Literatura: |
Babbie E., 2004, Badania społeczne w praktyce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Nawojczyk M., 2002, Przewodnik po statystyce dla socjologów, SPSS Polska, Kraków.
Górniak Jarosław, J. Wachnicki, 2004, Pierwsze kroki w analizie danych, SPSS Polska, Kraków.
Bedyńska, Sylwia; Brzezicka, Aneta (red.), Statystyczny drogowskaz 1. Praktyczny poradnik analizy danych w naukach społecznych na przykładach z psychologii, SWPS ACADEMICA, Warszawa 2007.
Bedyńska, Sylwia; Brzezicka, Aneta (red.), Statystyczny drogowskaz 2. Praktyczny poradnik analizy danych w naukach społecznych na przykładach z psychologii, SWPS ACADEMICA, Warszawa 2013.
|
Efekty uczenia się: |
Student potrafi pracować na zbiorze danych, posiada wiedzę aby przeprowadzić poprawnie procedury analityczne potrzebne do falsyfikacji hipotez badawczych.
Student potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów i zjawisk
społecznych, formułować własne opinie na ten temat oraz stawiać
proste hipotezy badawcze i je weryfikować
Potrafi potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego
przez siebie lub innych zadania
Udział w ćwiczeniach 30 godz.
Przygotowanie do testu: 20 godz.
Samodzielne wykonywanie zadań: 20 godz.
Konsultacje: 5 godz.
Suma godzin: 75=około 3 ECTS
|
Metody i kryteria oceniania: |
Obecność na zajęciach - możliwa jedna nieobecność;
Egzamin w formie testowej;
Kolokwia, praca samodzielna jak i w grupach
70% praca pisemna
20% aktywność i uczestnictwo w zajęciach, praca w grupach
10% obecność
|
Zakres tematów: |
1. Wprowadzenie do zajęć
2. Edytory IBM SPSS – syntax, skrypty i autoskrypty, raport,
3. Zarządzenie zbiorami danych - Integracja, agregacja, filtrowanie zmiennych i obserwacji;
4. Przekształcanie danych - rekodowanie i autorekodowanie danych
5. Statystyka opisowa i miary rozproszenia
6. Niezaawansowane metody tworzenia wskaźników zmiennych
7. Tabele kontyngencji i testy korelacyjne
8. Statystyka indukcyjna
9. Testy parametryczne
10. Testy parametryczne - kontynuacja
11. Testy nieparametryczne
12. ANOVA
13. Korelacje
14. Raportowanie i wizualizacja danych
15. Powtórzenie materiału oraz ćwiczenia
|