Literatura: |
Literatura ogólna do zajęć:
(1) Mullaney Th.S., Rea Ch., "Rozpoczynanie badań. Jak wybrać ciekawy temat badawczy", PWN, Warszawa 2023.
(2) Polak P., Trombik K., "Metodyka pracy naukowej w filozofii. Wprowadzenie do warsztatu cyfrowej humanistyki", Wydawnictwo Księgarnia Akademicka, Kraków 2023.
(3) Kulczycki E. (red.), "Komunikacja naukowa w humanistyce", Wydawnictwo Naukowe Instytutu Filozofii UAM, Poznań 2017 [online: https://repozytorium.amu.edu.pl/bitstream/10593/17589/6/Komunikacja_naukowa_w_humanistyce.pdf].
(4) Siuda P., Wasylczyk P., "Publikacje naukowe. Praktyczny poradnik dla studentów, doktorantów i nie tylko", PWN, Warszawa 2018.
(5) Wasylczyk P., "Prezentacje naukowe. Praktyczny poradnik dla studentów, doktorantów i nie tylko", PWN, Warszawa 2018.
(6) Kowalska M., Osińska V. (red.), "Wizualizacja informacji w humanistyce", Wydawnictwo UMK, Toruń 2018.
(7) Eco U., "Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów", Wydawnictwo UW, Warszawa 2007.
(8) Maciąg M., Danielewska A, "Badania z zakresu nauk przyrodniczych: nowe trendy", Tygiel, Lublin 2020 [online: chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/http://bc.wydawnictwo-tygiel.pl/public/assets/421/Badania%20z%20zakresu%20nauk%20przyrodniczych%20%E2%80%93%20nowe%20trendy.pdf].
(9) Lenart-Gansiniec R., "Systematyczny przegląd literatury w naukach społecznych. Przewodnik dla studentów, doktorantów i nie tylko", Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2021.
Dodatkowa literatura szczegółowa - na życzenie osób zainteresowanych.
|
Efekty uczenia się: |
- zna zagadnienia ogólne i wybrane zagadnienia szczegółowe właściwe dla wybranej dyscypliny naukowej
- zna metodologię badań naukowych
- formułuje istotne problemy badawcze, dobiera właściwe metody do ich rozwiązania, wyprowadza właściwe wnioski w ramach prowadzonych badań naukowych, dokonuje oceny krytycznej doniesień naukowych
- definiuje cel i przedmiot badań, formułuje hipotezy badawcze, rozwija metody, techniki i narzędzia badawcze oraz twórczo je stosuje
- posiada umiejętność przygotowań wystąpień ustnych oraz prac pisemnych z zakresu zgłębianej dyscypliny naukowej przy wykorzystaniu nowoczesnych narzędzi stosowanych w pracy naukowej
- potrafi współdziałać w planowaniu i realizacji prac badawczych oraz
uczestniczy w dyskursie naukowym i rozumie potrzebę upowszechniania wyników badań
|
Metody i kryteria oceniania: |
Kryteria:
- stopień udziału i aktywności podczas zajęć
- poziom wykazania się wiedzą, umiejętnościami i kompetencjami w czasie realizacji zadań cząstkowych
- poziom wykazania się wiedzą, umiejętnościami i kompetencjami w czasie zaliczenia końcowego
- sprawność i samodzielność w formułowaniu twierdzeń i wniosków
- merytoryczność, logiczność i spójność wypowiedzi
- twórcze podejście do prezentacji w trakcie zaliczenia końcowego
Skala oceny cząstkowej za obecność na ćwiczeniach:
8 - 5
7 - 4,5
6 - 4
5 - 3,5
4 - 3
3-0 - 2
Ocena końcowa jest średnią ważoną z: obecności podczas zajęć (1/4), z realizacji zadań cząstkowych (1/4), oceny z zaliczenia końcowego (1/2).
|