Literatura: |
Armstrong, M., & Taylor, S. (2016). Zarządzanie zasobami ludzkimi. Wolters Kluwer.
Bauer, T. N., & Erdogan, B. (2010). Organizational socialization: The effective onboarding of new employees. W APA handbook of industrial and organizational psychology, Vol 3: Maintaining, expanding, and contracting the organization. (ss. 51–64). American Psychological Association. https://doi.org/10.1037/12171-002
Biswas, M. K., & Suar, D. (2016). Antecedents and Consequences of Employer Branding. Journal of Business Ethics, 136(1), 57–72. https://doi.org/10.1007/S10551-014-2502-3
Czahajda, R. (2019). Human Resources Management Evidence Based.
Collier, K. (2019). The robot-proof recruiter: A survival guide for recruitment and sourcing professionals (1.a ed.). Kogan Page, Limited.
Dolot, A. (2014). Wybrane czynniki motywowania do pracy w świetle badań empirycznych. Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej, 71(1917), 65–73.
Grzybowska, W. (2022). Employer branding w kontekście budowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw–przegląd literatury. Akademia Zarządzania, 6(4), 74–91.
Kowalska, E. (2018). W Procesie Adaptacji Pracownika. Zeszyty Naukowe Politechniki Częstochowskiej, 31, 105–118.
|
Metody i kryteria oceniania: |
Studenci podczas zajęć zostaną podzielni na 3 osobowe zespoły i będą pracować nad przygotowaniem dwóch modeli procesów zarządzania zasobami ludzkimi związanymi z cyklem życia pracownika.
Elementem zajęć będzie również prasówka. Każdy z zespołów będzie musiał przygotować 5 streszczeń artykułów w ramach prasówki.
Każdy z zespołów będzie zobowiązany przygotować 2 prezentacje, które przedstawią propozycję jednego z procesów w ramach cyklu życia pracowników.
Każda z prezentacji będzie musiała składać się z następujących elementów:
1. Opis grupy docelowej – rodzaj przedsiębiorstwa wraz z opisem misji i celu
2. Analizy literatury opisującej dane środowisko pracy (min 2 pozycje)
3. Propozycję procesu zawierającą poszczególne kroki wraz z wyjaśnieniem celu oraz argumentacją zasadności w oparciu o literaturę
4. Oczekiwany efekt wdrożenia procesu
Na ocenę bardzo dobrą studenci przygotują w grupie 5 streszczeń artykułów oraz 3 prezentacje zgodnie z kryteriami.
Na ocenę dobrą studenci wykonają 2 zadania (2 prezentacje bez prasówki, prasówka + prezentacja)
Na ocenę dostateczną studenci wykonają 1 prezentację
Jeżeli studenci nie wykonają żadnego z zadań – nie otrzymają zaliczenia przedmiotu.
|