Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Neuropsychologia WF-ZPS-N-NPC
Ćwiczenia (CW) Rok akademicki 2024/25

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 16
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Benton, A.L. (autor), Jaworowska, A., Bac, I. i Stańczak, J. (polska normalizacja) (2019). Test pamięci wzrokowej Bentona BVRT, Pracownia Testów Psychologicznych Polskiego Towarzystwa Psychologicznego

Brickenkamp, R., Schmidt-Atzert, L. i Liepmann, D. (autorzy), Bac, I. i Stańczak, J. (polska normalizacja) (2020). Zrewidowana wersja testu do badania uwagi i koncentracji d2-R, Pracownia Testów Psychologicznych Polskiego Towarzystwa Psychologicznego

D’Elia, L.F., Satz, P., Uchiyama, C.L. i White, T. (autorzy), Łojek, E. i Stańczak, J. (polska normalizacja) (2012), Kolorowy test połączeń. Wersja dla dorosłych CTT, Pracownia Testów Psychologicznych Polskiego Towarzystwa Psychologicznego

Delis, D.C., Kramer, J.H., Kaplan, E. i Ober, B.A. (autorzy), Łojek, E. i Stańczak, J. (polska normalizacja) (2010). Kalifornijski test uczenia się językowego CVLT, Pracownia Testów Psychologicznych Polskiego Towarzystwa Psychologicznego

Folstein, M.F., Folstein, S.E. i Fanjiang, G. (autorzy), Stańczak, J. (polska normalizacja) (2013). Krótka skala oceny stanu umysłowego (MINIMENTAL) MMSE, Pracownia Testów Psychologicznych Polskiego Towarzystwa Psychologicznego

Krzymiński S. (1995). Test rysowania zegara. Postępy Psychiatrii i Neurologii, 4, suplement 1(2), 21-30

Ruff, R.M. (autor), Łojek, E. i Stańczak, J. (polska normalizacja) (2007). Test płynności figuralnej Ruffa RFFT, Pracownia Testów Psychologicznych Polskiego Towarzystwa Psychologicznego

Literatura uzupełniająca:

Bąbel, P., Suchowierska-Stephany, M. i Ostaszewski, P. (2018). Analiza zachowania. Vademecum. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne Sp. z o.o.

Seniów, J. (red.) (2019). Terapia neuropsychologiczna dorosłych chorych z uszkodzeniem mózgu. Instytut Psychiatrii i Neurologii

Metody i kryteria oceniania:

1. Analiza wykonanych testów przez pacjentów neurologicznych - zadania w podgrupach na punkty (W1, U1, U2, K1, K2).

2. Zaproponowanie programu terapii wraz z wprowadzeniem teoretycznym na temat opisanych dysfunkcji - projekty w podgrupach na punkty (W2, U3, K1, K3).

3. Kolokwium pisemne na koniec semestru, podsumowujące wiedzę zdobytą podczas całego cyklu zajęć - zadania w podgrupach na punkty (W1-2, U1-3, K1-3).

Punktacja i oceny: można zdobyć 50 punktów łącznie - podczas kolokwium końcowego za 25 punktów oraz 25 punktów za wykonane zadania na testach neuropsychologicznych; za każdą część zaliczeniową należy uzyskać co najmniej połowę punktów, by w ogóle móc wystawić ocenę końcową; punktacja do poszczególnych ocen przedstawia się następująco:

46 - 50 pkt bdb

41 - 45 pkt db+

36 - 40 pkt db

31 - 35 pkt dst+

26 - 30 pkt dst

0 - 25 pkt ndst

UWAGA:

1. Wymaga jest bezwzględnie obecność na wszystkich spotkaniach. W sytuacjach uzasadnionych nieobecności jest możliwość wykonania zadania związanego z tematem danego spotkania.

2. Poprawie ulega jedynie ocena ndst poprzez poprawne wykonanie zadania, za które student_ka nie uzyskał_a wystarczającej do zaliczenia liczby punktów w terminie do ostatniego dnia zajęć dydaktycznych w semestrze prowadzonych zajęć.

Zakres tematów:

Podczas ćwiczeń Studenci zapoznają się z następującymi zagadnieniami:

1. Zastosowanie Testu pamięci wzrokowej Bentona BVRT we wstępnej diagnozie różnicowej (2 h).

2. Przesiewowe metody diagnostyczne w chorobach otępiennych – zastosowanie Krótkiej skali oceny stanu umysłowego MMSE oraz Testu rysowania zegara TRZ (4 h).

3. Badanie kontroli poznawczej z użyciem Kolorowego testu połączeń CTT oraz Testu płynności figuralnej Ruffa RFFT (4 h).

4. Badanie deficytów uwagi z użyciem Testu uwagi d-2 (2 h).

5. Diagnoza zaburzeń pamięci materiału językowo-słuchowego z użyciem Kalifornijskiego testu uczenia się językowego CVLT (2 h).

6. Kolokwium sprawdzające (2 h).

Metody dydaktyczne:

1. Trening przeprowadzania testów neuropsychologicznych i analiza wykonanych testów przez pacjentów neurologicznych.

2. Analiza ocen neuropsychologicznych pacjentów.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 raz na miesiąc w piątek, 16:45 - 18:15, sala 1425
Bartłomiej Swebodziński 36/20 szczegóły
2 raz na miesiąc w piątek, 18:30 - 20:00, sala 1425
Bartłomiej Swebodziński 31/20 szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Kampus Wóycickiego Bud. 14
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-8 (2024-11-08)