Literatura: |
U. Eco, Come si fa una tesi di laurea. Le materie umanistiche, Milano, Bompiani, 2001.
B. Mortara Garavelli, Prontuario di punteggiatura, Bari, Laterza, 2003.
R. Gualdo – L. Raffaeli, Scrivere all’università: pianificare e realizzare testi efficaci, Roma Carocci, 2014.
P. Italia, Scrivere all’Università. Manuale pratico con esercizi e antologia di testi, seconda edizione, Milano, Mondadori Education, 2014.
C. Giunta, Come non scrivere: consigli ed esempi da seguire, trappole e scemenze da evitare quando si scrive in italiano, Torino, UTET, 2018.
|
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę bardzo dobrą student znakomicie zna kluczowe zjawiska językowe charakterystyczne dla języka włoskiego (FW2_W02), bardzo dobrze zna zaawansowane struktury gramatyczne i leksykalne w języku włoskim (FW2_W04), bardzo dobrze zna zaawansowane metody analizy różnego rodzaju włoskojęzycznych tekstów pisanych (FW2_W05), bardzo dobrze potrafi posługiwać się językiem włoskim na poziomie C2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (FW2_U01), jest w pełni gotów do uznawania wartości, jakie niesie wielokulturowość i wielonarodowość (FW2_K04).
Na ocenę dobrą student dobrze zna kluczowe zjawiska językowe charakterystyczne dla języka włoskiego (FW2_W02), dobrze zna zaawansowane struktury gramatyczne i leksykalne w języku włoskim (FW2_W04), dobrze zna zaawansowane metody analizy różnego rodzaju włoskojęzycznych tekstów pisanych (FW2_W05), dobrze potrafi posługiwać się językiem włoskim na poziomie C2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (FW2_U01), jest gotów do uznawania wartości, jakie niesie wielokulturowość i wielonarodowość (FW2_K04).
Na ocenę dostateczną student w stopniu dostatecznym zna kluczowe zjawiska językowe charakterystyczne dla języka włoskiego (FW2_W02), w stopniu dostatecznym zna zaawansowane struktury gramatyczne i leksykalne w języku włoskim (FW2_W04), w stopniu dostatecznym zna zaawansowane metody analizy różnego rodzaju włoskojęzycznych tekstów pisanych (FW2_W05), dość dobrze potrafi posługiwać się językiem włoskim na poziomie C2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (FW2_U01), jest gotów do uznawania wartości, jakie niesie wielokulturowość i wielonarodowość (FW2_K04).
|
Zakres tematów: |
Tematy zajęć:
1) wstępna lektura tekstu do streszczenia i analizy;
2) wypracowanie właściwej struktury przygotowywanego tekstu;
3) techniki i procedury argumentacji;
4) redagowanie tekstów prasowych;
5) redagowanie tekstów akademickich;
6) typologia streszczeń;
7) typologie parafrazy;
8) przykłady języka reklamy;
9) redakcja komunikatu prasowego;
10) kontekstualizacja tekstu akademickiego;
11) struktura tekstu akademickiego;
12) techniki lektury tekstu akademickiego;
13) zabiegi syntaktyczne w tekstach akademickich;
14) redakcja streszczenia tekstu akademickiego;
15) redakcja krótkiego abstraktu tekstu akademickiego.
|