Seminarium naukowe: Ks. prof. UKSW dr hab. Piotr Ryguła WK-SM-5-Z-Ryguła
seminarium/pracownia - praca dyplomowa (SEM_PD)
Semestr zimowy 2023/24
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 30 |
Limit miejsc: | (brak limitu) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Literatura: |
Z zakresu metodologii pracy naukowej: 1. R. Sobański, Metodologia prawa kanonicznego, Warszawa 2009 2. L. Subera, Metodologia historyczno-prawna, Warszawa 1972. 3. R. Zenderowaki, Praca magisterska, licencjat: krótki przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej, Warszawa 2011 4. R. Zenderowski, Technika pisania prac magisterskich i licencjackich, Warszawa 2005. 5. M. Węglińska, Jak pisać pracę magisterską.Poradnik dla studentów, Kraków 2010. Ponadto seminarzysta zobowiązany jest do kwerendy i studium literatury związanej z tematem pracy magisterskiej |
Efekty uczenia się: |
Weryfikacja efektów kształcenia odbywa się zarówno w trakcie seminarium, jak i poprzez ocenę wykonywanych przez studenta zadań. Wiedza studentów (EK 1-2) sprawdzana jest tradycyjną metodą pytań i odpowiedzi. Umiejętności (EK 3-4) i kompetencje (EK 5-6) oprócz wspomnianej metody sprawdzane są także poprzez ocenę samodzielnie wykonywanych przez studenta zadań. |
Metody i kryteria oceniania: |
SEMESTR PIERWSZY 1. W zakresie wiedzy (EK 1-2): ocena 2 (ndst) - student nie nabywa wiedzy związanej z techniką pisania pracy i nie dokonuje wyboru tematu ocena 3 (dost) - student tylko w ograniczonym stopniu nabywa wiedzę związana z techniką pisania pracy oraz nie dokonuje wyboru tematu pracy. ocena 4 (db) - student w wystarczającym stopniu nabywa wiedzę związaną z techniką pisania pracy i formułuje temat. ocena 5 (bdb) - student w pełni nabywa wiedzę związaną z techniką pisania pracy i precyzyjnie formułuje temat. 2. W zakresie umiejętności (EK 3-4): ocena 2 (ndst) - student nie doprecyzowuje ostatecznie tematu i nie tworzy/redaguje planu pracy magisterskiej. ocena 3 (dost) - student w ograniczonym stopniu doprecyzowuje temat pracy i tworzy/redaguje pierwszą redakcję planu pracy. ocena 4(db) - student w wystarczającym stopniu doprecyzowuje temat pracy i tworzy/redaguje planu pracy. ocena 5 (bdb) - student w pełni doprecyzowuje temat i tworzy/redaguje plan pracy. 3. W zakresie kompetencji (EK 5-6): ocena 2 (ndst) - student nie nabywa kompetencji w zakresie redakcji teksów o charakterze naukowym oraz w zakresie kwerendy materiału źródłowego. ocena 3 (dost) - student tylko w ograniczonym stopniu nabywa kompetencje w zakresie redakcji teksów o charakterze naukowym oraz w zakresie kwerendy materiału źródłowego. ocena 4 (db) - student w wystarczającym stopniu nabywa kompetencje w zakresie redakcji teksów o charakterze naukowym oraz w zakresie kwerendy materiału źródłowego ocena 5 (bdb) - student w pełni nabywa kompetencje w zakresie redakcji teksów o charakterze naukowym oraz w zakresie kwerendy materiału źródłowego. SEMESTR DRUGI 1. W zakresie wiedzy (EK 1-2): ocena 2 (ndst) - student nie nabywa wiedzy umożliwiającej ostateczne doprecyzowanie tematu i redakcji planu pracy. ocena 3 (dost) - student tylko w stopniu ograniczonym nabywa wiedzę umożliwiającą ostateczne doprecyzowanie tematu i redakcję planu pracy. ocena 4 (db) - student w stopniu wystarczającym nabywa wiedzę umożliwiającą ostateczne doprecyzowanie tematu i redakcję planu pracy. ocena 5 (bdb) - student w pełni nabywa wiedzę umożliwiającą ostateczne doprecyzowanie tematu i redakcję planu pracy. 2. W zakresie umiejętności (EK 3-4): ocena 2 (ndst) - student nie nabywa umiejętności w zakresie ostatecznego doprecyzowania tematu pracy i redakcji planu pracy. ocena 3 (dost) - student tylko w ograniczonym stopniu nabywa umiejętności pozwalające na ostateczne doprecyzowanie tematu i redakcję planu pracy. ocena 4 (db) - student w sposób wystarczający nabywa umiejętności pozwalające na ostateczne doprecyzowanie tematu i redakcję planu pracy. ocena 5 (bdb) - student w pełni nabywa umiejętności pozwalające na ostateczne doprecyzowanie tematu i redakcję planu pracy. 3. W zakresie kompetencji (EK 5-6): ocena 2 (ndst) - student nie nabywa kompetencji w zakresie kwerendy i analizy materiału źródłowego, co uniemożliwia mu ostateczne sformułowanie tematu i redakcję planu pracy. ocena 3 (dost) - student tylko w stopniu ograniczonym nabywa kompetencje w zakresie kwerendy i analizy materiału źródłowego. ocena 4 (db) - student w stopniu wystarczającym nabywa kompetencje w zakresie kwerendy i analizy materiału źródłowego. ocena 5 (bdb) - student w pełni nabywa kompetencje w zakresie kwerendy i analizy materiału źródłowego. SEMESTR TRZECI 1. W zakresie wiedzy (EK 1-2): ocena 2 (ndst) - student nie formułuje ostatecznie planu pracy magisterskiej i nie przedstawia wstępnej redakcji pracy magisterskiej. ocena 3 (dost) - student w ograniczonym stopniu formułuje plan pracy magisterskiej i przedstawia wstępną redakcję pracy magisterskiej. ocena 4 (db) - student w wystarczającym stopniu formułuje plan pracy magisterskiej i przedstawia wstępną redakcję pracy magisterskiej. ocena 5 (bdb) - student w pełni formułuje ostateczny plan pracy magisterskiej i przedstawia wstępną redakcję pracy magisterskiej. 2. W zakresie umiejętności (EK 3-4): ocena 2 (ndst) - student nie weryfikuje dotychczasowych braków w planie pracy i nie tworzy pierwszej redakcji pracy magisterskiej. ocena 3 (dost) - student w ograniczonym stopniu weryfikuje dotychczasowe braki w planie pracy i tworzy/redaguje pierwszą redakcję pracy magisterskiej. ocena 4(db) - student w wystarczającym stopniu weryfikuje dotychczasowe braki w planie pracy i tworzy/redaguje pierwszą redakcję pracy magisterskiej. ocena 5 (bdb) - student w pełni weryfikuje dotychczasowe braki w planie pracy i tworzy/redaguje pierwszą redakcję pracy magisterskiej. 3. W zakresie kompetencji (EK 5-6): ocena 2 (ndst) - student nie postrzega relacji zależności/wynikania pomiędzy poszczególnymi elementami konstrukcyjnymi planu pracy (co sprawia, że plan pracy konstruowany jest nielogicznie, z perspektywy zależności i wynikania); student nie dąży do coraz bardziej precyzyjnego opisania analizowanego tematu. ocena 3 (dost) - student w ograniczonym stopniu postrzega wspomniane relacje zależności/wynikania; tylko w ograniczonym stopniu dąży do coraz bardziej precyzyjnego opisania analizowanego tematu. ocena 4 (db) - student w wystarczającym stopniu postrzega wspomniane relacje zależności/wynikania; w wystarczający sposób dąży do coraz bardziej precyzyjnego opisania analizowanego tematu. ocena 5 (bdb) - student w pełni postrzega wspomniane relację zależności/wynikania pomiędzy poszczególnymi elementami konstrukcyjnymi planu pracy; w pełni dąży do coraz bardziej precyzyjnego opisania analizowanego tematu. SEMESTR CZWARTY 1. W zakresie wiedzy (EK 1-2): ocena 2 (ndst) - student nie posiada wiedzy umożliwiającej ukończenie redakcji i korekty tekstu. ocena 3 (dost) - studenty tylko w ograniczonym stopniu posiada wiedzę umożliwiająca ukończenie redakcji i korekty tekstu ocena 4 (db) - student w sposób wystarczający posiada wiedzę pozwalającą na ukończenie redakcji i korekty tekstu. ocena 5 (bdb) - student w pełni posiada wiedzę umożliwiająca ukończenie redakcji i korekty tekstu pracy magisterskiej. 2. W zakresie umiejętności (EK 3-4): ocena 2 (ndst) - student nie posiada umiejętności umożliwiających ukończenie redakcji tekstu i jego ostateczną korektę. ocena 3 (dost) - student tylko w ograniczony stopniu posiada umiejętności pozwalające na ukończenie redakcji i ostateczną korektę tekstu pracy. ocena 4 (db) - student w sposób wystarczający posiadł umiejętności pozwalające na ukończenie redakcji i ostateczną korektę pracy magisterskiej. ocena 5 (bdb) - student w pełni posiada umiejętności umożliwiające ukończenie redakcji pracy i na jej ostateczną korektę. 3. W zakresie kompetencji (EK 5-6): ocena 2 (ndst) - student nie wykazuje kompetencji związane z ostateczną redakcją tekstu, jego korektą oraz w zakresie czynności poprzedzających obronę pracy magisterskiej. ocena 3 (dost) - student tylko w ograniczonym zakresie wykazuje kompetencje związane z ostateczną redakcją tekstu, jego korektą oraz w zakresie czynności poprzedzających obronę pracy magisterskiej. ocena 4 (db) - student w wystarczającym stopniu wykazuje kompetencje związane z ostateczną redakcją tekstu, jego korektą oraz w zakresie czynności poprzedzających obronę pracy magisterskiej. ocena 5 (bdb) - student w pełni wykazuje kompetencje związane z ostateczną redakcją tekstu, jego korektą oraz w zakresie czynności poprzedzających obronę pracy magisterskiej. |
Zakres tematów: |
PIERWSZY SEMESTR: 1. Zapoznanie się z techniką pisania pracy magisterskiej. 2. Wybór tematu rzeczonej pracy. 3. Dokonanie wstępnej kwerendy materiału źródłowego. DRUGI SEMESTR: 1. Weryfikacja i ostateczne doprecyzowanie tematu. 2. Ukończenie kwerendy materiału źródłowego. 3. Pierwsza redakcja plany pracy. TRZECI SEMESTR: 1. Doprecyzowanie ostateczne planu pracy. 2. Sporządzenie pierwszej redakcji pracy ( w czasie której następuje wspomniane wyżej ostateczne doprecyzowanie planu pracy). CZWARTY SEMESTR: 1. Ostateczne ukończenie i korekta tekstu pracy. 2. Czynności związane z obroną pracy magisterskiej. |
Metody dydaktyczne: |
Wiedza studenta (EK 1-2): w celu zdobycia założonego poziomu wiedzy przez studentów stosowana jest metoda wykładu problemowego. Przedmiotem wykładu są z jednej strony podstawowe informacje z zakresu historii prawa; z drugiej - z zakresu metodologii pisania pracy magisterskiej. Umiejętności studenta (EK 3-4): w celu uzyskania założonego poziomu umiejętności studenta stosowana jest klasyczna metoda problemowa nakierowana na zdobycie umiejętności na drodze rozwiązywania przez studenta konkretnych problemów Kompetencje studenta (EK 5-6): w celu uzyskania założonego poziomu kompetencji studenta, obok wspomnianej już klasycznej metody problemowej, stosuje się także metody ćwiczeniowo-praktyczne, dyskusję seminaryjną. |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
każda środa, 11:30 - 13:00,
sala 059 |
Piotr Ryguła | 2/ |
|
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: Kampus Dewajtis Stary Gmach |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.