1. „Dydaktyka literatury i języka polskiego w kształceniu nauczycieli”, red. Z. Uryga, Kraków 1991.
2. „Dydaktyka literatury i języka polskiego. Stan badań i perspektywy badawcze”, red. S. J. Żurek, A. Adamczuk-Stemplewska, Lublin 2012.
3. „Edukacja polonistyczna i literatura. Praca zbiorowa”, red. W. Sawrycki, M. Wróblewski, Toruń 2000.
4. „Edukacja polonistyczna: metamorfozy kontekstów i metod”, red. I. Morawska, M. Latoch-Zielińska, Lublin 2017.
5. „Kłopotliwy problem – badanie polonistycznych osiągnięć uczniów”, red. H. Kosętka, Z. Uryga, Kraków 2001.
6. „Kompetencje nauczyciela polonisty we współczesnej szkole. Między schematem a kreatywnością”, red. M. Trysińska, K. Maciejak, Warszawa 2019.
7. „Kompetencje szkolnego polonisty. Szkice i artykuły z metodyki”, red. B. Chrząstowska, Warszawa 1995.
8. „Metodyka a nauka o literaturze i nauka o języku”, red. D. Michułka, K. Bakuła, Wrocław 2005.
9. „Nowoczesność i tradycja w kształceniu literackim. Podręcznik do ćwiczeń z metodyki języka polskiego”, red. B. Myrdzik, Lublin 2000.
10. „Polonista w szkole. Podstawy kształcenia nauczyciela polonisty”, red. A. Janus-Sitarz, Kraków 2004.
11. „Polonistyczna dydaktyka ogólna”, red. J. Fiszbak, Łódź 2019.
12. „Twórczość i tworzenie w edukacji polonistycznej”, red. A. Janus-Sitarz, Kraków 2012.
13. Chrząstowska B., „Przedmiot, podmiot i proces. Szkice z metodyki kształcenia polonistycznego”, wybór i oprac. M. Kwiatkowska-Ratajczak, W. Wantuch, Poznań 2009.
14. Dyduch B., „Między słowem a obrazem. Dylematy współczesnej polonistyki”, Kraków 2007.
15. Harari J. N., „21 lekcji na XXI w.”, tłum. M. Romanek, Kraków 2018.
16. Hattie J., „Widoczne uczenie się dla nauczycieli”, przeł. Z. Janowska, Warszawa 2015.
17. Jazownik L., „Wyzwolić moc lektury. Aksjologiczno-metodyczny sens dzieła literackiego”, Zielona Góra 2004.
18. Jędrychowska M., „Szkic do pejzażu aksjologicznego. Z problemów dydaktyki literatury”, Kraków 2010.
19. Kowalikowa J., „Narodziny nauczyciela polonisty. Szkice edukacyjne”, Kraków 2006.
20. Kupisiewicz Cz., „Podstawy dydaktyki”, Warszawa 2005.
21. Marzano R. J., „Sztuka i teoria skutecznego nauczania”, przeł. A. Kasprzak, J. Czernik, A. Kurzemska, Warszawa 2012.
22. Matusiak B., „Drama na lekcjach języka polskiego w szkole średniej. Scenariusze”, Warszawa 1998.
23. Nagajowa M., ABC metodyki języka polskiego dla początkujących nauczycieli”, Warszawa 1995.
24. Niemierko B., „Kształcenie szkolne. Podręcznik skutecznej dydaktyki”, Warszawa 2007.
25. Okoń W., „Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej”, Warszawa 2003.
26. Sterna D., „Uczę (się) w szkole”, Warszawa 2014.
27. Sterna D., „W szkole jest OK. Ocenianie kształtujące w praktyce”, Warszawa 2018.
28. Ślósarz A., „Ideologiczne matryce. Lektury a ich konteksty. Postkomunistyczna Polska – postkolonialna Australia”, Kraków 2013.
|