Literatura: |
Literatura obowiązkowa:
- Chałas K., Maj A., Mariański J., Wychowanie ku wartościom religijnym Elementy teorii i praktyki. Tom IV Religia wiara nadzieja miłość modlitwa świętość, Wydawnictwo Jedność, Lublin-Kielce 2009.
- Chodkowska M., Mach A. (red.), Wychowanie w środowisku Między tradycją a wyzwaniami cywilizacji przyszłości, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2010.
- Delors J., Edukacja jest w niej ukryty skarb Raport dla UNESCO Międzynarodowej Komisji do Spraw Edukacji dla XXI wieku, Stowarzyszenie Oświatowców Polskich, Wydawnictwa UNESCO, Warszawa 1998.
- Kostkiewicz J., Wychowanie do wolności wyboru, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2008.
- Łobocki M., Teoria wychowania w zarysie, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2010.
- Michalski J. (red.), Wychować człowieka Szkice z antropologii i teorii wychowania, Studio Poligrafii Komputerowej „SQL”, Olsztyn 2000.
- Nalaskowski S., Humanizm i podmiotowość w wychowaniu na przykładzie szkolnych systemów wychowania w Polsce, Wydanie czwarte rozszerzone, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 1996.
- Nowak M., Teorie i koncepcje wychowania, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008.
- Ostrowska U., Aksjologiczne podstawy wychowania, w: B. Śliwerski (red. nauk.), Pedagogika – podstawy nauk o wychowaniu, Gdańskie Wydawnictwo Pedagogiczne, Gdańsk 2006, t. 1, s. 391-415.
- Śliwerski B., Teoretyczne i empiryczne podstawy samowychowania, Oficyna Wydawnicza "Impuls", Kraków 2010.
- Śliwerski B. (red.), Teoretyczne podstawy edukacji alternatywnej, Oficyna wydawnicza „Impuls”, Kraków 2009.
- Śliwerski B., Współczesne teorie i nurty wychowania, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2010.
- Wolter E., Bezstresowe wychowanie, w: J. Kojkoł, P. J. Przybysz (red. nauk), Edukacja wobec wyzwań kulturowo-cywilizacyjnych, Wydawnictwo Akademii Marynarki Wojennej im. Bohaterów Westerplatte, Gdynia 2002, s. 287-294.
- Wolter E., Jacka Woronieckiego pogląd na znudzenie jako odium działalności dydaktyczno-wychowawczej, w: J. Gałkowski, M.L. Niedziela (red.), Człowiek – moralność - wychowanie Życie i myśl Jacka Woronieckiego OP, Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, Lublin 2000, s. 179-185.
- Wolter E., Podmiotowość jako kategoria pedagogiczna, w: „Paedagogia Christiana” (Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu) 2009, nr 2 (24), s. 55–61.
Literatura uzupełniająca:
- Denek K., Przyszczypkowski K., Urbański-Korż R., Aksjologiczne podstawy edukacji, Wydział Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Poznań-Toruń 2001.
- Kubiak Szymborska E., Zając D., Podstawowe problemy teorii wychowania Kontekst współczesnych przemian, Wydawnictwo Wers, Bydgoszcz 2006.
- Placha J., Sroczyński W., Wolter E. (red.), Nauczanie Jana Pawła II a współczesna aksjologia pedagogiczna, Instytut Papieża Jana Pawła II, Szkoła Wyższa im. Bogdana Jańskiego w Warszawie, Warszawa 2008.
- Struzik Z., Program wychowawczy oparty na wartościach (t. 1, t. 2), Instytut Jana Pawła II, Warszawa Wilanów 2007.
- Szewczyk K., Wychować człowieka mądrego Zarys etyki nauczycielskiej, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999.
- Wolter E., Inwencje wychowawcze, Wydawnictwo Uczelniane SGGW, Warszawa 2002.
|