1. Wiedza (EK 1-3):
Na ocenę 2 (ndst.): Student nie zna poziomów organizacji życia, bioróżnorodności biologicznej i wzajemnych oddziaływań organizmów na środowisko na przykładzie wysp na Wiśle i zamieszkujących je ptaków; Student nie zna głównych kategorii pojęciowych i terminologii z obszaru nauk przyrodniczych i ochrony przyrody; nie zna metod badawczych z zakresu ekologii i zachowania się zwierząt; Student nie rozumie i nie potrafi wyjaśnić związków między ekologią, zachowaniem się zwierząt i możliwościami oraz metodami ochrony gatunkowej; nie potrafi wyjaśnić znaczenia badań terenowych dla planowania ochrony gatunku;
Na ocenę 3 (dst.): Student zna ogólnie poziomy organizacji życia, bioróżnorodności biologicznej i wzajemnych oddziaływań organizmów na środowisko ale nie potrafi tej wiedzy odnieść do obserwowanego środowiska; Student zna niektóre pojęcia i terminologię z obszaru nauk przyrodniczych i ochrony przyrody; zna niektóre metody badawcze z zakresu ekologii i zachowania się zwierząt; nie potrafi przytoczyć przykładów ich zastosowania; Student wie, że istnieje związek między ekologią, zachowaniem się zwierząt i możliwościami oraz metodami ochrony, ale nie potrafi podać przykładów; nie potrafi wyjaśnić znaczenia badań terenowych dla planowania ochrony gatunku;
Na ocenę 4 (db.): Student zna poziomy organizacji życia, bioróżnorodności biologicznej i wzajemnych oddziaływań organizmów na środowisko, ale niewystarczająco wykorzystuje je w opisie poznanego środowiska; Student zna niektóre wiele kategorii pojęciowych i terminologię z obszaru nauk przyrodniczych i ochrony przyrody; zna wiele metod badawczych z zakresu ekologii i zachowania się zwierząt i potrafi przytoczyć przykład ich zastosowania; Student wie, że istnieje związek między ekologią, zachowaniem się zwierząt i możliwościami oraz metodami ochrony; zna wiele przykładów; potrafi wyjaśnić znaczenie badań terenowych dla planowania ochrony gatunku, ale nie potrafi podać przykładów z literatury;
Na ocenę 5 (bdb.) Student bardzo dobrze zna poziomy organizacji życia, bioróżnorodności biologicznej i wzajemne oddziaływania organizmów na środowisko na przykładzie wysp na Wiśle i zamieszkujących je ptaków; bardzo dobrze zna główne kategorie pojęciowe i terminologię z obszaru nauk przyrodniczych i ochrony przyrody oraz metody badawcze z zakresu ekologii i zachowania się zwierząt; zna wiele przykładów; Student doskonale rozumie i wyjaśnia relacje między ekologią, zachowaniem się zwierząt i możliwościami oraz metodami ochrony; potrafi wyjaśnić znaczenie badań terenowych dla planowania ochrony gatunku oraz podać przykłady ich zastosowania
2. Umiejętności (EK 4-7)
Na ocenę 2 (ndst.): Student nie potrafi sporządzić prostego raportu na podstawie zebranych danych; Student nie umie przygotować wystąpienia ustnego z wykorzystaniem różnych środków komunikacji werbalnej i wizualnej, korzysta z niesprawdzonych źródeł, tekst omawianego artykułu jest niepoprawnie przetłumaczony; Student nie potrafi wykonać i opisać prostych zadań badawczych indywidualnie (zespołowo); Student nie potrafi zinterpretować obserwacji terenowych i wyciąga niepoprawne wnioski; Student nie potrafi pracować w zespole i wykorzystywać doświadczenia ekspertów oraz nie potrafi podejmować działań na rzecz ochrony przyrody
Na ocenę 3 (dst.): Student poprawnie sporządza proste raporty na podstawia zebranych danych, ale nie potrafi wyciągnąć wniosków, a strona graficzna raportu pozostawia wiele do życzenia; Student poprawnie przygotowuje wystąpienie ustne z wykorzystaniem różnych środków komunikacji werbalnej i wizualnej, ma jednak problemy z tłumaczeniem naukowych tekstów w języku angielskim oraz wybraniem ważnego dla prezentacji materiału; Student potrafi poprawnie wykonać, ale ma problem z prawidłowym opisaniem prostych zadań badawczych indywidualnie (zespołowo); Student potrafi zinterpretować niektóre obserwacje terenowych, ale wyciąga często niepoprawne wnioski; Student potrafi pracować w zespole i wykorzystywać doświadczenia ekspertów ale nie potrafi podejmować działań na rzecz ochrony przyrody
Na ocenę 4 (db.): Student sporządza proste raporty na podstawia zebranych danych; wyciąga prawidłowe wnioski, ale strona graficzna raportu jest uboga; Student dobrze przygotuje wystąpienia ustne z wykorzystaniem różnych środków komunikacji werbalnej, prezentacja zawiera jednak błędy lub nie wykorzystuje wszystkich ważnych informacji zawartych w omawianych artykułach; Student dobrze wykonuje i opisuje proste zadania badawcze indywidualnie (zespołowo); Student potrafi dobrze zinterpretować obserwacje terenowych, ale nie zawsze wyciąga poprawne wnioski; Student potrafi pracować w zespole i wykorzystywać doświadczenia ekspertów i zazwyczaj potrafi podejmować działania na rzecz ochrony przyrody
Na ocenę 5 (bdb.): Student sporządza proste raporty na podstawie zebranych danych; wyciąga prawidłowe wnioski i zastanawia się nad otrzymanymi wynikami, wykorzystuje tabele i ryciny do przedstawiania wyników; Student przygotowuje spójne i przemyślane wystąpienie ustne z wykorzystaniem różnych środków komunikacji werbalnej i wizualnej. Prezentacja zawiera wszystkie istotne informacje zawarte w przeczytanych artykułach, a artykuły są przetłumaczone bezbłędnie; Student doskonale wykonuje i opisuje proste zadania badawcze indywidualnie i zespołowo; Student potrafi bardzo dobrze zinterpretować obserwacje terenowych i wyciąga poprawne wnioski; Student doskonale pracuje w zespole i wykorzystuje doświadczenia ekspertów do podejmowania działań na rzecz ochrony przyrody
3. Kompetencje (EK 8-9): Oceniana jest rzetelność pracy zarówno w terenie jak i w czasie przygotowania prezentacji oraz raportów. Oceniana jest samodzielność i umiejętność pracy w zespole
Metody oceniania:
Ocena raportu z badań terenowych. Oceniana będzie praca indywidualna w terenie, oraz sposób prezentacji wyników (umiejętność opisania metody oraz przebiegu obserwacji, wnioski z obserwacji)
Ocena z prezentacji multimedialnej, streszczającej artykuł lub zagadnienie związane z tematem zajęć. Oceniana będzie (a) umiejętność pracy w grupie, (b) forma, treść i sposób przedstawienia prezentacji oraz (c) umiejętność wyszukania odpowiedniego materiału do prezentacji
Ocena aktywności podczas zajęć (uczestniczenie w dyskusji)
|