Literatura: |
Literatura podstawowa:
1. Z. Kawczyńska-Butrym.Koncepcje opieki i zawody opiekuńcze: pracownicy socjalni i pielęgniarki, Olsztyn: Uniwersytet Warmińsko-Mazurski, 2005.
2. A. Zasada-Chorab Kształtowanie się zawodu pracownika socjalnego w Polsce, Częstochowa: Ośrodek Kształcenia Służb Publicznych i Socjalnych Centrum AV, 2004.
3. A. Olech, Etos zawodowy pracowników socjalnych: wartości, normy, dylematy etyczne, Katowice: Śląsk, Wydawnictwo Naukowe, 2006.
4. Z. Wołk, Instytucje pomocy w służbie ludziom, Zielona Góra: Uniwersytet Zielonogórski, 2003.
Literatura dodatkowa:
1. B. M. Pawlik, Bezdomność : modele pracy socjalnej: wsparcie psychologiczne, Warszawa, Difin, 2015.
2. E. Skoczylas-Namielska, Organizacje społeczne - praca z rodziną: studium realizacji pracy socjalnej, Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2008.
|
Metody i kryteria oceniania: |
3,0 (dostateczna)
Student ma ograniczoną wiedzę na temat zasad i norm etycznych oraz etyki zawodowej. Student ma ograniczoną wiedzę w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy – posiada ograniczoną wiedzę z zakresu zasad bezpieczeństwa, udzielania pierwszej pomocy i odpowiedzialności prawnej opiekuna. Student potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy złożonych problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych, pomocowych i terapeutycznych, a także diagnozowania i projektowania działań praktycznych. Student ma ograniczoną umiejętność zróżnicowanego wykorzystywania technologii informacyjnej w pracy pedagogicznej. Student ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) w stosunku do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Student ma świadomość znaczenia profesjonalizmu, refleksji na tematy etyczne i przestrzeganie zasad etyki zawodowej; wykazuje cechy refleksyjnego praktyka.
3,5 (dostateczna plus)
Student ma podstawową wiedzę na temat zasad i norm etycznych oraz etyki zawodowej. Student ma podstawową wiedzę w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy – posiada podstawową wiedzę z zakresu zasad bezpieczeństwa, udzielania pierwszej pomocy i odpowiedzialności prawnej opiekuna. Student potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy złożonych problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych, pomocowych i terapeutycznych, a także diagnozowania i projektowania działań praktycznych. Student ma podstawową umiejętność zróżnicowanego wykorzystywania technologii informacyjnej w pracy pedagogicznej. Student ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) w stosunku do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Student ma świadomość znaczenia profesjonalizmu, refleksji na tematy etyczne i przestrzeganie zasad etyki zawodowej; wykazuje cechy refleksyjnego praktyka.
4,0 (dobra)
Student ma wiedzę na temat zasad i norm etycznych oraz etyki zawodowej. Student ma wiedzę w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy – posiada niezbędną wiedzę z zakresu zasad bezpieczeństwa, udzielania pierwszej pomocy i odpowiedzialności prawnej opiekuna. Student potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy złożonych problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych, pomocowych i terapeutycznych, a także diagnozowania i projektowania działań praktycznych. Student ma umiejętność zróżnicowanego wykorzystywania technologii informacyjnej w pracy pedagogicznej. Student ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) w stosunku do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Student ma świadomość znaczenia profesjonalizmu, refleksji na tematy etyczne i przestrzeganie zasad etyki zawodowej; wykazuje cechy refleksyjnego praktyka.
4,5 (dobra plus)
Student ma wysoce rozwiniętą wiedzę na temat zasad i norm etycznych oraz etyki zawodowej. Student ma wysoce rozwiniętą wiedzę w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy – posiada wiedzę z zakresu zasad bezpieczeństwa, udzielania pierwszej pomocy i odpowiedzialności prawnej opiekuna. Student potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy złożonych problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych, pomocowych i terapeutycznych, a także diagnozowania i projektowania działań praktycznych. Student ma umiejętność zróżnicowanego wykorzystywania technologii informacyjnej w pracy pedagogicznej. Student ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) w stosunku do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Student ma świadomość znaczenia profesjonalizmu, refleksji na tematy etyczne i przestrzeganie zasad etyki zawodowej; wykazuje cechy refleksyjnego praktyka.
5,0 (bardzo dobra)
Student ma specjalistyczną wiedzę na temat zasad i norm etycznych oraz etyki zawodowej. Student ma specjalistyczną wiedzę w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy – posiada specjalistyczną wiedzę z zakresu zasad bezpieczeństwa, udzielania pierwszej pomocy i odpowiedzialności prawnej opiekuna. Student potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy złożonych problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych, pomocowych i terapeutycznych, a także diagnozowania i projektowania działań praktycznych. Student ma umiejętność zróżnicowanego wykorzystywania technologii informacyjnej w pracy pedagogicznej. Student ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) w stosunku do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Student ma świadomość znaczenia profesjonalizmu, refleksji na tematy etyczne i przestrzeganie zasad etyki zawodowej; wykazuje cechy refleksyjnego praktyka.
Na ocenę końcową składają się:
- udział w zajęciach (max. 20 pkt)
- aktywność podczas zajęć (rozwiązywanie ćwiczeń) (max. 20 pkt)
- złożenie wskazanej pracy (test) (max. 60 pkt)
100-95 ocena 5.0
94-84 - ocena 4.5
83-73 - ocena 4.0
72-62 - ocena 3.5
61-52 - ocena 3.0
51 i niżej - ocena 2.0
|