Literatura: |
M. Jaczynowska, D. Musiał, M. Stępień, Historia Starożytna (wiele wydań)
A. Ziółkowski, Historia Starożytna, Warszawa 2010
M. Jaczynowska, Historia starożytnego Rzymu (wiele wydań)
|
Metody i kryteria oceniania: |
Test ze znajomości podstawowych dat/pojęć/osób i egzamin ustny.
0-49,5 pkt: ndst; 50-59,5: dst; 60-69,5: Dst +; 70-79,5: Db; 80-89,5: Db+; 90-100 bdb
Na ocenę niedostateczną: student nie posiada elementarnej wiedzy o kulturze Rzymu okresu cesarskiego tak w wymiarze intelektualnym (filozofia, historia nauki), jak i materialnym (historia sztuki, paleografia); nie dostrzega i nie rozumie powiązania miedzy kulturą grecką, rzymską i kulturami Bliskiego Wschodu, posiada podstawową wiedzę o kulturach pozostających w kontakcie ze światem grecko-rzymskim. Nie posiada elementarnej wiedzy o historii Rzymu okresu cesarskiego tak w wymiarze politycznym, jak ekonomicznym, społecznym czy kulturowym. Nie posługuje się w sposób dostateczny terminologią z zakresy historii świata antycznego
Na ocenę dostateczną: student posiada elementarną wiedzę o kulturze Rzymu okresu cesarskiego tak w wymiarze intelektualnym (filozofia, historia nauki), jak i materialnym (historia sztuki, paleografia); dostrzega i rozumie powiązania miedzy kulturą grecką, rzymską i kulturami Bliskiego Wschodu, posiada podstawową wiedzę o kulturach pozostających w kontakcie ze światem grecko-rzymskim. Posiada elementarną wiedzę o historii Rzymu okresu cesarskiego tak w wymiarze politycznym, jak ekonomicznym, społecznym czy kulturowym. Posługuje się w sposób dostateczny terminologią z zakresy historii świata antycznego
Na ocenę dobrą: student posiada wystarczającą wiedzę o kulturze starożytnego Rzymu okresu cesarskiego, tak w wymiarze intelektualnym (filozofia, historia nauki), jak i materialnym (historia sztuki, paleografia); dostrzega i rozumie powiązania miedzy kulturą grecką, rzymską i kulturami Bliskiego Wschodu, posiada podstawową wiedzę o kulturach pozostających w kontakcie ze światem grecko-rzymskim. Posiada wystarczającą wiedzę o historii starożytnego Rzymu okresu cesarskiego tak w wymiarze politycznym, jak ekonomicznym, społecznym czy kulturowym. Posługuje się wystarczająco sprawnie terminologią z zakresy historii świata antycznego
Na ocenę bardzo dobrą: student posiada podstawową wiedzę o kulturze starożytnego Rzymu okresu cesarskiego, tak w wymiarze intelektualnym (filozofia, historia nauki), jak i materialnym (historia sztuki, paleografia); dostrzega i rozumie powiązania miedzy kulturą grecką, rzymską i kulturami Bliskiego Wschodu, posiada podstawową wiedzę o kulturach pozostających w kontakcie ze światem grecko-rzymskim. Posiada podstawową wiedzę o historii Rzymu okresu cesarskiego tak w wymiarze politycznym, jak ekonomicznym, społecznym czy kulturowym. Sprawnie posługuje się terminologią z zakresy historii świata antycznego
|