Literatura: |
Obowiązkowa:
Klimczyk J., Społeczna odpowiedzialność biznesu, Toruń 2012.
Penec-Piotrzak I., Planowanie strategiczne w nowoczesnej firmie, wyd. Oficyna, Warszawa 2010.
Pindelski M., Świadomość strategii i jej realizacja, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2019.
Trocki M., Nowoczesne zarządzanie projektami, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2012.
Zelek A., Zarządzanie strategiczne, Wydawnictwo Zachodniopomorskiej Szkoły Biznesu, Szczecin 2000.
|
Metody i kryteria oceniania: |
Zajęcia odbywają się w formie stacjonarnej. W przypadku zmiany sytuacji pandemicznej, w oparciu o wytyczne władz uczelni oraz wydziału, forma zajęć będzie mogła ulec zmianie. Obecność na zajęciach jest obowiązkowa i weryfikowana listą obecności. W trakcie semestru dopuszcza się możliwość trzech nieusprawiedliwionych nieobecności. W trakcie semestru możliwe są testy weryfikujące wiedzę studenta z uprzednio przerobionego materiału lub zadanych lektur. Zaliczenie przedmiotu możliwe jest tylko przy: 1) posiadaniu wymaganej obecności, 2) końcowego zaliczenia semestralnego poprzez przygotowanie opracowania wybranego tematu w formie prezentacji.
|
Zakres tematów: |
1. przybliżenie instytucji zajmujących się mediami audiowizualnymi w Polsce, w szczególności KRRiT, FINA oraz organizacji pozarządowych.
2. przybliżenie strony programowej ww. instytucji.
3. opis typu pracy w instytucji o strukturze macierzowej.
4. wyjaśnienie teorii barw organizacji.
5. praca projektowa w instytucjach.
6. analiza obecnego ryku pracy z perspektywy studentów dziennikarstwa.
7. analiza umiejętności i celów zawodowych słuchaczy.
8. analiza mediów audiowizualnych jako kompetencja odbiorcza.
9. rozwój krytycznego myślenia, kulturalnego dyskutowania opierającego się o rzeczowe i konstruktywne argumenty będzie opierał się na podstawie analizy prezentowanych materiałów audiowizualnych z dziedziny mediów, technologii i kultury.
|
Metody dydaktyczne: |
Podczas zajęć będą wykorzystane następujące metody: prezentacja teorii w formie podawczej, prezentacje multimedialne. Student na zajęciach będzie wykorzystywał umiejętności związane z tworzeniem prac pisemnych i prezentacji multimedialnych podczas sprawozdawania efektów swojej pracy indywidualnej lub grupowej. W trakcie dyskusji, pracy w podgrupach i scenkach rodzajowych będzie wykazywał umiejętności prezentowania własnych poglądów i pomysłów, a także przekonywania do nich rozmówców. Wyznaczane mu zadania będą wymagały od niego wykorzystania swojej wiedzy i umiejętności oraz dostosowania się do ustalonych ram organizacyjnych, w tym właściwej terminowości.
|