Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium magisterskie WH-FPZ-II-1-SeMag
Seminarium magisterskie (SEM_MGR) Semestr letni 2022/23

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
MS Teams: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aIQq-ApTGAL6Zh02WyMxmlb6hsyREGEdbmf-ajCqZ5gQ1%40thread.tacv2/conversations?groupId=5a7d820f-d21b-4cd0-8d2a-106e12de6b97&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3
Literatura:

1. Boć J., Jak pisać pracę magisterską, konsultacja filologiczna J. Miodek, Wrocław 2009

2. Dobre obyczaje w nauce. Zbiór zasad i wytycznych (wyd. 3), Wyd. PAN Warszawa, 2001.

3. Eco U., Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, Warszawa 2007.

4. Gambarelli G., Łucki Z., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską : wybór tematu, pisanie, prezentowanie, publikowanie, Wyd. "Universitas" Kraków, 1998.

5. Maćkiewicz J., Jak pisać teksty naukowe?, Wyd. 2, Wyd. Uniwersytet Gdański 2001.

6. Oliver P., Jak pisać prace uniwersyteckie: poradnik dla studentów, Wydaw. Literackie Kraków 1999.

7. Węglińska M. , Jak pisać pracę magisterską?: poradnik dla studentów, Kraków 2007

8. Wierzbicka E., Wolański A., Zdunkiewicz-Jedynak D., Podstawy stylistyki i retoryki Warszawa 2008.

9. Wójcik K., Piszę pracę magisterską: poradnik dla autorów akademickich prac promocyjnych (licencjackich, magisterskich, doktorskich), Warszawa 2015

10. Zendrowski R., Praca magisterska, licencjat: krótki przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej, Warszawa 2011

Efekty uczenia się:

Student zna na poziomie rozszerzonym terminologię, teorie i nurty metodologiczne z zakresu językoznawstwa, potrafi wskazać powiązania między nimi oraz zastosować je w analizie.

Student zna na poziomie zaawansowanym normy etyki, w tym etyki autorskiej (zwłaszcza w obszarze ochrony własności intelektualnej), oraz dobre praktyki życia akademickiego, rozumie społeczne uwarunkowania działalności filologa.

Student potrafi wyszukiwać, krytycznie analizować, twórczo interpretować i syntetyzować informacje.

Student potrafi samodzielnie formułować i rozwiązywać problemy badawcze, przystosować istniejące metody i narzędzia badawcze do nowych problemów.

Student potrafi opracować wyniki własnych badań zgodnie ze standardami naukowymi i zaprezentować je w postaci właściwej tekstom naukowym.

Student potrafi planować i organizować swoją pracę badawczą, a także w ramach prac zbiorowych kierować innymi i planować działalność zespołu.

Student jest gotów do przestrzegania zasad etyki zawodowej oraz do prawidłowego identyfikowania dylematów zawodu filologa.

Student jest gotów do aktywnego i świadomego inicjowania życia literackiego i naukowego oraz działań na rzecz popularyzacji wiedzy o literaturze i kulturze polskiej.

Punktacja ECTS

Student za udział w seminarium magisterskim może uzyskać 4 punkty ECTS, na które składają się:

1. Udział w zajęciach - 30 godzin.

2. Przygotowanie się do zajęć - 30 godzin.

3. Samodzielna praca badawcza - 30 godzin.

4. Pisanie pracy magisterskiej - 30 godzin.

Metody i kryteria oceniania:

Ocena dotyczy przedłożonych rozdziałów pracy magisterskiej.

Kryteria oceny:

1. Ocenę bardzo dobrą otrzymuje student, który zrealizował w pełni zakładane efekty kształcenia.

2. Jeśli student nie w pełni nabył umiejętność zdobywania informacji naukowych i nie w pełni zna metody i narzędzia interpretacyjne, otrzymuje ocenę dobrą.

3. Ocenę dostateczną otrzymuje student, który opanował jedynie podstawowe narzędzia analizy utworu, i zdobywa informacje z pomocą promotora.

4. Ocenę niedostateczną otrzymuje student, który nie ma świadomości swoich braków i konieczności doskonalenia. Nie zna metod analizy i nie umie ich stosować.

Zakres tematów:

Wyszukiwanie informacji naukowej.

opracowywania informacji naukowej i korzystania z niej.

Zasady stawiania problemu badawczego w wybranej dziedzinie wiedzy (literaturoznawstwo, językoznawstwo, edytorstwo, wiedza o teatrze lub filmoznawstwo).

Określanie celów i metod podejmowanych badań w zakresie wybranej specjalizacji (takich jak m.in. literaturoznawstwo, językoznawstwo, edytorstwo, wiedza o teatrze lub filmoznawstwo) .

Zasady opracowywania i wykorzystywania źródeł z wielu dyscyplin z zakresu szeroko rozumianej humanistyki. Zasady przedstawiania stanu badań humanistycznych.

Kompozycja pracy naukowej.

Problemy spójności tekstu.

Sposoby sporządzania przypisów w pracach różnych dyscyplin polonistycznych.

Etyka naukowa - podstawowe problemy, takie jak m.in. zagadnienie własności naukowej - definicje i sposoby rozumienia. Zagadnienie plagiatu.

Metody dydaktyczne:

Metodami dydaktycznymi będzie wykład, konsultacja, analiza fragmentów pracy magisterskiej.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 co drugi piątek (nieparzyste), 18:30 - 20:00, Kampus Dewajtis Łącznik, sala 327
Anna Dąbrowska-Kamińska 6/ szczegóły
2 (brak danych), (budynek nieznany), (sala nieznana)
0/ szczegóły
3 co drugi piątek (nieparzyste), 18:30 - 20:00, Kampus Dewajtis Łącznik, sala 328
Paweł Stangret 8/ szczegóły
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-5 (2025-02-26)