Literatura: |
Literatura obowiązkowa:
Benton, A.L. (autor), Jaworowska, A., Bac, I. i Stańczak, J. (polska normalizacja) (2019). Test pamięci wzrokowej Bentona BVRT, Pracownia Testów Psychologicznych Polskiego Towarzystwa Psychologicznego
Brickenkamp, R., Schmidt-Atzert, L. i Liepmann, D. (autorzy), Bac, I. i Stańczak, J. (polska normalizacja) (2020). Zrewidowana wersja testu do badania uwagi i koncentracji d2-R, Pracownia Testów Psychologicznych Polskiego Towarzystwa Psychologicznego
D’Elia, L.F., Satz, P., Uchiyama, C.L. i White, T. (autorzy), Łojek, E. i Stańczak, J. (polska normalizacja) (2012), Kolorowy test połączeń. Wersja dla dorosłych CTT, Pracownia Testów Psychologicznych Polskiego Towarzystwa Psychologicznego
Delis, D.C., Kramer, J.H., Kaplan, E. i Ober, B.A. (autorzy), Łojek, E. i Stańczak, J. (polska normalizacja) (2010). Kalifornijski test uczenia się językowego CVLT, Pracownia Testów Psychologicznych Polskiego Towarzystwa Psychologicznego
Folstein, M.F., Folstein, S.E. i Fanjiang, G. (autorzy), Stańczak, J. (polska normalizacja) (2013). Krótka skala oceny stanu umysłowego (MINIMENTAL) MMSE, Pracownia Testów Psychologicznych Polskiego Towarzystwa Psychologicznego
Krzymiński S. (1995). Test rysowania zegara. Postępy Psychiatrii i Neurologii, 4, suplement 1(2), 21-30
Ruff, R.M. (autor), Łojek, E. i Stańczak, J. (polska normalizacja) (2007). Test płynności figuralnej Ruffa RFFT, Pracownia Testów Psychologicznych Polskiego Towarzystwa Psychologicznego
Literatura uzupełniająca:
Bąbel, P., Suchowierska-Stephany, M. i Ostaszewski, P. (2018). Analiza zachowania. Vademecum. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne Sp. z o.o.
Seniów, J. (red.) (2019). Terapia neuropsychologiczna dorosłych chorych z uszkodzeniem mózgu. Instytut Psychiatrii i Neurologii
|
Metody i kryteria oceniania: |
1. Analiza wykonanych testów przez pacjentów neurologicznych - zadania w podgrupach na punkty (W1, U1, U2, K1, K2).
2. Zaproponowanie programu terapii wraz z wprowadzeniem teoretycznym na temat opisanych dysfunkcji - projekty w podgrupach na punkty (W2, U3, K1, K3).
3. Kolokwium pisemne na koniec semestru, podsumowujące wiedzę zdobytą podczas całego cyklu zajęć - zadania w podgrupach na punkty (W1-2, U1-3, K1-3).
Punktacja i oceny: można zdobyć 50 punktów łącznie - podczas kolokwium końcowego za 25 punktów oraz 25 punktów za wykonane zadania na testach neuropsychologicznych; za każdą część zaliczeniową należy uzyskać co najmniej połowę punktów, by w ogóle móc wystawić ocenę końcową; punktacja do poszczególnych ocen przedstawia się następująco:
46 - 50 pkt bdb
41 - 45 pkt db+
36 - 40 pkt db
31 - 35 pkt dst+
26 - 30 pkt dst
0 - 25 pkt ndst
UWAGA:
1. Wymaga jest bezwzględnie obecność na wszystkich spotkaniach. W sytuacjach uzasadnionych nieobecności jest możliwość wykonania zadania związanego z tematem danego spotkania.
2. Poprawie ulega jedynie ocena ndst poprzez poprawne wykonanie zadania, za które student_ka nie uzyskał_a wystarczającej do zaliczenia liczby punktów w terminie do ostatniego dnia zajęć dydaktycznych w semestrze prowadzonych zajęć.
|