów ich budowy, działania i możliwości. Student nie rozumie podstaw optyki.
rok III: student nie posiada wiedzy w zakresie podstawowych kategorii pojęciowych i terminologii stosowanej w metodach obrazowania i technikach mikroskopowych. Nie potrafi wyszukać informacje z artykułów naukowych.
- ocena 3 (dostateczna) rok II i III: Student posiada w ograniczonym stopniu wiedzę w zakresie podstawowych kategorii pojęciowych i terminologii stosowanej w metodach obrazowania w biologii. Wiedza, którą posiada jest nieugruntowana i uniemożliwia powiązanie pojęć z danej dyscypliny z przedmiotami z nią ściśle związanymi. Nie widzi potrzeby rozwijania swych umiejętności oraz dokształcania się.
Rok III: ma trudności z zapamiętaniem i powiązaniem wiedzy z poszczególnych dziedzin nauk przyrodniczych.
- ocena 4 (dobra) rok II i III: student zna i rozumie podstawowe techniki i metody badawcze w obszarze obrazowania struktur biologicznych. Posiada wiedzę dotyczącą tematów przedstawionych przez wykładowcę. Posiada wiedzę w zakresie podstawowych kategorii pojęciowych i terminologii stosowanej w biologii i metodach badawczych. Potrafi odnaleźć potrzebne informacje w literaturze oraz na stronach internetowych. Potrafi pracować indywidualnie oraz w grupie. Widzi potrzebę dokształcania się.
- ocena 5 (bardzo dobra) rok II i III: student poznał i w pełni rozumie techniki mikroskopowe i metody obrazowania wykorzystywane w biologii, przedstawione w czasie szkolenia.
Rok III" wiąże pojęcia z przedmiotu z pojęciami związanymi z poszczególnymi dziedzinami biologii. Jego wiedza nie ogranicza się do znajomości literatury podstawowej. Korzysta z literatury anglojęzycznej.
Metody i kryteria oceniania w zakresie umiejętności:
-ocena 2 (niedostateczna) rok II i III: nie potrafi wykorzystać przedstawionych metod i technik badawczych; nie bierze udziału w dyskusji - na zajęciach jest nieaktywny
- ocena 3 (dostateczna) rok II i III na dostatecznym poziomie potrafi wykorzystać przedstawione techniki mikroskopowe oraz metody badawcze obrazowania;
- ocena 4 (dobra) rok II i III: na odpowiednim poziomie potrafi wykorzystać przedstawione metody obrazowania i techniki mikroskopowe; Jest aktywnym słuchaczem, zadaje pytanie, bierze udział w dyskusji.
Rok III: zdobywa samodzielnie wiadomości, które wykraczają poza problemy zawarte w wykładach.
- ocena 5 (bardzo dobra) rok II i III doskonale potrafi wykorzystać przedstawione metody badawcze; Jest aktywnym słuchaczem, zadaje pytanie, bierze udział w dyskusji.
Rok III: zdobywa samodzielnie wiadomości, które wykraczają poza problemy zawarte w wykładach. Ma solidne podstawy dotyczące wiedzy z chemii, fizyki i matematyki, które pozwalają mu w pełni zrozumieć omawiane problemy i tematy.
Metody i kryteria oceniania w zakresie kompetencji społecznych, rok II i III:
- ocena 2 (niedostateczna) - nie posiada umiejętności badawczych, nie stara się ćwiczyć tych umiejętności, nie potrafi dostosować się do pracy w grupie
- ocena 3 (dostateczna) - na dostatecznym poziomie opanował techniki badawcze, stara się w praktyce wykorzystać nabytą wiedzę
- ocena 4 (dobra) - na odpowiednim poziomie potrafi wykorzystać opanowane techniki badawcze i zastosować je do właściwych eksperymentów
- ocena 5 (bardzo dobra) - potrafi na wysokim poziomie zaplanować eksperyment wykorzystując możliwości różnych mikroskopów
|