Metody oceniania:
Ocena z prezentacji multimedialnej, streszczającej artykuł lub zagadnienie związane z tematem zajęć. Oceniana będzie forma, treść i sposób przedstawienia prezentacji oraz umiejętność wyszukania odpowiedniego materiału do prezentacji
Ocena końcowa wynika z oceny z prezentacji. Znacząca aktywność na zajęciach może podwyższyć końcową ocenę. Do zaliczenia przedmiotu konieczna połowa obecności.
Dalsze szczegółowe kryteria oceniania zostaną podane uczestnikom w trakcie zajęć.
Na ocenę 5 (bdb.) Student potrafi opisać wszystkie omawiane rodzaje zachowania się ptaków dotyczące wyboru siedlisk, konkurencji o zasoby, systemów kojarzenia się, opieki rodzicielskiej, alternatywnych strategii rozrodczych, zachowań altruistycznych i ich adaptacyjnego znaczenia; potrafi opisać prezentowane metody badawcze z zakresu ekologii behawioralnej; Student doskonale wyjaśnia uwarunkowania ekologiczne i ewolucyjne różnych zachowań ptaków; Student doskonale rozumie i wyjaśnia na przykładach relacje między ekologią, ewolucją a zachowaniem się ptaków; rozumie i wyjaśnia związek między badaniami z zakresu ekologii behawioralnej a możliwościami oraz metodami ochrony gatunkowej, potrafi podać przykłady wykorzystania ekologii behawioralnej do działań konserwatorskich; Student doskonale rozpoznaje specjalistyczne terminy w języku obcym w zakresie ekologii, behawioru i ochrony gatunkowej ptaków i wykorzystuje je w przygotowaniu swoich wystąpień
2.Umiejętności (EK 4)
Na ocenę 2 (ndst.): Student nie potrafi zidentyfikować słabych i mocnych strony działań podejmowanych w ochronie ptaków wodnych w związku z aspektami ich zróżnicowanego zachowania się
Na ocenę 3 (dst.): Student potrafi zidentyfikować niektóre słabe i mocne strony działań podejmowanych w ochronie ptaków wodnych w związku z aspektami ich zróżnicowanego zachowania się
Na ocenę 4 (db.): Student potrafi zidentyfikować wiele słabych i mocnych stron działań podejmowanych w ochronie ptaków wodnych w związku z aspektami ich zróżnicowanego zachowania się
Na ocenę 5 (bdb.): Student doskonale potrafi zidentyfikować słabe i mocne strony działań podejmowanych w ochronie ptaków wodnych w związku z aspektami ich zróżnicowanego zachowania się
3.Kompetencje (EK 5-6) Oceniana jest samodzielność wykorzystania źródeł w zakresie ekologii, behawioru i ochrony gatunkowej ptaków, w tym literatury obcojęzycznej oraz świadomość ważności ochrony ptaków jako elementu środowiska przyrodniczego
|