Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

KN - Technologia informacyjna WH-FP-KN-I-3-TechInf
Konwersatorium (KON) Semestr letni 2022/23

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Rodzaj zajęć: zajęcia komputerowe
MS Teams: https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3aeVR-bWhIksgZncyAnno9IWTAmrMRQ1DDKN83Qe6m53c1%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=cfa9bcce-5172-4706-8eb6-aa831aa9feb2&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3
Literatura:

Literatura:

1. „Informatyczne przygotowanie nauczycieli – uczenie się i nauczanie w Internecie”, red. J. Migdałek, Kraków 2004.

2. „Rozwój e-edukacji w szkolnictwie wyższym”, red. M. Dąbrowski, M. Zając, Warszawa 2004.

3. Bednarek J., „Multimedia w działalności szkoleniowo-wychowawczej”, Warszawa 2000.

4. Denek K., „Poza ławką szkolną”, Poznań 2002.

5. Dziedzic B., „Technologia informacyjna w kształceniu praktycznych umiejętności społecznych”, [w:] „Techniki komputerowe w przekazie edukacyjnym”, red. J. Morbitzer, Kraków 2002.

6. Janus-Sitarz A., "Funkcja formacyjna edukacji polonistycznej w czasach niepokoju", [w:] "Kompetencje nauczyciela polonisty we współczesnej szkole. Między schematyzmem a kreatywnością", red. naukowa K. Maciejak, M. Trysińska, Warszawa 2019.

7. Kubiak M., „Wirtualna edukacja”, Warszawa 2002.

8. Ostrowska M., Sterna D., "Technologie informacyjno-komunikacyjne na lekcjach", CEO, Warszawa 2015.

9. Ślósarz A., "Metoda wizualizacji słów kluczowych wiersza", [w:] "Kompetencje nauczyciela polonisty we współczesnej szkole. Między schematyzmem a kreatywnością", red. naukowa K. Maciejak, M. Trysińska, Warszawa 2019.

Do pobrania: Pitler, Hubbel, Kuhn, "Efektywne wykorzystanie nowych technologii na lekcjach", CEO: https://civitas.com.pl/pl/p/PITLER-HUBBEL-KUHN-EFEKTYWNE-WYKORZYSTANIE-NOWYCH-TECHNOLOGII/71

Zakres tematów:

Podczas zajęć studenci zapoznają się z najważniejszymi narzędziami TIK oraz ich świadomym wykorzystywaniem w edukacji.

Zagadnienia, które będziemy omawiać na zajęciach:

1. TIK w edukacji polonistycznej.

2. Edukacja zdalna, hybrydowa.

3. Taksonomia Blooma a narzędzia TIK.

4. Metody prowadzenia zajęć, wspierające cyfrowy rozwój uczniów.

5. Uczenie kooperatywne.

6. Aplikacje cyfrowe w służbie edukacji (warsztaty): CANVA, DOKUMENTY GOOGLE, DYSK GOOGLE, GENIALLY, GOOGLE CLASSROOM, GOOGLE FORMS, KAHOOT, MEMRISE, PADLET, QUIZIZZ, QUIZLET.

7. Współpraca międzynarodowa w ramach realizacji projektów eTwinning.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każda środa, 18:30 - 20:00, sala e-learning
Łukasz Tupacz 7/30 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
e-learning
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)