Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Współczesne narzędzia wydawnicze WH-FP-M-II-2-WspNWyd
Ćwiczenia (CW) Semestr zimowy 2022/23

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

Ł. Gołębiewski, P. Waszczyk, "Rynek książki w Polsce" (2015 bądź wydania późniejsze), Warszawa; "Dokąd zmierzamy. Książka i jej czytelnik", red. R. Gaziński, Szczecin 2008; T. Woll, "Jak osiągnąć zysk w wydawnictwie", Kraków 1998; A. Baverstock, "Marketing w wydawnictwie. Fantazja czy rzeczywistość?", Kraków 1997; A. Wolański, "Edycja tekstów", Warszawa 2014; Ł. Gołębiewski, No future book. Śmierć książki, Warszawa 2008, D. Gill, Nabywanie tytułów. Organizacja i zarządzanie w redakcji, Kraków 1994, J. Kremer, 1001 ways to market your books, New Mexico 2006.

http://www.rynek-ksiazki.pl, http://www.biblioteka-analiz.pl, http://www.dobraliteratura.pl

czasopisma (wybrane numery): Biblioteka Analiz, Notes Wydawniczy, Książki. Magazyn do czytania, Nowe Książki, Zeszyty Literackie, Literatura na Świecie, Teksty Drugie.

Zakres tematów:

1. Obraz współczesnego rynku wydawniczego w Polsce.

2. Instytucje wspierające rozwój czytelnictwa i promujące wydawców w Polsce.

3. Modele funkcjonowanie wydawnictwa w Polsce i na świecie (wybrane przykłady).

4. Relacja wydawca-autor, prawa autorskie, copyright, zagraniczne umowy licencji.

5. Przygotowanie publikacji - redakcja, adiustacja, korekta, skład i łamanie, opracowanie graficzne, druk.

6. Modele dystrybucji książek (w Polsce i na świecie).

7. Marketing w wydawnictwie - jak przygotować plan marketingowy.

8. Promocja czytelnictwa w Polsce - inicjatywy wydawców i instytucji.

9. Targi, kiermasze, festiwale i inne przedsięwzięcia wydawnicze w Polsce

10. Targi książki ina świecie, festiwale literackie na świecie.

11. Nisze wydawnicze w Polsce i na świecie - wydawnictwa komercyjne a naukowe lub/i instytucjonalne.

12. Rynek e-booków i wydawnictwa internetowe w Polsce.

13. Jak wypromować własną twórczość - self-publishing, vanity publishing w Polsce i na świecie.

14. Podstawowe pojęcia z zakresu własności intelektualnej (umowy wydawnicze).

15. Aktualne problemy wydawców w Polsce i na świecie.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każdy wtorek, 8:00 - 9:30, sala 410A
Katarzyna Domańska 15/30 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Kampus Dewajtis Nowy Gmach
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)