Literatura: |
Literatura:
1. „Informatyczne przygotowanie nauczycieli – uczenie się i nauczanie w Internecie”, red. J. Migdałek, Kraków 2004.
2. „Rozwój e-edukacji w szkolnictwie wyższym”, red. M. Dąbrowski, M. Zając, Warszawa 2004.
3. Bednarek J., „Multimedia w działalności szkoleniowo-wychowawczej”, Warszawa 2000.
4. Denek K., „Poza ławką szkolną”, Poznań 2002.
5. Dziedzic B., „Technologia informacyjna w kształceniu praktycznych umiejętności społecznych”, [w:] „Techniki komputerowe w przekazie edukacyjnym”, red. J. Morbitzer, Kraków 2002.
6. Janus-Sitarz A., "Funkcja formacyjna edukacji polonistycznej w czasach niepokoju", [w:] "Kompetencje nauczyciela polonisty we współczesnej szkole. Między schematyzmem a kreatywnością", red. naukowa K. Maciejak, M. Trysińska, Warszawa 2019.
7. Kubiak M., „Wirtualna edukacja”, Warszawa 2002.
8. Ostrowska M., Sterna D., "Technologie informacyjno-komunikacyjne na lekcjach", CEO, Warszawa 2015.
9. Ślósarz A., "Metoda wizualizacji słów kluczowych wiersza", [w:] "Kompetencje nauczyciela polonisty we współczesnej szkole. Między schematyzmem a kreatywnością", red. naukowa K. Maciejak, M. Trysińska, Warszawa 2019.
Do pobrania: Pitler, Hubbel, Kuhn, "Efektywne wykorzystanie nowych technologii na lekcjach", CEO: https://civitas.com.pl/pl/p/PITLER-HUBBEL-KUHN-EFEKTYWNE-WYKORZYSTANIE-NOWYCH-TECHNOLOGII/71
|
Zakres tematów: |
Podczas zajęć studenci zapoznają się z najważniejszymi narzędziami TIK oraz ich świadomym wykorzystywaniem w edukacji.
Zagadnienia, które będziemy omawiać na zajęciach:
1. TIK w edukacji polonistycznej.
2. Edukacja zdalna, hybrydowa.
3. Taksonomia Blooma a narzędzia TIK.
4. Metody prowadzenia zajęć, wspierające cyfrowy rozwój uczniów.
5. Uczenie kooperatywne.
6. Aplikacje cyfrowe w służbie edukacji (warsztaty): CANVA, DOKUMENTY GOOGLE, DYSK GOOGLE, GENIALLY, GOOGLE CLASSROOM, GOOGLE FORMS, KAHOOT, MEMRISE, PADLET, QUIZIZZ, QUIZLET.
7. Współpraca międzynarodowa w ramach realizacji projektów eTwinning.
|