Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Uczeń z doświadczeniem emigracji na lekcjach języka polskiego WH-FPZ-SP-II-2-UczEm
Konwersatorium (KON) Semestr letni 2022/23

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

1. Rozporządzenie MEN z dn. 23 sierpnia 2017 r. w sprawie kształcenia osób niebędących obywatelami polskimi oraz osób będących obywatelami polskimi, które pobierały naukę w szkołach funkcjonujących w systemie oświaty innych państw

2. Kształcenie dzieci rodziców powracających do kraju oraz dzieci cudzoziemców. Raport, NIK 2019

3. B. Skałbania, Dziecko z rodziny migracyjnej w systemie oświaty, Warszawa 2017.

4. M. Otrębska, L. Radacka-Majek, Praca z uczniem z doświadczeniem migracji w polskiej szkole, Gdynia 2019.

5. M. Pamuła-Behrens, M. Szymańska, Program nauczania języka polskiego jako drugiego dla oddziałów przygotowawczych w szkole podstawowej, Kraków 2019.

6. M. Pamuła-Behrens, M. Szymańska, W polskiej szkole. Materiały do pracy z uczniami z doświadczeniem migracji. Przewodnik, Kraków 2017.

7. K. Pasławska-Iwanczewska, Język polski dla cudzoziemców na przykładzie pracy z uczniami pochodzenia ukraińskiego, Warszawa 2017.

8. Ku wielokulturowej szkole, Warszawa 2010.

9. e-polish.eu

10. Podstawowa programowa kształcenia ogólnego (szkoła podstawowa).

11. P. E. Gębal, W.T. Miodunka, Dydaktyka i metodyka nauczania języka polskiego jako obcego i drugiego, Warszawa 2020.

Zakres tematów:

1. Kim jest uczeń z doświadczeniem migracyjnym? - wprowadzenie

2. Edukacja uczniów z doświadczeniem migracji w polskiej szkole - wybrane zagadnienia

3. Indywidualizacja procesu nauczania - materiały i pomoce dydaktyczne

4. Indywidualizacja procesu nauczania - wymowa i pisownia

5. Indywidualizacja procesu nauczania - zagadnienia fleksji rzeczownika

6. Indywidualizacja procesu nauczania - zagadnienia fleksji czasownika

7. Jak dostosować program nauczania języka polskiego w szkole podstawowej do potrzeb ucznia z doświadczeniem migracji - omówienie wybranych metod

8. Jak dostosować lekcję języka polskiego w szkole podstawowej do potrzeb ucznia z doświadczeniem migracji - studium przypadku

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 co druga sobota (nieparzyste), 15:15 - 16:45, sala 215
Anna Krasowska 18/40 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Kampus Dewajtis Nowy Gmach
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)