Obowiązkowe:
(niezaliczenie któregoś z punktów 1-2 oznacza niezaliczenie ćwiczeń, a w rezultacie brak możliwości podejścia do zaliczenia wykładów)
Obecność na zajęciach (dopuszczalne 3 nieobecności)
- dodatkowe nieobecności należy zaliczyć na dyżurze w ciągu 2 tyg. od absencji
Punktacja: 10 pkt – 0 nb, 9 pkt-1 nb, 8 pkt-2 nb, 7 pkt-3 nb lub 0 pkt (nzal)
2. Prezentacja - w parze, 10-15 min., nt. wybranego problemu społecznego w Polsce (temat uzgodniony z wykładowcą)
Punktacja: 10-5 pkt/0 pkt=nzal
b) nieobowiązkowe
Na ocenę bdb (lub db+) - praca pisemna: przedstawienie wybranego problemu społecznego w wybranym medium (temat uzgodniony z wykładowcą)
Punktacja: 10-5pkt lub 0 pkt = nzal
2. Aktywność w czasie zajęć – o ile zauważę…
Punktacja 1-5 pkt.
Podliczenie punktów:
Dst - 12-13 pkt
Dst+ - 14-15 pkt
Db - 16-19 pkt
Db+ - 20-27 pkt
Bdb - 28-35 pkt
1. Ma wiedzę z zakresu socjologii na temat problemów społecznych
- student prezentuje na forum grupy wybrany problem społeczny, uwzględniając w różnym stopniu wszystkie lub niektóre z poniższych aspektów:
a) rozmiar i charakter zjawiska w Polsce - współcześnie i na przestrzeni lat
b) rozmiar i charakter zjawiska w porównaniu z innymi krajami
c) cechy zjawiska jako problemu społecznego
d) społeczne przyczyny i skutki zjawiska
e) literatura przedmiotu
ocena bdb – wyczerpujące omówienie tematu z uwzględnieniem wszystkich aspektów
ocena db - omówienie tematu we właściwy sposób, z uwzględnieniem większości aspektów
ocena dst – niepełne/niewystarczające wyczerpujące omówienie tematu, brak uwzględnienia wszystkich aspektów
ocena ndst – brak spełnienia warunków zaliczenia na ocenę dst
2. Posiada socjologiczną wiedzę na temat grup i organizacji społecznych (zwłaszcza rodziny) oraz instytucji społecznych; rozumie zjawiska nierówności społecznych. Posiada wiedzę o patologiach życia społecznego związanych z tymi obszarami życia społecznego (w stopniu: bdb db, dst, ndst) - wykazuje tę wiedzę w czasie dyskusji i ćwiczeń oraz w przygotowywaniu prezentacji (patrz punkt 2, zwłaszcza podpunkty c-e)
3. Dostrzega relacje między mediami a zjawiskami i procesami społecznymi
- student wykazuje tę wiedzę w czasie dyskusji
|