Student, który osiąga założone efekty kształcenia w zakresie:
a) wiedzy (W01-W04), na poziomie:
3,0 (dst) - definiuje pojęcie pedagogiki resocjalizacyjnej, wymienia objawy, stadia i typologie nieprzystosowania społecznego; wskazuje cele i zasady wychowania resocjalizującego; rozróżnia systemy i metody pomocy osobom nieprzystosowanym społecznie w środowisku otwartym i zamkniętym,
- 3,5 (dst+) - definiuje i różnicuje pojęcie pedagogiki resocjalizacyjnej; wymienia i opisuje objawy, stadia i typologie nieprzystosowania społecznego; wskazuje i opisuje cele i zasady wychowania resocjalizującego; rozróżnia i opisuje systemy i metody pomocy osobom nieprzystosowanym społecznie w środowisku otwartym i zamkniętym,
- 4,0 (db) - w pełni definiuje i porównuje pojęcie pedagogiki resocjalizacyjnej; wymienia i opisuje i wyjaśnia złożone objawy, stadia i typologie nieprzystosowania społecznego; poprawnie i w pełni wskazuje i wyjaśnia cele i zasady wychowania resocjalizującego; opisuje i porównuje systemy i metody pomocy osobom nieprzystosowanym społecznie w środowisku otwartym i zamkniętym;
- 4,5 (db+) - w oparciu o wiedzę wyniesioną z zajęć i pogłębioną przez studiowanie literatury przedmiotu w pełni definiuje i porównuje pojęcie pedagogiki resocjalizacyjnej; wymienia i opisuje i wyjaśnia złożone objawy, stadia i typologie nieprzystosowania społecznego; poprawnie i w pełni wskazuje i wyjaśnia cele i zasady wychowania resocjalizującego, opisuje i porównuje systemy i metody pomocy osobom nieprzystosowanym społecznie w środowisku otwartym i zamkniętym;
- 5,0 (bdb) w oparciu o wiedzę wyniesioną z zajęć i pogłębioną przez studiowanie literatury przedmiotu bezbłędnie i wyczerpująco definiuje, wyjaśnia i porównuje pojęcie pedagogiki resocjalizacyjnej; wyczerpująco opisuje, wyjaśnia i analizuje objawy, stadia i typologie nieprzystosowania społecznego oraz analitycznie opisuje, objaśnia i porównuje cele i zasady wychowania resocjalizującego oraz systemy i metody pomocy osobom nieprzystosowanym społecznie w środowisku otwartym i zamkniętym, odznacza się przy tym zainteresowaniem literaturą przedmiotu wykraczająca poza podany zakres.
b) umiejętności, na poziomie:
- 3,0 (dst) - zespołowo opracowuje proste indywidualne plany działania dla osób niedostosowanych społecznie, zespołowo sporządza i prezentuje programy edukacyjno-profilaktyczne dla osób niedostosowanych społecznie, potrafi nawiązać współpracę ze specjalistami i pracownikami niektórych instytucji resocjalizacyjnych,
- 3,5 (dst+) - zespołowo opracowuje różnorodne indywidualny plan działania dla osób niedostosowanych społecznie, zespołowo sporządza i prezentuje i porównuje programy edukacyjno-profilaktyczne dla osób niedostosowanych społecznie, potrafi nawiązywać i kontynuować współpracę ze specjalistami i pracownikami niektórych instytucji resocjalizacyjnych,
- 4,0 (db) - samodzielnie opracowuje proste indywidualne plany działania dla osób niedostosowanych społecznie, samodzielnie sporządza i prezentuje programy edukacyjno-profilaktyczne dla osób niedostosowanych społecznie, potrafi nawiązywać i kontynuować współpracę ze specjalistami i pracownikami różnych instytucji resocjalizacyjnych,
- 4,5 (db+) - samodzielnie opracowuje różnorodne indywidualne plany działania dla osób niedostosowanych społecznie, samodzielnie sporządza, prezentuje różnorodne programy edukacyjno-profilaktyczne dla osób niedostosowanych społecznie w zależności od złożonych potrzeb wychowanków, przejmuje inicjatywę w budowaniu współpracy ze specjalistami i pracownikami różnych instytucji resocjalizacyjnych,
- 5,0 (bdb) -z łatwością samodzielnie opracowuje, przedstawia i analizuje różnorodne indywidualne plany działania dla osób niedostosowanych społecznie, odznaczając się przy tym kreatywnością i profesjonalizmem, w sporządzaniu i prezentowaniu programów resocjalizacyjnych wyróżnia się zaangażowaniem i twórczym podejściem, wyróżnia się inicjatywą i kreatywnością w budowaniu współpracy ze specjalistami i pracownikami różnych instytucji resocjalizacyjnych;
c) kompetencji, na poziomie:
- 3,0 (dst) - postępuje zgodnie z zasadami metodycznymi w pracy resocjalizacyjnej i jest otwarty na nowatorskie działania na rzecz osób niedostosowanych społecznie,
- 3,5 (dst+) - uważnie przestrzega zasad metodycznych w pracy resocjalizacyjnej i jest otwarty, ale też ostrożny w obliczu nowatorskie działań na rzecz osób niedostosowanych społecznie,
- 4,0 (db) - uważnie i sumiennie przestrzega różnorodnych zasad metodycznych w pracy resocjalizacyjnej, jest otwarty ale też ostrożny i krytyczny wobec nowatorskich działań na rzecz osób niedostosowanych społecznie,
- 4,5 (db+) - uważnie i sumiennie przestrzega różnorodnych zasad metodycznych w pracy resocjalizacyjnej oraz rozumie ich znaczenie dla procesu resocjalizacyjnego, w stosunku do nowatorskich działań na rzecz osób niedostosowanych społecznie wykazuje otwartość, ale też ostrożność i twórczy krytycyzm.
- 5,0 (bdb) - wyróżnia się rozwagą i sumiennością w przestrzeganiu różnorodnych zasad metodycznych w pracy resocjalizacyjnej oraz rozumie ich znaczenie dla procesu resocjalizacyjnego w zależności od indywidualnych potrzeb i możliwości jednostek, w stosunku do nowatorskich działań na rzecz osób niedostosowanych społecznie odznacza się otwartością, ale też ostrożnością i twórczym krytycyzm, co prowadzi go kreatywnego poszukiwania najlepszych form oddziaływań resocjalizacyjnych.
Efekty kształcenia są weryfikowane poprzez:
- obecność i aktywność na zajęciach (K01, K02) - 20% oceny końcowej
- pracę indywidualną i grupową na zajęciach (prezentacja zadanego zadania, materiału, przypadku) (U01 - U03) - 20 % oceny końcowej
- kolokwia z poszczególnych obszarów literatury (W04) - 30% oceny końcowej
- odpowiedź ustna na zakończenie przedmiotu (W01-W03) - 30% oceny końcowej
|