Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Teksty biznesowe WH-FP-M-I-2-TeksBizn
Ćwiczenia (CW) Semestr letni 2022/23

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

1. Jak pisać i redagować. Poradnik redaktora. Wzory tekstów użytkowych. PWN, Warszawa, 2009

2. Jolanta Maćkiewicz, Jak dobrze pisać. Od myśli do tekstu, PWN, Warszawa, 2010.

3. Dorota Zdunkiewicz Jedynak, Wykłady ze stylistyki, PWN, Warszawa, 2008.

4. Joanna Wrycza-Bekier, Fasttext. Jak pisać krótkie teksty, które błyskawicznie przyciągną uwagę, Helion, Warszawa, 2016.

5. Joanna Wrycza- Bekier, Magia słów. Jak pisać teksty, które porwą tłumy, Helion, Warszawa, 2014.

Efekty uczenia się:

zna podstawowe pojęcia, teorie i zasady postępowania zgodnie z obszarem wybranego modułu kształcenia językoznawczego;

potrafi samodzielnie organizować proces uczenia się, uzupełniania informacji oraz doskonalenia kompetencji zawodowych, wykorzystując wiedzę zdobytą w ramach wybranego modułu kształcenia językoznawczego;

jest gotów do zastosowania wiedzy i umiejętności zdobytych podczas realizacji wybranego modułu kształcenia językoznawczego przy planowaniu działalności zawodowej i aktywności na rzecz środowiska społecznego;

Metody i kryteria oceniania:

Obecność i wykonanie 2 prac domowych tekstów biznesowych (65%= 25% + 20%+20%), przygotowanie projektu ulotki/ newslettera (35%). 3 ECTS - 1 ECTS obecność (30 godzin dydaktycznych), 1 ECTS przygotowanie do zajęć (lektura i analiza polecanych artykułów), 1 ECTS projekt zaliczeniowy

Zakres tematów:

Zajęcia prowadzone są warsztatowo, studenci będą kształtować nie tylko umiejętności pisania tekstów przydatnych w pracy w PR, ale również krytyczny odbiór tekstów biznesowych, w tym tekstów reklamowych. Elementem zajęć będzie również savoir vivre biznesowy, w tym komunikacja mailowa oraz zasady prowadzenia spotkań online, w tym robienie i głoszenie prezentacji, przygotowywanie CV i listu motywacyjnego.

1. Rodzaje tekstów biznesowych - wstęp, przegląd

2. Biznesowy savoir vivre i prowadzenie spotkań online

3. Prezentacja (konspekt i handout)

4. Infografiki

5. Jak planować pisanie tekstów (biznesowych)? Słowa i zdania, które wzbudzają emocje

6. Informacja prasowa

7. Tekst w mediach społecznościowych (TT, FB, Linkedin, TikTok, Insagram)

8. Sylwetka (biogram, biogram w Wikipedii)

9. Oświadczenie i sprostowanie

10. Ulotka

11. Teksty biznesowe w komunikacji wewnętrzne. Mail i niewsletter. Instrukcje

12. Inne: dedykacja, gratulacje, kondolencje, laudacja, ogłoszenie, nekrolog, podziękowanie, protokół z zebrania, przeprosiny, zaproszenie

Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia, prezentacja, dyskusja, studium przypadku

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
0/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 6.8.0.0-5 (2022-09-30)