Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Warsztat nauczyciela języka polskiego jako obcego WH-FP-SP-II-1-WNJPJO
Ćwiczenia (CW) Semestr zimowy 2023/24

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

V. Neszew, Zdalne nauczanie języka polskiego jako obcego na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Wyzwania z perspektywy nauczającego i uczącego się, s. 55-68, [w:] Edukacja literacka i językowa w czasie przemian: nowe technologie, migracje, pandemia, red. K. Zioło-Pużuk, wyd. UKSW, Warszawa 2023.

V. Neszew, Po polsku o Młodej Polsce, czyli wiersze modernistyczne na lekcji języka polskiego jako obcego, s. 113-124, [w:] Refleksyjny praktyk. O pracy nauczyciela języka polskiego jako obcego, red. K. Zioło-Pużuk, wyd. UKSW, Warszawa 2020.

Cudak R., W. Hajduk-Gawron, A. Madeja, Na wyrywki. 100 cytatów z polskiej poezji i dramatu, które powinien znać także cudzoziemiec, wyd. UŚ, Katowice 2018.

Programy nauczania języka polskiego jako obcego. Poziomy A1-C2, red. I. Janowska, E. Lipińska, A. Rabiej, A. Seretny, P. Turek, Kraków 2016.

A. Dąbrowska, U. Dobesz, M. Pasieką, Co warto wiedzieć. Poradnik metodyczny dla nauczycieli języka polskiego jako obcego na Wschodzi, ORE, Warszawa 2010.

P. E. Gębal, Dydaktyka kultury polskiej w kształceniu językowym cudzoziemców, Universitas, Kraków 2010.

I. Janowska, Planowanie lekcji języka obcego. Podręcznik i poradnik dla nauczycieli języków obcych, Universitas, Kraków 2010.

Bandura E., Nauczyciel jako mediator kulturowy, Tertium, Kraków 2007.

Z zagadnień dydaktyki języka polskiego jako obcego, red. E. Lipińska, A. Seretny, Universitas, Kraków 2006.

A. Seretny, E. Lipińska, ABC metodyki nauczania języka polskiego jako obcego, Universitas, Kraków 2005.

W. Wilczyńska, O autonomii w przyswajaniu języka obcego, Uczyć się czy być nauczanym?, Warszawa–Poznań 1999.

D. Thornburg, From the Campfire to the Holodeck : Creating Engaging and Powerful 21st Century Learning Environments, San Francisco 2014.

Z. Dorney, The Psychology of the Language Learner. Individual Differences in Second Language Acquisition, Routledge, New York–London 2005.

Zakres tematów:

- Od czego zacząć? Albo dlaczego początki w nauczaniu JPJO mogą być trudne? (2 h)

- Rola nauczającego i uczącego się na lekcji JPJO (2 h).

- Kultura jako nieodłączny element poznawania języka obcego (4 h).

- Literatura współczesna na lekcjach JPJO (4 h).

- Materiały dydaktyczne do nauczania poszczególnych działów językowych (4 h)

- Organizacja przestrzeni do pracy (nauczanie stacjonarne) (2 h).

- Organizacja przestrzeni do pracy (nauczanie zdalne) (2 h).

- Nowoczesne rozwiązania technologiczne, upraszczające pracę stacjonarną lub zdalną (4 h)

- Tworzenie materiałów autorskich (6 h)

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 każdy poniedziałek, 11:30 - 13:00, sala 410
Vira Neszew 8/40 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Kampus Dewajtis Nowy Gmach
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-5 (2025-02-26)