Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyki studenckie: Nauczanie języka polskiego jako obcego - studia II stopnia WH-FP-PRAK-II-2-NJPJ
Ćwiczenia (CW) Semestr letni 2022/23

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 10
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

1. „Praktyki pedagogiczne w systemie kształcenia nauczycieli: praca zbiorowa”, red. B. Walkiewicz, Warszawa 2006.

2. „Szkoła jako przestrzeń budowania edukacyjnego dialogu”, red. E. Stokowska-Zagdan, E. Woźnicka, G. Cęcelek, Warszawa 2021.

3. Hattie J., „Widoczne uczenie się dla nauczycieli. Jak maksymalizować siłę oddziaływania na uczenie się”, przeł. Z. Janowska we współpracy z M. Pater, Warszawa 2018.

4. Marzano J. R., „Sztuka i teoria skutecznego nauczania”, przeł. A. Kasprzak, J. Czernik, A. Kurzemska, Warszawa 2012.

5. McTighe J., Silver F. H., „Uczyć (się) głębiej. Jak to zrobić na lekcji”, przeł. A. Dzierzgowska, Warszawa 2001.

6. Pink D. H., „Drive. Kompletnie nowe spojrzenie na motywację”, Warszawa 2011.

7. Rosemary P., „Teoria i praktyka: proces stawania się nauczycielem”, Warszawa 2001.

8. Żytko M., Nowakowska L., Sobierańska D., Szyller A., „Znaczenie praktyk pedagogicznych w procesie kształcenia nauczycieli”, Warszawa 2001.

Zakres tematów:

1. Zapoznanie się z zadaniami dydaktycznymi realizowanymi w szkołach językowych, szkołach ogólnokształcących oraz innych instytucjach i placówkach zajmujących się nauczaniem języka polskiego jako obcego.

2. Zapoznanie się z organizacją pracy dydaktycznej, dokumentacją szkolną i nauczycielską dotyczącą nauczania języka polskiego jako obcego.

3. Hospitowanie zajęć z języka polskiego jako obcego (przez jednostkę lekcyjną rozumie się zajęcia prowadzone w wymiarze 45 minut). Należy zwrócić uwagę na: czynności podejmowane przez lektora/lektorów podczas lekcji; stosowane metody, techniki i formy pracy; wykorzystanie tradycyjnych i cyfrowych pomocy dydaktycznych; sposoby aktywizowania oraz oceniania uczniów.

4. Współpraca z lektorem/lektorami przy planowaniu zajęć oraz angażowanie się w proces nauczania podczas prowadzonych lekcji, pomoc przy organizowaniu pracy w parach i grupach, przygotowywanie pomocy dydaktycznych, wsparcie podczas weryfikowania postępów uczniów.

5. Zaplanowanie i przeprowadzenie pod nadzorem lektora/lektorów lekcji języka polskiego jako obcego na różnych poziomach zaawansowania (w ramach możliwości na poziomach A1-C2).

6. Lekcje przeprowadzone przez studenta muszą być przemyślane pod względem merytorycznym, metodycznym i dydaktycznym. Student zobowiązany jest do napisania i przestawienia pełnomocnikowi podczas rozliczenia odbytych praktyk minimum jednego konspektu (przy realizacji 10 godzin praktyk) lub minimum trzech konspektów (przy realizacji 60 godzin praktyk).

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Łukasz Tupacz 7/30 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-5 (2025-02-26)