na ocenę 2 (ndst) nie zna podstawowych definicji konstytucji i nie wie, czym zajmuje się prawo konstytucyjne,nie umie zdefiniować określonych, konstytucyjnych organów władzy publicznej w zakresie uregulowanym Konstytucją,
na ocenę 3 (dst) zna podstawową definicję konstytucji i wie, czym zajmuje się prawo konstytucyjne, umie zdefiniować określone, konstytucyjne organy władzy publicznej w zakresie uregulowanym Konstytucją,
na ocenę 4 (db) zna różne definicje konstytucji i wie, jaka jest relacja prawa konstytucyjnego do innych gałęzi prawa,
na ocenę 5 (bdb) potrafi wskazać różnice między różnymi definicjami konstytucji,
EK2: zna i opisuje podstawowe elementy prawa wyborczego i referendalnego
na ocenę 2 (ndst) nie potrafi definiować podstawowych pojęć związanych z prawem wyborczym i referendalnym
na ocenę 3 (dst) potrafi zdefiniować podstawowe pojęcia związane z prawem wyborczym i referendalnym, w tym zasady (przymiotniki) wyborcze; zna rodzaje referendów
na ocenę 4 (db) potrafi zdefiniować podstawowe pojęcia związane z prawem wyborczym i referendalnym, w tym obszernie scharakteryzować zasady (przymiotniki) wyborcze w oparciu o poglądy doktryny; zna przepisy dotyczące przebiegu wyborów i referendów i
na ocenę 5 (bdb) posiada pogłębioną wiedzę w zakresie podstaw prawa wyborczego i referendalnego; opisuje podstawowe pojęcia, wykazując znajomość przepisów prawa, poglądów doktryny i orzecznictwa konstytucyjnego;
EK3 wyjaśnia pochodzenie i charakter źródeł prawa powszechnie obowiązującego i wewnętrznie obowiązującego, a także wzajemne relacje między nimi
na ocenę 2 (ndst) nie zna podstawowych pojęć z zakresu systemu źródeł prawa,nie umie wymienić katalogu źródeł prawa powszechnie i wewnętrznie obowiązującego, nie umie charakteryzować określonych aktów normatywnych w systemie źródeł prawa,
na ocenę 3 (dst) zna podstawowe pojęcia z zakresu systemu źródeł prawa,umie wymienić zasady polskiego systemu źródeł prawa, wie o dychotomicznym charakterze źródeł prawa, umie wymienić katalog źródeł prawa powszechnie i wewnętrznie obowiązującego, zna hierarchię źródeł prawa w Polsce,umie ogólnie scharakteryzować określone akty normatywne w systemie źródeł prawa,
na ocenę 4 (db) zna pojęcia z zakresu systemu źródeł prawa i relacje między nimi, zna ogólną charakterystykę poszczególnych aktów normatywnych w systemie źródeł prawa,zna podstawowe zasady ogłaszania aktów normatywnych,zna ogólne reguły dotyczące powstawania aktów prawa miejscowego, zna ogólnie procedury wyrażania zgody na ratyfikację umowy międzynarodowej w trybie art. 89 i art. 90 Konstytucji,
na ocenę 5 (bdb) umie szczegółowo scharakteryzować akty normatywne w systemie źródeł prawa, umie wyjaśniać relację między poszczególnymi aktami normatywnymi w systemie źródeł prawa, zna orzecznictwo TK i poglądy doktryny na temat źródeł prawa, zna szczegółowo procedury wyrażania zgody na ratyfikację umowy międzynarodowej w trybie art. 89 i art. 90 Konstytucji, ma wiedzę i umie przedstawić argumenty dotyczące pozycji umowy międzynarodowej oraz prawa UE oraz relacji tych aktów do Konstytucji,
EK4: omawia przebieg postępowania ustawodawczego
na ocenę 2 (ndst) nie jest w stanie w podstawowym zakresie omówić przebiegu postępowania ustawodawczego
na ocenę 3 (dst) umie wskazać podstawowe etapy postępowania ustawodawczego i je scharakteryzować
na ocenę 4 (db) umie omówić przebieg postępowania ustawodawczego, wykazując wiedzę teoretyczną oraz znajomość przepisów regulaminu Sejmu
na ocenę 5 (bdb) ma pogłębioną wiedzę na temat postępowania ustawodawczego, z uwzględnieniem orzecznictwa TK
EK5: wyjaśnia sposób powoływania, strukturę, skład, kompetencje, funkcje oraz metody działania organów władzy publicznej oraz wzajemne relacje między nimi
na ocenę 2 (ndst) nie zna podstawowych pojęć z zakresu systemu organów władzy publicznej w zakresie określonym Konstytucją, nie potrafi wskazać sposobu kreacji organów władzy publicznej, nie umie wymienić funkcji, zadań i kompetencje organu, nie potrafi wymienić środków oddziaływania organu na inne podmioty,
na ocenę 3 (dst) zna podstawowe pojęcia z zakresu systemu organów władzy publicznej w zakresie określonym Konstytucją,potrafi wskazać sposób kreacji organów władzy publicznej, umie wymienić funkcje, zadania i kompetencje organu, potrafi wymienić środki oddziaływania organu na inne podmioty,
na ocenę 4 (db) umie podać definicję poszczególnych organów władzy publicznej, w zakresie określonym Konstytucją i innymi aktami normatywnymi,zna pojęcia z zakresu systemu organów władzy publicznej w zakresie określonym Konstytucją i innymi aktami normatywnymi,umie wyjaśnić pozycje organu w systemie władzy publicznej oraz zasadzie podziału i równowagi władzy, umie określić relacje między danym organem a innymi podmiotami prawa,
na ocenę 5 (bdb) potrafi sformułować definicję poszczególnych organów władzy publicznej na podstawie przepisów, orzecznictwa i poglądów doktryny, zna poglądy orzecznictwa TK i doktryny dotyczące systemu organów władzy publicznej, ma pogłębioną wiedzę na temat funkcjonowania określonego organu władzy publicznej.
|