Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

WM: Autoprezentacja - uwarunkowania, style, atrakcyjność WF-PS-N-AUSA
Wykład monograficzny (WYK_MON) Semestr letni 2022/23

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: 15
Zaliczenie: Egzaminacyjny
MS Teams: kod zespołu: oh173ty
Literatura:

Stojanowska, E. Autoprezentacja dzieci i dorosłych. Temperamentalne, tożsamościowe oraz środowiskowe uwarunkowania. Wydawnictwo UKSW, Warszawa, 2010.

Stojanowska, E. Możliwości i ograniczenia w kreowaniu własnej atrakcyjności interpersonalnej. Wydawnictwo APS, Warszawa, 2002.

Szmajke, A. (1999).Autoprezentacja. Maski, pozy, miny. Wydawnictwo Ursa Consulting, Olsztyn.

Efekty uczenia się:

Wiedza

1. Zna podstawowe teorie autoprezentacji

2. Potrafi zidentyfikować podstawowe taktyki autoprezentacyjne

3. Potrafi opisać różnice indywidualne w zakresie autoprezentacji

4.Zna badania dotyczące autoprezentacji

w różnych sytuacjach życiowych

4. Zna badania dotyczące efektywności autoprezentacji

Umiejętności

1. czyta ze zrozumieniem artykuły na temat autoprezentacji

2. identyfikuje zachowania autoprezentacyjne w swoim otoczeniu

3. dostrzega dobre i złe strony autoprezentacji

4. potrafi zaprojektować badania dotyczące autoprezentacji

Kompetencje

1. potrafi prezentować się w atrakcyjny sposób

2. rozumie własne zachowania autoprezentacyjne

3. jest krytyczny wobec zachowań innych

Metody i kryteria oceniania:

Dopuszczalna liczba nieobecności - 3 wykłady

Egzamin pisemny stacjonarny lub na platformie Moodle - test.

Oceny z egzaminu

2 – nie zna podstawowych teorii oraz taktyk autoprezentacyjnych

3 – zna niektóre teorie i taktyki autoprezentacyjne, nie zna badań dotyczących efektywności autoprezentacji

4 – zna teorie, taktyki autoprezentacji oraz część badań dotyczących różnic indywidualnych oraz efektywności autoprezentacji

5 – zna teorie autoprezentacji, rodzaje autoprezentacji i czołowe badania; rozumie metodologię badań oraz ich ograniczenia

Ocena końcowa:

test (75%)

konstruktywny udział w dyskusji (35%)

Zakres tematów:

1.Główne koncepcje autoprezentacji: E. E.Jonesa i B. Schlenkera

2. Obronne i asertywne taktyki autoprezentacyjne

3. Zjawisko internalizacji autoprezentacji

4. Automatyczne i kontrolowane zachowania autoprezentacyjne

5. Zachowania autoprezentacyjne kobiet i mężczyzn

6.Rola lęku społecznego i samooceny w autoprezentacji

7. Rola samoświadomości i sposobu konstruowania Ja w autoprezentacji

8.Efektywność ingracjacji i samopromocji: uwarunkowania i różnice płciowe

9.Autoprezentacja samoutrudnieniowa

10.Autoprezentacja osób z zaburzeniami psychicznymi

11. Autoprezentacja w sytuacji zakłopotania

12. Rola urody i autoprezentacji w kreowaniu atrakcyjności interpersonalnej w związkach intymnych oraz koleżeńskich

13. Autoprezentacja w sytuacji pracy

14. Autoprezentacja w sytuacji randki

15. Autoprezentacja dzieci w wieku przedszkolnym

Metody dydaktyczne:

Prezentacje w Power Point, dyskusja

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każda środa, 13:15 - 14:45, sala 1440
Elżbieta Stojanowska-Borowiec 15/15 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Kampus Wóycickiego Bud. 14
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)