Seminarium doktoranckie - nauki o komunikacji społecznej i mediach
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | SzD-NKSM-SEMDOK |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium doktoranckie - nauki o komunikacji społecznej i mediach |
Jednostka: | Szkoła Doktorska UKSW |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | wpisz symbol/symbole efektów kształcenia |
Wymagania wstępne: | Od Doktoranta wymaga sie orientacji w zakresie nowych i i tradycyjnych mediów w Polsce i na świecie, umiejętności zarządzaniem informacją, komunikacją polityczną, komunikowaniem międzynarodowym, zjawiskiem mediatyzacji, komunikacją wizualną, kulturą popularną, komunikacją społeczną, genologią dziennikarską. Powinien także mieć podstawowe umiejętności pracy w studiu radiowo-telewizyjnym i redakcji. |
Skrócony opis: |
Ścieżka studiów doktorskich dyscypliny komunikacji społecznej i mediów w ramach Szkoły Doktorskiej kształci studentów w zakresie umiejętności posługiwania sie w szerokim znaczeniu komunikacją społeczną. Dotyczy to istoty komunikacji, nowych mediów, komunikacji wartości we współczesnym świecie, komunikacji przez sztukę, wiarę religijną, reklamy, public relations, marketingu politycznego, komunikacji kulturowej, komunikacji wizualnej, Visual Culture Studies, nowej kultury medialnej, edukacji i kompetencji medialno-kulturowych, teologii mediów i komunikacji |
Pełny opis: |
Seminaria doktoranckie zawierają następującą problematykę: Metodologia badań medioznawczych Teorie komunikowania Komunikacja medialna i kulturowa Obraz medialny instytucji życia społecznego Komunikacja Kultury wizualnej w dziennikarstwie Kompetencje kulturowe i artystyczne dla dziennikarzy Zarządzanie informacją i prezentacja informacji Public relations, media relations, rzecznictwo prasowe, Komunikacja kryzysowa / crisis management Komunikacja mobilna, Storytelling,vidoemarketing, buzzmarketing, Uzależnienia i patologie w sieci Kultura polityczna we współczesnych mediach Konwersatorium dla dziennikarzy - estetyzacja w kulturze Kościół w social media, Kościół w internecie Sztuczna inteligencja w komunikacji społecznej Fenomen reklamy religijnej Warsztat dziennikarza religijnego Chrześcijaństwo - rzeczywistość i obraz medialny Słownictwo religijne w przekazach medialnych Interpretacje materiałów wizualnych Wyzwania cyberprzestrzeni Badania wizerunku prasowgo organizacji Komunikowanie polityczne i media Polemika, spór i debata publiczna (erystyka) Media w Polsce Mediatyzacja religii |
Literatura: |
Arystoteles, Retoryka, Warszawa 1988 Baudrillard J., Symulakry i symulacja, Warszawa 2014 Belting H., Antropologia obrazu. Szkice do nauki o obrazie, Kraków 2007 Boyd A., Dziennikarstwo radiowo-telewizyjne, przeł. A. Sadza, Kraków 2006 Metody badań medioznawczych i ich zastosowanie (red. A. Szymańska, M. Lisowska-Magdziarz, A. Hess), Kraków 2018 Castells M., Władza komunikacji, przeł. J. Jedliński, P. Tomanek, Warszawa 2013. Goban-Klas T., Media i komunikowanie masowe. Teorie i analizy prasy, radia, telewizji, Internetu, Warszawa 2004 Godzic W., Rozumieć telewizję, Kraków 2001 Gwóźdź A., W stronę medioznawstwa jako kulturoznawstwa albo ku ogólnej teorii mediów obrazowych, w: „Kultura medialnie zapośredniczona. Badania nad mediami w optyce kulturoznawczej”, (red. W. Chyła), Poznań 2010 Jenkins H., Ford S., Green J., Rozprzestrzenialne media. Jak powstają wartości i znaczenia w sieciowej kulturze, przeł. M. Wróblewski, Łódź 2018 Kawecki W., Komunikacja medialno-kulturowa, Warszawa 2022 Edukacja medialna w dobie współczesnych zmian kulturowych, społecznych i technologicznych” (red. A. Ogonowska, G. Ptaszek), Kraków 2016 McLuhan M., Fiore Q., The Medium is the message, New York 1967 McLuhan M., Galaktyka Gutenberga, Warszawa 2017 McLuhan M., Zrozumieć media. Przedłużenie człowieka, przekł. N. Szczucka, Warszawa 2004 Meyer-Schonberger V., Cukier K., Big Data. Efektywna analiza danych. Rewolucja która zmieni nasze myślenie, pracę i życie, przeł. M. Głatki, Warszawa 2017 Mitchell W.J.T., Czego chcą obrazy, Warszawa 2013 Olędzki J., (red.), Teologia środków społecznego przekazu w naukach o mediach, Warszawa 2018 Przybysz M., Kloch J., Media w Kościele i Kościół w mediach. Edukacja medialna, dziennikarska i w zakresie public relations oraz zastosowanie Web 2.0 w Kościele w Polsce, Katowice 2012 Kryzys z przekazach medialnych red. Rafał Leśniczak, Krzysztof Stępniak, Warszawa 2023 |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Doktorant potrafi sprawnie poruszać się w zagadnieniach teoretycznych charakterystycznych dla dyscypliny, posiada rozszerzoną wiedzę z zakresu metodologii badań w naukach społecznych i posiada rozwinięty warsztat badawczy. |
Metody i kryteria oceniania: |
Na seminarium doktoranci mają możność zapoznania się z podstawową literaturą przedmiotu i przedstawienia jej zarówno na forum dyskusyjnym w ramach seminarium, jak i wykorzystaniem jej do pisania dysertacji doktorskiej. W pierwszym roku Szkoły Doktorskiej Doktorant skupia się nad przygotowaniem precyzyjnego projektu badawczego, uściśleniem tytułu swojej rozprawy doktorskiej, opracowaniem kwestii metodologicznych dotyczących naukowych metod pisania prac doktorskich. W tym czasie przygotowuje też w miarę kompletną bibliografię. W drugim roku studiów doktoranckich Kandydat na doktora koncentruje sie na pisaniu rozprawy naukowej i prowadzeniu badań w zakresie swoich własnych poszukiwań (zawartych w tytule rozprawy). W trzecim roku Szkoły Doktorskiej Doktorant poszerza spektrum swojej wiedzy teoretycznej i praktycznej w zakresie komunikacji społecznej i mediach, wzbogaca sie o aspekty dydaktyczne w zakresie komunikowania wiedzy w systemie dydaktycznym. Przede wszystkim koncentruje sie jednak na pisaniu dysertacji doktorskiej. W czwartym, ostatnim roku studiów praca w ramach seminarium przechodzi na bardziej indywidualne konsultacje dotyczące ukończenia pisania rozprawy, uporządkowania stylistyki, poprawę estetyki i przygotowania tekstu do końcowej edycji. Jest to też czas na końcowe uzupełnienie i podział bibliografii, przygotowanie grafiki i aneksów, jak również merytorycznego przygotowania się do obrony. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN SEMDOK
WT SEMDOK
SEMDOK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium Doktoranckie, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Witold Kawecki, Rafał Leśniczak, Monika Przybysz, Krzysztof Stępniak | |
Prowadzący grup: | Witold Kawecki, Rafał Leśniczak, Monika Przybysz, Krzysztof Stępniak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium Doktoranckie - Zaliczenie na ocenę |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN SEMDOK
SEMDOK
WT SEMDOK
SEMDOK
SEMDOK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium Doktoranckie, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Witold Kawecki, Rafał Leśniczak, Monika Przybysz, Krzysztof Stępniak | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Flader-Rzeszowska, Witold Kawecki, Rafał Leśniczak, Monika Przybysz, Tomasz Stępień | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium Doktoranckie - Zaliczenie na ocenę |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.